Endless Legend: Spaczeni Lordowie (Broken Lords) Zadania
Aktualizacja:
01. A New Beginning
Cel 1: Przeszukaj wskazane ruiny armią składającą się przynajmniej z 3 jednostek Akolitów (Stalwarts).
Cel 2: Raz jeszcze przeszukaj ruiny, tym razem mając w skarbcu przynajmniej 100 Pyłu (Dust).
Cel 3: Pokonaj przeciwnika pilnującego ruin.
Nagroda: Archeolog (Archeologist).
Średnio trudna misja. Początkowa armia składa się z dwóch jednostek, więc możesz chcieć wpierw postawić kilka najważniejszych budynków, a dopiero później wyprodukować kolejną piechotę. Skupienie się na wojsku może trochę spowolnić rozwój całego imperium, co może być trudne do nadrobienia w początkowej fazie gry.
Zebranie Pyłu nie powinno stanowić problemu, podobnie jak pokonanie wroga. Jego armia składa się z jednej jednostki, więc twoje trzy jednostki piechoty i ewentualnie bohater powinny dać sobie z nim radę.
02. Our Baser Nature
Cel 1: Wynajdź 8 technologii z I ery.
Cel 2: Wynajdź 12 technologii z I ery.
Nagroda: Drżący Diadem (Quivering Circlet). Księga (Tome). Będąc w posiadaniu zarządcy miasta daje miastu bonus +7 do produkcji nauki, przemysłu i Pyłu. Kosztuje 50 Pyłu.
Dzięki Archeologowi zadanie powinno zostać wykonane dość szybko. Nie jest istotne, jakie technologie wybierzesz. Liczy się, by były z I ery i zostały wynalezione przez ciebie. Technologie dostępne dzięki zadaniom gra zignoruje.
03. Perilous Frontiers
Cel 1: Zbuduj nowe miasto. Jego początkowa produkcja Pyłu ma wynosić minimum 13.
Cel 2: W regionie, gdzie zbudowałeś nowe miasto, zbuduj przynajmniej jedną strażnicę (Watchtower) i dowolnymi metodami spacyfikuj wszystkie wioski.
Nagrody: Kaplica Pokutna (Peninent Chapel). Martin de Ildan De Suluzzo, bohater Broken Lords 1 poziomu.
Zadanie wymaga minimum II ery technologicznej, ale powinieneś ją osiągnąć już w poprzednim zadaniu. Potraktuj je jak zwykłą kolonizację nowego regionu, tylko wymagającą zbudowania miasta na terenie o konkretnych wymaganiach. Kolonizuj latem, gdyż minusy związane z zimą mogą obniżyć wartość terenu. Nie zapomnij też wynaleźć Autostrady Imperium (Imperial Highways) z II ery technologicznej, dających dostep do strażnic. Są łatwe do zbudowania, więc nie spiesz się z ich odkryciem i postawieniem, jeśli jeszcze nie uporałeś się z wioskami w regionie. Pacyfikację można przeprowadzić dowolnymi metodami, ale dla Lordów najlepszą będzie przekupstwo.
04. A Kingdom Divided
Cel 1: Zrób z Martina zarządcę dowolnego miasta na czas 10 tur. Ulepsz dzielnicę albo centrum dowolnego miasta, niekoniecznie tego samego, do 2 poziomu.
Cel 2: Przy ustalaniu planu imperium ustaw wskazany przez grę plan na 3 poziom.
Nagroda: Krematorium pyłowe (Dust Crematorium).
Misję da się wykonać bardzo łatwo, jesli od początku rozgrywki będziesz starał się rozwinąć dzielnicę jednego ze swoich miast na poziom 2. W takiej sytuacji największym problemem będzie ustalenie planu imperium, co wymagać będzie wejścia na III erę technologiczną. W razie potrzeby przesuń więcej mieszkańców do produkcji punktów nauki i wynajdź tanie technologie z er I oraz II.
Jeśli jednak dopiero zacząłeś rozwijać swoje miasta, nie przejmuj się. Wystarczy, że będziesz posiadał zapas Pyłu na zakup odpowiedniej liczby mieszkańców. Podniesienie poziomu dzielnicy albo centrum miasta będzie wtedy formalnością.
05. A False Redemption
Cel 1: Zdobądź lub zniszcz wskazane miasto.
Cel 2: Przeszukaj ruiny w regionie, nie znajduje się zdobyte miasto. Ruiny musi przeszukać armia złożona z bohatera Martin de Ildan de Suluzzo oraz przynajmniej jednego Biskupa Pyłu (Dust Bishop) na 6 poziomie doświadczenia.
Nagroda: Amulet Osądu (Pendant of Judgement). Księga (Tome). Zarządca posiadający ten przedmiot daje miastu bonus +20 do produkcji nauki. Kosztuje 100 Pyłu.
