Po drugiej stronie zwierciadła | Opis przejścia Prey
Aktualizacja:
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Po drugiej stronie zwierciadła gry Prey. To jedno z zadań głównego wątku fabularnego i otrzymasz je po odtworzeniu nagrania wideo w gabinecie głównego bohatera w holu stacji Talos I. Misja ta dotyczy przedostania się do warsztatu doktora Calvina zlokalizowanego w laboratoriach sprzętowych. Ma to na celu przywrócenie pliku w celu obejrzenia przerwanego nagrania do samego końca.
- Dotarcie do warsztatu doktora Calvino
- Odnalezienie doktora Calvino
- Odblokowanie warsztatu doktora Calvino
- Przeprowadzenie diagnozy i naprawienie połączenia z serwerem Zwierciadła
- Obejrzenie pozostałej części nagrania
Dotarcie do warsztatu doktora Calvino

Poszukiwany warsztat znajduje się w laboratoriach sprzętowych (Hardware Labs) i jest to odrębna lokacja stacji. Przejście do laboratoriów znajduje się w północno-zachodniej części holu Talosa I (Talos I Lobby) na poziomie 3. Możesz tam dotrzeć na dwa główne sposoby. Pierwsza metoda zakłada przejście przez centrum telekonferencyjne znajdującego się w zachodniej części poziomu 3. W tym przypadku zainteresuj się kartą dostępu (Teleconferencing) leżącą na biurku w gabinecie Yu i dopiero wtedy wyrusz do wspomnianego pomieszczenia.
Do centrum telekonferencyjnego wkrocz z zachowaniem dużych środków ostrożności, bo zostaniesz zaatakowany przez grupę Mimów. Najlepiej jest używać na nich działka LEPIK i szybko dobijać je kluczem francuskim lub pistoletem zanim uciekną lub wznowią atakowanie sterowanej postaci.

Druga metoda zakłada wykorzystanie obiektów rozwieszonych nad holem. W tym celu rozpocznij od podejścia do dużej szklanej ściany znajdującej się w gabinecie Yu i częściowego uszkodzenia jej np. z pomocą klucza francuskiego. Zagwarantuje ci to możliwość przeskoczenia na pokazany na dołączonym obraszku wiszący element. Przejście po nim i doskoczenie do północnego balkoniku umożliwi ci uniknięcie centrum telekonferencyjnego i przebywających w nim potworów.
Niezależnie od wybranej ścieżki przemarszu musisz dotrzeć do przejścia do laboratoriów sprzętowych (Hardware Labs), które nie powinno być pilnowane przez obcych. Utoruj sobie drogę do przejścia niszcząc kluczem francuskim pozostałości po użyciu działka LEPIK lub doprowadzając do eksplozji kanistra.

Eksplorację laboratoriów sprzętowych rozpoczynasz w holu i musisz uważać na przebywających w tym miejscu operatorów, gdyż są oni wyjątkowo wrogo nastawieni i mogą używać np. miotacza ognia do zadawania obrażeń sterowanej postaci. Możesz zakradać się do maszyn i niszczyć je z pomocą klucza francuskiego czy strzelby, a także je unieszkodliwiać dzięki wykorzystywaniu ładunków EM (rzuca się nimi jak granatami i musisz je oczywiście najpierw odnaleźć w świecie gry).
Po minięciu holu skręć w lewo (możesz też odwiedzić pobliski posterunek ochrony i pobrać z niego mapę laboratoriów) i dotrzyj do pomieszczenia sąsiadującego z etapem demonstracyjnym. Odszukaj w tym miejscu zwłoki Seana Larsena i zbadaj je żeby pozyskać kartę wejścia dla personelu (Employee Entrance). Z kartą tą możesz powrócić w pobliże wspomnianej wcześniej stacji ochrony i po minięciu jej dotrzeć do wejścia do atrium. Posiadana karta dostępu odblokuje duże drzwi.

Do atrium możesz też przedostać się w alternatywny sposób. Na widowni gdzie odnalazłeś zwłoki Seana Larsena możesz mianowicie rozejrzeć się za pokazanym na obrazku wejściem do szybu wentylacyjnego. Skorzystanie z niego jest dobrym pomysłem jeśli planujesz niepostrzeżenie dotrzeć do atrium, gdyż w lokacji tej przebywa co najmniej jeden Fantom.
Warsztat doktora Calvino jest w południowo-zachodnim narożniku atrium. Możesz w drodze do niego pokonać wspomnianego Fantoma lub, jeśli wybrałeś przejście szybem wentylacyjnym, zakraść się w to miejsce. Po dotarciu do celu konieczne okaże się odnalezienie Calvino w celu pozyskania karty dostępu uprawniającej do wejścia do warsztatu.
Odnalezienie doktora Calvino

W Twoim dzienniku pojawiły się dwa nowe cele misji i jeden z nich jest opcjonalny. Możesz mianowicie skorzystać z rejestru pracowników stacji żeby ustalić orientacyjne miejsce pobytu doktora Calvino (a konkretnie jego zwłok). Jeśli chcesz zająć się tym celem to powróć do mijanej wcześniej stacji ochrony, która sąsiaduje z holem. Skorzystaj z komputera w biurze ochrony i wybierz rejestr pracowników (druga zakładka). Odszukaj na liście doktora Calvino (powyższy obrazek). Możesz go wybrać z listy, dzięki czemu od tej pory gra zacznie oznaczać jego prawdopodobną lokalizację.

