Prey: Sprzątacz
Aktualizacja:
Na stronie znajduje się opis przejścia zadania Sprzątacz gry Prey. To jedno z zadań głównego wątku fabularnego i jest ono odblokowywane w gabinecie Alexa Yu niedługo po nieudanej próbie przesłania danych na temat zeskanowanego koralu. Opisywana misja ma dwa nadrzędne założenia - przedostanie się do wahadłowca Dahla z zamiarem zbadania go oraz zlokalizowanie i wyeliminowanie oficera technicznego (operatora) Dahla.
Uwaga - Podczas zaliczania tej misji mogą także zostać odblokowane opcjonalne zadania powiązane z Dahlem - Zgubić Dahla, Ultimatum Dahla i Unieszkodliw Dahla. Wszystkie misje dotyczące postaci komandora opisane zostały na stronie Dahl w rozdziale o opcjonalnych zadaniach gry.
- Przedostanie się do wahadłowca dowodzenia Dahla
- Przeszukanie wahadłowca i ustalenie miejsca pobytu oficera technicznego
- Wyłączenie oficera technicznego Dahla
Przedostanie się do wahadłowca dowodzenia Dahla

Wahadłowiec Dahla znajduje się w lokacji Hangar wahadłowców (Shuttle Bay) i najwygodniej będzie tam dotrzeć od strony Holu Talosa I. Użyj głównej windy żeby przenieść się z Arboretum do Holu. Po tym jak znajdziesz się w holu wybierz niedostępne wcześniej przejście do Hangaru wahadłowców zlokalizowane w południowej części mapy na poziomie 1, obok biura ochrony.

W trakcie eksploracji hangaru wahadłowców (oraz wszystkich kolejnych lokacji w świecie gry) musisz uważać na przyzywanych przez Dahla operatorów wojskowych, którzy będą wrogo nastawieni do sterowanej postaci. W niszczeniu tych maszyn pomagaj sobie np. granatami EM, ale staraj się nie zużywać zbyt wiele tych ładunków, gdyż na miejsce pokonanych operatorów mogą pojawiać się kolejni. Częściowym rozwiązaniem tego problemu (oprócz całkowitego unikania walk poprzez uciekanie operatorom) jest doprowadzanie do sytuacji, w której zaatakowany operator zostanie jedynie uszkodzony i rozbije się o ziemię. Jeśli całkowicie go nie zniszczysz to na miejsce "uziemionego" operatora nie pojawi się kolejny (dla przypomnienia są oni wytwarzani w zasobnikach, które są czerownymi ikonami na mapie).
Uwaga - Udane ataki operatorów wojskowych mogą dość szybko pozbawiać Twoją postać punktów pancerza. Staraj się częściej niż zazwyczaj sprawdzać pasek wytrzymałości kombinezonu i w razie potrzeby na bieżąco korzystać z zestawów kombiłatek (lub odnajdywać "zaprzyjaźnionych" operatorów inżynieryjnych).

Wahadłowiec Dahla znajduje się w głównym hangarze na poziomie 2, ale nie możesz się już teraz do niego dostać, bo nie został rozwinięty prowadzący do niego pomost. Dokonuje się tego używając jednego z terminali na poziomie 3 i to właśnie tam musisz się najpierw przedostać.
Na poziom 3 możesz dotrzeć korzystając z szybu grawitacyjnego, który zlokalizowany jest w zachodniej części mapy na poziomie 2. Zanim jeszcze się tam osobiście udasz musisz wiedzieć, że szyb grawitacyjny jest domyślnie nieaktywny i należy w pierwszej kolejności przywrócić jego działanie. Musisz w związku skierować się na poziom 1 i uważaj tu na nowych operatorów, na Fantomy oraz na wieżyczki obronne, które mogą zwrócić się przeciw sterowanej postaci jeśli zakupiłeś moce obcych. Po dotarciu na poziom 1 zbadaj dokładnie główny hangar i zlokalizuj pokazane na powyższym obrazku zwłoki Scotta Parkera. Odnajdziesz przy nich m.in. kartę dostępu do sterowni wahadłowców.