Problematyczne zadanie, gdyż otrzymujesz jedynie nazwę miasta bez wskazania, do kogo należy i gdzie się znajduje. Z odkrytą większą częścią mapy nie będzie to problem, w innym wypadku musisz udać się na zwiady. Znajdź miasto, wydaj jego posiadaczowi wojnę i zdobądź je. Weź pod uwagę, że przeciwnikiem może być ktokolwiek, więc na wszelki wypadek przygotuj się na trudną walkę. Dwie, w skrajnych przypadkach trzy armie liczące sześć dobrze wyekwipowanych jednostek oraz bohater powinny poradziś sobie z podbojem.
Druga część zadania jest znacznie trudniejsza. Jednostkę 6 poziomu można uzyskać na dwa sposoby: dzięki licznym bitwom i zdobywanemu doświadczeniu albo wejściu na VI erę i wyprodukowaniu jej. Druga metoda może okazać się zbyt trudna lub czasochłonna, zwłaszcza jeśli nie inwestowałeś zbyt wiele punktów w naukę, więc jak najszybciej odkryj stosowną technologię i po prostu wyszkol Biskupa Pyłu na 6 poziom doświadczenia. Następnie przeszukaj wskazane ruiny.
Przygotuj się również na to, że po zaliczeniu zadania utracisz Martina i nie będziesz mógł go odzyskać
06. From His Cold, Dead Hands
Cel 1: Zbadaj wskazane ruiny bohaterem Lordów posiadającym Amulet Osądu.
Cel 2: Zniszcz wrogie armie w pobliżu ruin.
Nagroda: Wzdychające Berło Aiur (Scepter of Aiur). Pierścień (Ring). +12 do obrony, +3 punkty życia. Kosztuje 10 Hyperium.
Przygotuj się na to, że ruiny będą znajdować się daleko od poprzednich oraz twojego terytorium, więc będziesz musiał poświęcić kilka tur na dojście do nich. Po drodze mogą się zdarzyć walki z wędrownymi bandami, ale dysponując armią złożoną z przynajmniej sześciu jednostek zdołasz je pokonać.
Po przeszukaniu ruin w pobliżu pojawią się cztery wrogie armie, każda licząca po trzy, cztery jednostki. Ich poziom doświadczenia będzie bliski poziomom twoich wojsk. Wróg będzie kierował się w kierunku twojej armii, więc dobrze byłoby rozbijać je po kolei, inaczej możesz mieć problemy z ich liczbą. Jedna licząca sześć jednostek, dobrze wyposażona i doświadczona armia z bohaterem na czele jest w stanie bez większych problemów pokonać wszystkie wrogie armie. Jeśli wróg nie będziesz szedł w twoją stronę, po prostu poczekaj na niego przy ruinach albo rozejrzyj się po okolicy. W najgorszym wypadku będzie stał w miejscu w pewnym oddaleniu od ruin, jednak na tym samym kontynencie bądź wyspie, co ruiny.
07. Death or Glory
Cel 1: Zbadaj wskazane ruiny. Wybrana armia musi składać się z 8 jednostek, każda na minimum 5 poziomie doświadczenia. Wszystkie muszą być wyposażone w Wzdychające Berło Aiur.
Cel 2: Pokonaj ukrytą w ruinach wrogą armię.
Nagroda: Kryształ Nieskończonych Złóż (Endless Lode Crystal). Insygnium (Insignia). +6 do obrony jednostki. Kosztuje 200 Pyłu.
Na tym etapie trudność misji może polegać jedynie na wykupienia ośmiu Scepterów, wymagają one bowiem łącznie 80 sztuk Hyperium, oraz dostarczenia armii we wskazane miejsce. Które, podobnie jak we wcześniejszym zadaniu, może znajdować się bardzo daleko od dowolnego z twoich regionów. Do tego samo wyposażenie jednostek jest dość męczące. Wpierw musisz dać im sprzęt przez ekran armii, a dopiero później możesz albo wyprodukować nowe jednostki z Berłem, albo zmienić już istniejące dzięki opcji Modernizuj (Retrofit). Tak czy siak upewnij się dwa razy, że wszystkie osiem jednostek posiada przedmiot, inaczej zmarnujesz mnóstwo czas na uzupełnienie braków.
Zwróć również uwagę - jednostki, nie bohater. Jeśli jakiś dowodzi wybraną przez ciebie armią, to nie musi posiadać przedmiotu.
Ukrywająca się w ruinach wroga armia składa się z Martina i grupy jednostek na wysokich poziomach. Twoich ośmiu żołnierzy powinno ją bez problemu pokonać, ale jeśli nie czujesz się na siłach, sprowadź w pobliże jeszcze jedną dużą armię. Wspólnymi siłami powinno ci się udać pokonać Martina.
08. A New Frontier
Cel 1: Umieść jednego z bohaterów Lordów jako zarządcę dowolnego miasta. Bohater musi posiadać Amulet Osądu, Drżący Diadem oraz Kryształ Nieskończonych Złóż.
Cel 2: Zbuduj Ołtarz Przepływu w dowolnych trzech miastach.