Użycie komputera ze stacji ochrony pozwoli ci ustalić, że naukowca należy szukać w laboratorium promieniowo-falowym na poziomie 2. Możesz tam najłatwiej dotrzeć używając szybu grawitacyjnego w atrium, ALE musisz uważać na Fantoma i Mimy patrolujące górne balkoniki. Po dotarciu do laboratorium ustalisz, że zwłoki Calvino dryfują w zniszczonym pomieszczeniu stacji. Będziesz musiał w rezultacie przedostać się na zewnątrz stacji i dolecieć do nich z zamiarem ich zbadania.

Kolejny cel podróży to warsztat mechaniczny, czyli duża hala zlokalizowana w zachodniej części laboratoriów. Główne wejście do sali jest w atrium, ale w miejscu tym występują wyładowania. Możesz pozbyć się ich pomagając sobie działkiem LEPIK, wyłączając dostawy prądu w pobliskim pomieszczeniu lub korzystając z jednego z nowych szybów wentylacyjnych - najlepiej jest wybrać ten z powyższego obrazka, który zlokalizowany jest w składziku obok zamkniętego wejścia do warsztatu Calvino (użyj Siły I żeby przesunąć skrzynię lub zdetonuj tu kanister).
W warsztacie mechanicznym spotkasz kolejnych wrogich operatorów, z którymi należy się uporać. W północnej części hali jest duża śluza pozwalająca na opuszczanie terenu stacji. Zbadaj obsługujący ją terminal, a January zasugeruje pozyskanie systemu napędzającego, który jest bardzo przydatny w poruszaniu się po przestrzeni kosmicznej.


Odblokowanie systemu napędzającego nie jest na szczęście przesadnie skomplikowane. Zajmij się zbadaniem północno-zachodniego narożnika warsztatu mechanicznego i zainteresuj się podwyższonym obszarem z obrazka 1. Możesz przedostać się w to miejsce wdrapując się na jedną z sąsiednich konstrukcji i wykonując daleki skok. Po tym jak uda ci się tam dotrzeć odszukaj projekt systemu napędzającego Artax. Jest on w miejscu z obrazka 2, tuż obok jednego ze stanowisk komputerowych.
W tym samym miejscu gdzie odnalazłeś projekt znajduje się fabrykator. Sprawdź go, czy jesteś w stanie wyprodukować już teraz system napędzający. Wymagania do wytworzenia tego obiektu są bardzo niskie - jednostka materiałów mineralnych i jednostka materiałów syntetycznych (możesz przetworzyć wcześniej dowolny złom żeby pozyskać materiały).

Po tym jak odblokujesz system napędzający powróć do śluży, skorzystaj z terminalu i następnie przenieś się Na zewnątrz Talosa I (Talos I Exterior). Jeżeli opisywaną misję masz ustawioną jako aktywną to zwłoki Calvino będą na niej zaznaczone. Musisz polecieć w prawo i dotrzeć do zniszczonego pomieszczenia laboratoryjnego. Poszukiwane ciało prezentuje powyższy obrazek. Zbadaj zwłoki Calvino zeby pozyskać m.in. kartę dostępu do warsztatu dr. Calvino.
Odblokowanie warsztatu doktora Calvino

Po zdobyciu poszukiwanej karty możesz dokończyć eksplorację okolicy (przy zwłokach Calvino odnajdziesz m.in. dwa urządzenia TranScribe) lub od razu powrócić do śluzy i ponownie przenieść się do laboratoriów sprzętowych. Udaj się raz jeszcze do warsztatu doktora Calvino, który dla przypomnienie sąsiaduje z atrium na poziomie 1. Dzięki posiadaniu karty dostępu możesz zająć się nareszcie zbadaniem warsztatu.
Przeprowadzenie diagnozy i naprawienie połączenia z serwerem Zwierciadła

Podejdź do konsoli Zwierciadła (Looking Glass Console) i zbadaj ją, a ustalisz, że nie dopływa do niej prąd. Zacznij podążać za dużym kablem zasilania do miejsca przywrócenia dostaw prądu.
Możesz już użyć konsoli. Wybierz z niej drugą zakładkę (Network Utilities) i zacznij sprawdzać kolejne serwery z listy. W naszym przypadku połączenie zostało naprawione po wybraniu drugiego serwera, ale z racji na losowość gry u Ciebie może to być inna pozycja z listy.
Obejrzenie pozostałej części nagrania

