Endless Legend: Kolonizacja
Aktualizacja:
Przed skolonizowaniem regionu dokładnie zbadaj jego zawartość. Zazwyczaj znajdziesz dwa albo trzy dobre miejsca pod założenie miasta. Skup się przede wszystkim na anomaliach oraz obszarach dających wysokie bonusy do różnych rodzajów produkcji. Jeśli możesz, spacyfikuj wszystkie neutralne wiosk, dzięki czemu nie będziesz się musiał później z nimi użerać. Jeśli obawiasz się konkurencji, wyślij przodem kilka oddziałów. Zaatakowanie wrogiej armii na neutralnym terenie nie doprowadzi do wybuchu wojny. Jeśli widzisz więc wrogiego Osadnika (Settler) w neutralnym regionie, to nie obawiaj się go zaatakować.
Ruiny oraz wioski pomniejszych nacji dostarczają produkcji, ale blokują budowę nowych dzielnic. Bierz to pod uwagę przy budowie nowego miasta. Może się okazać, że z powodu granic oraz ruin nie będziesz mógł go rozbudować w wybranym kierunku. W najgorszej sytuacji będziesz zamknięty na kilku heksach otoczonych przez wodę i góry, z jedyną dostępną drogą zablokowaną przez ruiny albo wioskę.
Postaraj się, by nowe miasto miało wystarczająco dużą produkcję przemysłową oraz produkcję żywności. W innym wypadku będzie zbyt wolno stawiało budynki lub zdobywało nowych mieszkańców, co może opóźnić jego rozwój nawet o kilkanaście tur. W takich przypadkach przydatne okazać się mogą Zapasy Przemysłu (Industry Stockpiles) i Zapasy Żywności (Food Stockpiles), ale na wczesnym etapie gry nie będziesz miał do nich dostępu. Dwa razy policz, czy nowe miasto zdoła się samodzielnie utrzymać, przynajmniej na samym początku swego istnienia. Ewentualnie czy stać cię będzie na kupno najpotrzebniejszych budynków za Pył (Dust).
Zostało jeszcze 60% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie- Endless Legend - poradnik do gry
- Endless Legend: Poradnik do gry
- Endless Legend: Podstawy
- Endless Legend: O poradniku
- Endless Legend: Warunki zwycięstwa i czym jest region
- Endless Legend: Porady ogólne
- Endless Legend: Kolonizacja
- Endless Legend: Początek rozgrywki
- Endless Legend: Eksploracja
- Endless Legend: Neutralne wioski i oddziały
- Endless Legend: Pory roku
- Endless Legend: Gospodarka
- Endless Legend: Handel
- Endless Legend: Wojna
- Endless Legend: Interface
- Endless Legend: Wymagania sprzętowe
- Endless Legend: Podstawy
- Endless Legend: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany807234 Generał
Rozgrywka nie trwa maksymalnie 200 a 300 tur... pierwszy błąd
marzan18 Legionista
W grze objaśnia się sporo rzeczy (za to między innymi chwali się serię Endless - że najedziesz kursorem i wszędzie masz podpowiedź) ale konia z rzędem temu, kto znajdzie objaśnienie, co oznaczają liczby przy wartościach Atak i Obrona. Dość kluczowe przy ocenie sił swoich, przeciwnika no i doborze uzbrojenia. Póki mi jedna nie przekroczyła u bohatera setki - myślałem, że może to procentowe prawdopodobieństwo trafienia. Albo odparcia trafienia - w przypadku Obrony. No ale kiedy jest tego 115... A znów różnica nie bardzo wchodzi w grę, bo są takie jednostki, co obronę mają większą niż atak - i tym w starciu by się nie udało jedna drugiej kropnąć nigdy. Czasem zdarzają się chybienia (chyba to chybienia) bo wyświetla się zero obrażeń (przy normie kilkudziesięciu), czyli spudłować jakoś można. Ale bij zabij, nie wiem co autorzy mieli na myśli takie a nie inne liczby przydając jednostkom i broni, więc mi to psuje radość zbrojenia wojsk w coś bardziej wypasionego - bo a nuż przepłacam bez sensu?
Ciekaw jestem też, skąd autor poradnika wie, że strzał z góry daje większe obrażenia - bo tej informacji też nie znalazłem (no, powiedzmy, pośrednio - jeden z talizmanów bohatera zwiększał o ileś procent zysk na byciu u góry, czy jak to tam opisano). Kompletnie nie mam pojęcia, czy dzielnica miejska (na mapie bitwy ją widać) jakieś bonusy daje - chyba nie, bo komp, gdy sam grał, wiał stamtąd jednostkami w las (jako że mam tych niby elfów za swą armię). Skądinąd to szczyt absurdu - żeby wzgórze wojsku pomagało, a ufortyfikowane miasto nic a nic, to jakaś chora moda ostatnio (w Fallen Enchantress było podobnie - zamiast fortyfikacji milicje się pojawiały). No ale to już inna kwestia, dziwacznie przyjętego pomysłu na szturm miasta, natomiast te braki o których piszę dało się banalnie rozwiązać jakimś informatorem. Cóż, może kiedyś.
No a na koniec małe ostrzeżenie dla posiadaczy monitorów niepanoramicznych - mam taki i mi gra, jak bym mu rozdzielczości nie ustawiał, mimo gry w oknie, tnie boki. I już. Pierwsza taka, na jaką trafiłem - Techland zapytany o poradę zdziwił się i zamilkł. Więc jeśli ktoś ma starszy typ monitora - doradzam uważać, bo trochę może podskoczyć ciśnienie, kiedy kawałki dość ważnych tabel człowiekowi znikają i się musi domyślać, ileż jego miasto produkuje złota czy wpływu. Albo jakie ma parametry przezbrajana jednostka - bo i tego nie widać.
A tak poza tym - mila gra. Martwi mnie tylko te albo 200 albo 300 tur, o których powyżej piszą, bo daleko mi jeszcze do kończenia rozbudowy kraju i poodkrywania wszystkich technologii, wojny zakosztowałem jedynie z plemionami małymi - a tu już prawie 150 rund. I się boję, że gdyby to było 200 tur, to gra się nagle skończy, nim ruszę na prawdziwą wojnę.
Selvan Junior
Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.
Leavok Junior
Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd
kwiść Generał
Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.
Naczelnyk Generał
-->marzan18
Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.
Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.
bullgod Pretorianin
@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