Nagroda: Ołtarz Przepływu. Świątynia Synchroniczna.
Ponownie bardzo proste zadanie. Bohater nie musi posiadać żadnych konkretnych umiejętności albo okreslonego poziomu. Po prostu daj mu przedmioty i zrób z niego zarządcę.
Podobnie zbudowanie trzech Ołtarzy Przepływu na tym etapie gry nie powinno stanowić większego problemu. Jeśli spieszy ci się do zakończenia gry, wybierz trzy miasta o wysokim poziomie produkcji przemysłowej albo kup budynki za Pył.
- Endless Legend - poradnik do gry
- Endless Legend: Poradnik do gry
- Endless Legend: Zadania
- Endless Legend: Zadania wprowadzenie
- Endless Legend: Dzikołazy (Wild Walkers) Zadania
- Endless Legend: Spaczeni Lordowie (Broken Lords) Zadania
- Endless Legend: Podziemni (Vaulters) Zadania
- Endless Legend: Nekrofagi (Necrophages) Zadania
- Endless Legend: Magowie Szału (Ardent Mages) Zadania
- Endless Legend: Wędrowne Klany (Roving Clans) Zadania
- Endless Legend: Drakkeny (Drakken) Zadania
- Endless Legend: Kultyści (Cultists) Zadania
- Endless Legend: Zadania
- Endless Legend: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany807234 Generał
Rozgrywka nie trwa maksymalnie 200 a 300 tur... pierwszy błąd
marzan18 Legionista
W grze objaśnia się sporo rzeczy (za to między innymi chwali się serię Endless - że najedziesz kursorem i wszędzie masz podpowiedź) ale konia z rzędem temu, kto znajdzie objaśnienie, co oznaczają liczby przy wartościach Atak i Obrona. Dość kluczowe przy ocenie sił swoich, przeciwnika no i doborze uzbrojenia. Póki mi jedna nie przekroczyła u bohatera setki - myślałem, że może to procentowe prawdopodobieństwo trafienia. Albo odparcia trafienia - w przypadku Obrony. No ale kiedy jest tego 115... A znów różnica nie bardzo wchodzi w grę, bo są takie jednostki, co obronę mają większą niż atak - i tym w starciu by się nie udało jedna drugiej kropnąć nigdy. Czasem zdarzają się chybienia (chyba to chybienia) bo wyświetla się zero obrażeń (przy normie kilkudziesięciu), czyli spudłować jakoś można. Ale bij zabij, nie wiem co autorzy mieli na myśli takie a nie inne liczby przydając jednostkom i broni, więc mi to psuje radość zbrojenia wojsk w coś bardziej wypasionego - bo a nuż przepłacam bez sensu?
Ciekaw jestem też, skąd autor poradnika wie, że strzał z góry daje większe obrażenia - bo tej informacji też nie znalazłem (no, powiedzmy, pośrednio - jeden z talizmanów bohatera zwiększał o ileś procent zysk na byciu u góry, czy jak to tam opisano). Kompletnie nie mam pojęcia, czy dzielnica miejska (na mapie bitwy ją widać) jakieś bonusy daje - chyba nie, bo komp, gdy sam grał, wiał stamtąd jednostkami w las (jako że mam tych niby elfów za swą armię). Skądinąd to szczyt absurdu - żeby wzgórze wojsku pomagało, a ufortyfikowane miasto nic a nic, to jakaś chora moda ostatnio (w Fallen Enchantress było podobnie - zamiast fortyfikacji milicje się pojawiały). No ale to już inna kwestia, dziwacznie przyjętego pomysłu na szturm miasta, natomiast te braki o których piszę dało się banalnie rozwiązać jakimś informatorem. Cóż, może kiedyś.
No a na koniec małe ostrzeżenie dla posiadaczy monitorów niepanoramicznych - mam taki i mi gra, jak bym mu rozdzielczości nie ustawiał, mimo gry w oknie, tnie boki. I już. Pierwsza taka, na jaką trafiłem - Techland zapytany o poradę zdziwił się i zamilkł. Więc jeśli ktoś ma starszy typ monitora - doradzam uważać, bo trochę może podskoczyć ciśnienie, kiedy kawałki dość ważnych tabel człowiekowi znikają i się musi domyślać, ileż jego miasto produkuje złota czy wpływu. Albo jakie ma parametry przezbrajana jednostka - bo i tego nie widać.
A tak poza tym - mila gra. Martwi mnie tylko te albo 200 albo 300 tur, o których powyżej piszą, bo daleko mi jeszcze do kończenia rozbudowy kraju i poodkrywania wszystkich technologii, wojny zakosztowałem jedynie z plemionami małymi - a tu już prawie 150 rund. I się boję, że gdyby to było 200 tur, to gra się nagle skończy, nim ruszę na prawdziwą wojnę.
Selvan Junior
Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.
Leavok Junior
Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd
kwiść Generał
Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.
Naczelnyk Generał
-->marzan18
Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.
Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.
bullgod Pretorianin
@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
