Endless Legend: Wymagania sprzętowe
Aktualizacja:
Endless Legend wymaga od użytkownika PC ze średniej półki. 1 GB pamięci RAM karty graficznej to, jak na chwilę obecną, niewiele, podobnie jak 3 GB pamięci na dysku twardym. Minimalny wymagany procesor został wypuszczony na rynek 6 lat temu, zaś rekomendowany 2 lata temu. Innymi słowy gra powinna się uruchomić na sprzęcie, który większość graczy uznałaby za wiekowy. Na potrzeby poradnika gra została uruchomiona na komputerze nieco gorszym od wymagań zalecanych i przez większość czasu działała odpowiednio na wysokich detalach. Endless należy jednak do gier, których wymagania sprzętowe rosną wraz z czasem rozgrywki, liczbą grających oraz wielkością mapy. Najwięcej problemów sprawiać będzie mapa na ośmiu graczy w okolicach setnej i dalszych tur. Liczba rzeczy, które komputer musi przeliczyć, powoduje wpierw lekkie, a potem wyraźne opóźnienia. Problemy pojawiają się również podczas szybkiego przybliżania i oddalania mapy z powodu dużej liczby obiektów, jakie muszą się na niej pojawić lub zniknąć. Pomijając te dwie kwestie gra nie sprawiała problemów. Tytuł wymaga zarejestrowania na platformie Steam, jednak umożliwia samotną grę w trybie offline. W trybie online oferuje grę do ośmiu osób. Może być obsługiwany w całości z pomocą myszy, bądź z pomocą klawatury i myszy.
Tryby gry
Singleplayer: Tak
Kooperacja offline (split screen/hot seat): Nie
Multiplayer: Do 8 graczy w trybach:
- Tylko dla znajomych.
- Publiczny.
Nasz sprzęt
Poradnik został stworzony na PC o poniższej konfiguracji:
- System operacyjny: Windows 7 SP1
- Procesor: AMD Athlon II X3 460 3.40 GHz
- Pamięć RAM: 16 GB
- Karta graficzna: AMD Radeon HD 6700
- Pamięć karty graficznej: 1 GB
Grało się bezproblemowo na wysokich i bardzo wysokich detalach. Jedyne problemy pojawiały się podczas zbliżania i oddalania mapy, gdy gra musiała wczytać szczegółowy wygląd terenu. Zdarzały się również opóźnienia w późniejszej fazie gry, podczas przeliczania tur.
PC - informacje ogólne
- Systemy operacyjne: Windows Vista, Windows 7 SP1, Windows 8, wersje 32-bit i 64-bit.
- Windows XP: Oficjalnie niewspierany. Możliwość gry na tym systemie zależy od konfiguracji komputera.
- Połączenie internetowe w trakcie gry: Dla trybu single niewymagane.
- Konieczność aktywacji przez Internet: Tak, przez platformę Steam.
- Kontrolery: Klawiatura i mysz.
- Achievementy: Tak, 67 na platformie Steam.
Endless Legend wymagania sprzętowe PC
Minimalne wymagania sprzętowe Endless Legend PC
- System operacyjny: Windows Vista, Windows 7 SP1, Windows 8 i 8.1. Wersje 32-bit i 64-bit.
- Procesor: 2.5Ghz Intel Core 2 Quad Q8300 lub podobny.
- Pamięć RAM: 4 GB.
- Karta graficzna: nVidia Geforce GT460, ATI HD4850 lub podobne.
- Wymagane miejsce na dysku HDD: 3 GB.
- Wymagana pamięć karty graficznej: 500 MB dla karty ATI, 1 GB dla karty nVidii
Zalecane wymagania sprzętowe Endless Legend PC
- System operacyjny: Windows Vista, Windows 7 SP1, Windows 8 i 8.1. Wersje 32-bit i 64-bit.
- Procesor: 3.5Ghz Intel Core i5 lub podobny.
- Pamięć RAM: 8 GB.
- Karta graficzna: 1GB nVidia Geforce GTX660, 1GB ATI HD7850 lub podobne.
- Wymagane miejsce na dysku HDD: 3 GB.
- Wymagana pamięć karty graficznej: 1 GB.
Granie na laptopie w Endless Legend
Tak, granie na laptopie w Endless Legend jest możliwe. Należy posiadać kartę HD 3000 lub lepszą.