Musisz teraz powrócić do gabinetu Yu znajdującego się w Holu Talosa I. Nie śpiesz się z dotarciem w to miejsce, gdyż od czasu ostatniej wizyty w holu Talosa pojawiły się w nim najprawdopodobniej nowe potwory. W pomieszczeniu telekonferencyjnym powinien przede wszystkim przebywać silniejszy Eteryczny fantom. Jeśli w laboratiorach sprzętowych odnalazłeś działko promień Q (opis jak je zdobyć zamieściliśmy na osobnych stronach poradnika) to najlepiej jest go teraz użyć. W przeciwnym razie postaraj się zaatakować z zaskoczenia fantoma lub dotrzyj do biura w alternatywny sposób (skaczając po wiszących obiektach nad główną częścią holu lub przechodząc przez dział sprzedaży). Oprócz tego licz się z możliwością napotykania Większych mimów, które są bardziej wytrzymałe od "zwykłych" odmian (najlepiej jest je zatrzymywać działkiem LEPIK i następnie dobijać dowolną inną bronią).
W gabinecie ponownie użyj komputera Yu i obejrzyj nagranie do końca. Akcja ta zakończy tę dość długą misję.
0
- Prey - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Opis przejscia
- Pierwszy dzień w pracy | Opis przejścia Prey
- Wydostań się | Opis przejścia Prey
- Gabinet z widokiem | Opis przejścia Prey
- Po drugiej stronie zwierciadła | Opis przejścia Prey
- Porozmawiaj z January | Opis przejścia Prey
- Droga naokoło | Opis przejścia Prey
- Szukanie echa | Opis przejścia Prey
- Przywróć z kopii zapasowej | Opis przejścia Prey
- Klucze do królestwa | Opis przejścia Prey
- Tą stroną do góry | Opis przejścia Prey
- Wysyłka i odbiór | Opis przejścia Prey
- Restart | Opis przejścia Prey
- Zanim dam ci klucz | Opis przejścia Prey
- Sprzątacz | Opis przejścia Prey
- Nieograniczony umysł | Opis przejścia Prey
- Zagłada | Opis przejścia Prey
- Opis przejscia
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
dondariano73 Junior
co z tymi poradnikami nie ma wogole wersji pdf ani nie dokonczony poradnik do Sniper: Ghost Warrior 3 ?
dondariano73 Junior
Premium to ja mam moze nie w tej chwili ale do Sniper: Ghost Warrior 3 dalej nie ma i co wy na to
RadkoZ Chorąży
Wie ktoś czy osiągnięcie "przeciwległe bieguny" można ukończyć przechodząc najpierw ludzkimi umiejętnościami, a potem dopiero tyfonicznymi ??
stalin1 Legionista
jak się dostać do pokoju w dziale IT w holu talosa 1.
Bo są tam zamkniete dzwi ktore otwiera sie jakas karta a przeszedlem cala gre i jej nie znalazlem.
stalin1 Legionista
jak zabic danielle sho bo pierwotnie spotykamy ja za szyba basenu w kwaterach zalogi a potem nie moge jej nigdzie spotkac. gdzie ja moge pozniej spotkac.
stalin1 Legionista
Ten facet nazywa się dalton a klucz który ma jest do pokoju w dziale sprzętowym do pokoju z projektem blackbox. A mnie chodzi
o pomieszczenie I.T SECURITY które znajduje się w Holu Talosa i w tym pomieszczeniu I.T SECURITY są zamknięte dzwi do których jest potrzebna karta dostępu nie mogę jej nigdzie znaleźć.
proszę o pilna pomoc
stalin1 Legionista
ak zabic danielle sho bo pierwotnie spotykamy ja za szyba basenu w kwaterach zalogi a potem nie moge jej nigdzie spotkac. gdzie ja moge pozniej spotkac.
stalin1 Legionista
Mam kłopot z wykonaniem wyzwania przeciwległe bieguny.Przeszedłem grę 4 razy z tyfonicznymi i ludzkimi mocami w osobnych slotach kampanii i mi nie zaliczyło tego wyzwania o co chodzi czy ja coś źle robię.
jongover Chorąży
Ogólnie to poradnik niestety słaby. W misji reaktor zupełnie nie wspomniano o tym że drzwi blokujące dostęp do technopaty są zablokowane. Można je otworzyć tylko posiadając siłę na trzecim poziomie, a myślę że wielu graczy nie odblokowuje tej zdolności na takim poziomie. Oczywiście do technopaty można się dostać po rurach wentylacyjnych - można na nie wskoczyć w korytarzu prowadzącym do "windy".
Janczes Legend
Najpoważniejszy problem związany z nabywaniem kolejnych mocy obcych polega na tym, że po przekroczeniu ich określonego limitu zaczniesz być traktowany jako wróg przez systemy obronne stacji.
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/prey/&PART=64
ale jaki to limit? Mógł autor napisać, skad mam wiedziec ile tych mocy moge w siebie zainwestowac??/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