Karty dostępu użyj na pokazanych na obrazku 1 zamkniętych drzwiach zlokalizowanych w północnej części poziomu 1. Pokonaj Woltaicznego fantoma i wkrocz do obszaru z pomieszczeniami mechaników (Mechanic Facilities). Musisz odnaleźć pokój narzędziowy (Tooling Room), w którym znajduje się komputer Scotta Parkera. Sprawdź go i wybierz opcję uaktywnienia szybów grawitacyjnych (obrazek 2).
Możesz już skorzystać z zachodnich schodów w głównym hangarze, które pozwolą ci powrócić na poziom 2 (alternatywnie możesz też przejść przez pomieszczenie ochrony na poziomie 2 dzięki odblokowaniu go kartą dostępu). Użyj nowo odblokowanego szybu grawitacyjnego, który przetransportuje głównego bohatera na poziom 3 Hangaru wahadłowców.

Po znalezieniu się na poziomie 3 rozpraw się z nowymi operatorami i następnie zainteresuj się pokazanymi na obrazku drzwiami prowadzącymi do wieży kontroli lotów. Kładka jest w tym miejsu uszkodzona, ale możesz możesz użyć systemu Artax (dopalacza kombinezonu) żeby z łatwością dolecieć do drzwi.

W wieży kontroli lotów odszukaj terminal, który pozwala na rozsunięcie pomostu do promu Dahla. Po tym jak doprowadzisz do jego rozwinięcia możesz powrócić na poziom 2 i z niego skorzystać (powróć tą samą drogą lub pomóż sobie ponownie dopalaczem żeby dolecieć do pomostu).
Przeszukanie wahadłowca i ustalenie miejsca pobytu oficera technicznego

Wejdź do wahadłowca Dahla, w którym nie wpadniesz na szczęście na żadnych przeciwników. Najważniejszym obiektem wewnątrz wahadłowca jest komputer Dahla. Wejdź z nim w interakcję, przejdź do zakładki plików (Files) i pobierz dane na temat parametrów misji. Ustalisz dzięki temu, że oficera technicznego należy szukać w Dziale neuromodów.
Wyłączenie oficera technicznego Dahla

