Kolonizacja | Podstawy Endless Legend
Aktualizacja:
Przed skolonizowaniem regionu dokładnie zbadaj jego zawartość. Zazwyczaj znajdziesz dwa albo trzy dobre miejsca pod założenie miasta. Skup się przede wszystkim na anomaliach oraz obszarach dających wysokie bonusy do różnych rodzajów produkcji. Jeśli możesz, spacyfikuj wszystkie neutralne wiosk, dzięki czemu nie będziesz się musiał później z nimi użerać. Jeśli obawiasz się konkurencji, wyślij przodem kilka oddziałów. Zaatakowanie wrogiej armii na neutralnym terenie nie doprowadzi do wybuchu wojny. Jeśli widzisz więc wrogiego Osadnika (Settler) w neutralnym regionie, to nie obawiaj się go zaatakować.
Ruiny oraz wioski pomniejszych nacji dostarczają produkcji, ale blokują budowę nowych dzielnic. Bierz to pod uwagę przy budowie nowego miasta. Może się okazać, że z powodu granic oraz ruin nie będziesz mógł go rozbudować w wybranym kierunku. W najgorszej sytuacji będziesz zamknięty na kilku heksach otoczonych przez wodę i góry, z jedyną dostępną drogą zablokowaną przez ruiny albo wioskę.
Postaraj się, by nowe miasto miało wystarczająco dużą produkcję przemysłową oraz produkcję żywności. W innym wypadku będzie zbyt wolno stawiało budynki lub zdobywało nowych mieszkańców, co może opóźnić jego rozwój nawet o kilkanaście tur. W takich przypadkach przydatne okazać się mogą Zapasy Przemysłu (Industry Stockpiles) i Zapasy Żywności (Food Stockpiles), ale na wczesnym etapie gry nie będziesz miał do nich dostępu. Dwa razy policz, czy nowe miasto zdoła się samodzielnie utrzymać, przynajmniej na samym początku swego istnienia. Ewentualnie czy stać cię będzie na kupno najpotrzebniejszych budynków za Pył (Dust).
Stawiając miasto zwróć uwagę na jego najbliższą okolicę i zaplanuj, w którym kierunku będziesz je rozwijał. Unikaj gór i pól nie dających żadnych bonusów. Dla większości nacji dobrym wyborem są rzeki, morza oraz równiny, gdyż dostarczają dużo żywności i Pył. Jeśli chcesz produkować albo grasz Dzikołazami (Wild Walkers), spróbuj osiedlać się w lasach. Dla Spaczonych Lordów (Broken Lords) dobra będzie pustynia.
Nie spiesz się z kolonizacją. Budowa nowego miasta powoduje wzrost wskaźnika Braku Uznania Ekspansji (Expansion Disapproval). Jego wzrost powoduje obniżenie wskaźnika uznania (Approval). Niskie uznanie powoduje obniżenie produkcji w miastach, z kolei wysokie zwiększa produkcję. Istnieją dwie technologie zmniejszające Brak Uznania Ekspansji, lecz dostępne są dopiero w III (Chleb i igrzyska, w wersji angielskiej Bread and Circuses,) oraz V (Teatr państwowy, w wersji angielskiej State-Approved Theatre) erze technologicznej. Dlatego na początku gry nie twórz zbyt wielu Osadników (Settler) i nie wysyłaj ich do wszystkich możliwych regionów, inaczej skończysz z uznaniem w okolicach 20% i minusami do produkcji. Poza tym Osadnicz są drodzy w produkcji, wymagają ochrony, nie opłaca się ich wysyłać byle gdzie i trzeba pilnować, czy założyli miasto w odpowiednim miejscu. Kolonizuj, gdy jest ci to niezbędne albo masz pewność, że przyniesie ci to zyski. Inaczej skończysz z miastami działającymi na pół gwizdka.
Zwiad to podstawa. Postaraj się dokładnie zbadać skolonizowane regiony oraz okolice. Jeśli możesz, buduj Strażnice (Watchtowers, budynek, II era). Nawet we wszystkich dostępnych miejscach, jeśli czujesz, że mogą się przydać. Posiadając dużo wpływu spróbuj wytargować pokój z sąsiadami. Nacje, z którymi zawarłeś pokój, możesz poprosić o wymianę map, co znacznie przyspieszy odkrywanie świata.
Zawsze wysyłaj z Osadnikiem przynajmniej jeden oddział wsparcia. Samotny Osadnik przegra każdą walkę, zwłaszcza z wędrownymi bandami. Osadnik w towarzystwie piechoty ma szansę ją przetrwać, może nawet wygrać.
Kolonizujac nowe regiony staraj się tworzyć granice, a nie dostosowywać do nich. Jeśli między tobą a przeciwnikiem znajdują się przynajmniej dwa neutralne regiony, skolonizuj ten bliżej przeciwnika. Dzięki temu odetniesz go od terenów do zasiedlenia, które będziesz mógł w spokoju zająć później.
0
- Endless Legend - poradnik do gry
- Endless Legend - poradnik do gry
- Podstawy
- O poradniku | Podstawy Endless Legend
- Warunki zwycięstwa i czym jest region | Podstawy Endless Legend
- Porady ogólne | Podstawy Endless Legend
- Kolonizacja | Podstawy Endless Legend
- Początek rozgrywki | Podstawy Endless Legend
- Eksploracja | Podstawy Endless Legend
- Neutralne wioski i oddziały | Podstawy Endless Legend
- Pory roku | Podstawy Endless Legend
- Gospodarka | Podstawy Endless Legend
- Handel | Podstawy Endless Legend
- Wojna | Podstawy Endless Legend
- Interface | Podstawy Endless Legend
- Endless Legend - wymagania sprzętowe | Podstawy Endless Legend
- Podstawy
- Endless Legend - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Selvan Junior
Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.
Leavok Junior
Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd
kwiść Generał

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.
Naczelnyk Generał
-->marzan18
Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.
Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.
bullgod Pretorianin
@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.