- Endless Legend - poradnik do gry
- Endless Legend: Poradnik do gry
- Endless Legend: Podstawy
- Endless Legend: O poradniku
- Endless Legend: Warunki zwycięstwa i czym jest region
- Endless Legend: Porady ogólne
- Endless Legend: Kolonizacja
- Endless Legend: Początek rozgrywki
- Endless Legend: Eksploracja
- Endless Legend: Neutralne wioski i oddziały
- Endless Legend: Pory roku
- Endless Legend: Gospodarka
- Endless Legend: Handel
- Endless Legend: Wojna
- Endless Legend: Interface
- Endless Legend: Wymagania sprzętowe
- Endless Legend: Podstawy
- Endless Legend: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany807234 Generał
Rozgrywka nie trwa maksymalnie 200 a 300 tur... pierwszy błąd
marzan18 Legionista
W grze objaśnia się sporo rzeczy (za to między innymi chwali się serię Endless - że najedziesz kursorem i wszędzie masz podpowiedź) ale konia z rzędem temu, kto znajdzie objaśnienie, co oznaczają liczby przy wartościach Atak i Obrona. Dość kluczowe przy ocenie sił swoich, przeciwnika no i doborze uzbrojenia. Póki mi jedna nie przekroczyła u bohatera setki - myślałem, że może to procentowe prawdopodobieństwo trafienia. Albo odparcia trafienia - w przypadku Obrony. No ale kiedy jest tego 115... A znów różnica nie bardzo wchodzi w grę, bo są takie jednostki, co obronę mają większą niż atak - i tym w starciu by się nie udało jedna drugiej kropnąć nigdy. Czasem zdarzają się chybienia (chyba to chybienia) bo wyświetla się zero obrażeń (przy normie kilkudziesięciu), czyli spudłować jakoś można. Ale bij zabij, nie wiem co autorzy mieli na myśli takie a nie inne liczby przydając jednostkom i broni, więc mi to psuje radość zbrojenia wojsk w coś bardziej wypasionego - bo a nuż przepłacam bez sensu?
Ciekaw jestem też, skąd autor poradnika wie, że strzał z góry daje większe obrażenia - bo tej informacji też nie znalazłem (no, powiedzmy, pośrednio - jeden z talizmanów bohatera zwiększał o ileś procent zysk na byciu u góry, czy jak to tam opisano). Kompletnie nie mam pojęcia, czy dzielnica miejska (na mapie bitwy ją widać) jakieś bonusy daje - chyba nie, bo komp, gdy sam grał, wiał stamtąd jednostkami w las (jako że mam tych niby elfów za swą armię). Skądinąd to szczyt absurdu - żeby wzgórze wojsku pomagało, a ufortyfikowane miasto nic a nic, to jakaś chora moda ostatnio (w Fallen Enchantress było podobnie - zamiast fortyfikacji milicje się pojawiały). No ale to już inna kwestia, dziwacznie przyjętego pomysłu na szturm miasta, natomiast te braki o których piszę dało się banalnie rozwiązać jakimś informatorem. Cóż, może kiedyś.
No a na koniec małe ostrzeżenie dla posiadaczy monitorów niepanoramicznych - mam taki i mi gra, jak bym mu rozdzielczości nie ustawiał, mimo gry w oknie, tnie boki. I już. Pierwsza taka, na jaką trafiłem - Techland zapytany o poradę zdziwił się i zamilkł. Więc jeśli ktoś ma starszy typ monitora - doradzam uważać, bo trochę może podskoczyć ciśnienie, kiedy kawałki dość ważnych tabel człowiekowi znikają i się musi domyślać, ileż jego miasto produkuje złota czy wpływu. Albo jakie ma parametry przezbrajana jednostka - bo i tego nie widać.
A tak poza tym - mila gra. Martwi mnie tylko te albo 200 albo 300 tur, o których powyżej piszą, bo daleko mi jeszcze do kończenia rozbudowy kraju i poodkrywania wszystkich technologii, wojny zakosztowałem jedynie z plemionami małymi - a tu już prawie 150 rund. I się boję, że gdyby to było 200 tur, to gra się nagle skończy, nim ruszę na prawdziwą wojnę.
Selvan Junior
Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.
Leavok Junior
Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd
kwiść Generał
Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.
Naczelnyk Generał
-->marzan18
Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.
Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.
bullgod Pretorianin
@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