Poszukiwany oficer techniczny (operator) przebywa w losowo wybranej lokacji (na terenie stacji lub Na zewnątrz Talosa I) i poznasz jego położenie automatycznie dzięki odsłuchaniu nagrania audio w wahadłowcu Dahla (poprzedni cel misji). Wyrusz w oznaczone przez grę miejsce. W zależności od wytypowanej przez grę lokacji oficer techniczny Kaspar (operator podległy Dahlowi) może przebywać w odosobnionym miejscu lub znajdować się w pobliżu innych przeciwników (w takiej sytuacji możesz ich również się pozbyć lub postarać się ich ominąć). Doprowadź do zniszczenia operatora, dzięki czemu wypełnisz ostatny cel misji.
Możesz teraz powrócić do przechodzenia głównego zadania Klucze do królestwa.
- Prey - poradnik do gry
- Prey: Poradnik do gry
- Prey: Opis przejscia
- Prey: Pierwszy dzień w pracy
- Prey: Wydostań się
- Prey: Gabinet z widokiem
- Prey: Po drugiej stronie zwierciadła
- Prey: Porozmawiaj z January
- Prey: Droga naokoło
- Prey: Szukanie echa
- Prey: Przywróć z kopii zapasowej
- Prey: Klucze do królestwa
- Prey: Tą stroną do góry
- Prey: Wysyłka i odbiór
- Prey: Restart
- Prey: Zanim dam ci klucz
- Prey: Sprzątacz
- Prey: Nieograniczony umysł
- Prey: Zagłada
- Prey: Opis przejscia
- Prey: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Najpoważniejszy problem związany z nabywaniem kolejnych mocy obcych polega na tym, że po przekroczeniu ich określonego limitu zaczniesz być traktowany jako wróg przez systemy obronne stacji.
Źródło: https://www.gry-online.pl/poradniki/prey/&PART=64
ale jaki to limit? Mógł autor napisać, skad mam wiedziec ile tych mocy moge w siebie zainwestowac??/
Ogólnie to poradnik niestety słaby. W misji reaktor zupełnie nie wspomniano o tym że drzwi blokujące dostęp do technopaty są zablokowane. Można je otworzyć tylko posiadając siłę na trzecim poziomie, a myślę że wielu graczy nie odblokowuje tej zdolności na takim poziomie. Oczywiście do technopaty można się dostać po rurach wentylacyjnych - można na nie wskoczyć w korytarzu prowadzącym do "windy".
Mam kłopot z wykonaniem wyzwania przeciwległe bieguny.Przeszedłem grę 4 razy z tyfonicznymi i ludzkimi mocami w osobnych slotach kampanii i mi nie zaliczyło tego wyzwania o co chodzi czy ja coś źle robię.
ak zabic danielle sho bo pierwotnie spotykamy ja za szyba basenu w kwaterach zalogi a potem nie moge jej nigdzie spotkac. gdzie ja moge pozniej spotkac.
Ten facet nazywa się dalton a klucz który ma jest do pokoju w dziale sprzętowym do pokoju z projektem blackbox. A mnie chodzi
o pomieszczenie I.T SECURITY które znajduje się w Holu Talosa i w tym pomieszczeniu I.T SECURITY są zamknięte dzwi do których jest potrzebna karta dostępu nie mogę jej nigdzie znaleźć.
proszę o pilna pomoc
jak zabic danielle sho bo pierwotnie spotykamy ja za szyba basenu w kwaterach zalogi a potem nie moge jej nigdzie spotkac. gdzie ja moge pozniej spotkac.
jak się dostać do pokoju w dziale IT w holu talosa 1.
Bo są tam zamkniete dzwi ktore otwiera sie jakas karta a przeszedlem cala gre i jej nie znalazlem.
Karta jest na ciele pływającym w rejonie G.U.T.S. Dawson albo Dalton nie pamiętam dokładnie imienia.
Też mnie to zastanawiało, podobno można tam się dostać tylko przy przechodzeniu gry w krwawy sposób.
Wie ktoś czy osiągnięcie "przeciwległe bieguny" można ukończyć przechodząc najpierw ludzkimi umiejętnościami, a potem dopiero tyfonicznymi ??
co z tymi poradnikami nie ma wogole wersji pdf ani nie dokonczony poradnik do Sniper: Ghost Warrior 3 ?
Żeby sobie pobrać musisz mieć premium. Taki poradnik to mnóstwo roboty, więc trochę czasu zajmuje zrobienie go. Część poradnika możesz sobie za free czytać i nie marudź.
Cześć dondariano73. Poradnik do Prey PDF jest do pobrania. Zaznaczyłem Ci subtelnie na obrazku obok przycisk, który umożliwia jego pobranie :)
kolafon-> A dziękujemy! W końcu ktoś rozumie <3
Tylko jeden szczegół: PDF'y można również ściągnąć za jednorazową opłatę.
Redakcja aż tak bardzo nienawidzi polskiego języka, że zrzuty przedstawia z angielskiej wersji gry, jak równocześnie jest i polska ?.
Siedzialem przy tym z godzinę i nie dałem rady nie mogę zdobyć kodu. Jak ktoś wie co trzeba zrobić to niech napisze. Stworzyłem klucz morgans czy cos takiego. Jakieś plany jeszcze trzeba zrobić czy pobrać. Jeszcze raz w wolnym czasie sprawdzę i poczekam na odpowiedź a jak nic nie da rady to usuwam grę nie będę się zdenerwował bugami.
Już skończyłem grę. Dostajesz kod od osoby już nie wiem jak się nazywa na górze i otwierasz drzwi. Nie chciała mi dac. Wyczytałem zapis z przed wejścia do całego tego poziomu i poszło. Jak na złość nie miałem rozwiniętego hakowania (przy 4 chyba poziomie można było wejść od razu) i nie miałem neuromodow. Dopiero później zdobyłem schemat kopiowania neuromodow i zmaksowalem hakowanie.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
