Endless Legend: Dzikołazy (Wild Walkers) Zadania

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

01. Trees or Towers

Cel: Przeszukaj dowolne 4 ruiny.

Bardzo prosta misja, jeśli tylko ruiny nie zostaną wylosowane na niedostępnym terenie. Dodatkowo możesz połączyć ją ze zwiadem okolicy. Po prostu odkrywaj sąsiednie regiony, przy okazji badając wszystkie napotkane ruiny. Powinieneś uporać się z zadaniem w ciągu kilku tur. Pamiętaj - liczy się fakt przeszukania ruin, nie ukryte w nich nagrody albo zadania.

02. Echoes of the Past/A new Foundations

Cel 1: Zbuduj nowe miasto.

Cel 2: W nowowybudowanym mieście zwiększ produkcję przemysłowa do 25 punktów.

LUB (gra wybierze pierwszy lub drugi zestaw celów)

Cel: W jednym ze swoich regionów spacyfikuj wioskę pomniejszej nacji, a następnie zasymiluj tę nację.

Nagroda (wspólna dla obu zestawów): Wizje Chwały (Visions of Glory).

Kolejne proste zadanie. Najlepiej zaliczyć je poprzed zbudowanie miasta w lesie i wybudowanie Odlewnii (Steel Mill). Jeśli mimo to produkcja jest zbyt niska, na kilka tur umieść w mieście bohatera. Dzięki jego pomocy produkcja przemysłowa powinna być wystarczająca.

W przypadku drugiego zestawu celów możesz wybrać dowolną metodę pacyfikacji. Ważne, by wioska przeszła na twoją stronę, a jej mieszkańcy zostali spacyfikowani.

03. Post and Beam

Cel 1: Przeszukaj wskazane ruiny. Twoja armia ma się składać z bohatera Dzikołazów, 4 Dekaryjskich łowców (Dekari Ranger) i dwóch jednostek z pomniejszych nacji.

Cel 2: Przez 10 tur broń stolicy przed atakami wrogich armii.

Nagroda: Instynkt przetrwania (Survival Instinct).

Pierwsze zadanie jest średnio trudne, wymaga bowiem stworzenia dwóch dodatkowych jednostek strzelców oraz asymilacji jednej nacji pomniejszej (obie jednostki mogą pochodzić z tej samej). Jeśli w poprzednim zadaniu budowałeś miasto, skorzystaj z niego do produkcji wojska. Jeśli nie, wyszkol je w stolicy. Musisz również posiadać technologię Awansu Merytokratycznego (Meritocratic Promotion), by stworzyć armię złożoną z sześciu jednostek. To oznacza konieczność wejścia na II erę technologiczną. Samo zbadanie ruin będzie już formalnością.

W przypadku drugiego celu siły przeciwnika będą się pojawiać w regionie stołecznym oraz sąsiednich i iść w stronę miasta. Jeśli na ich drodze stanie inne miasto, to możliwe, że zaczną je oblegać. Wszystkie armie nie powinny liczyć więcej, niz 3 jednostki. Jeśli w 10 turze w regionie nie będzie oznaczonych na żółto przeciwników - jednostki pomniejszych nacji z neutralnych wiosek nie są wliczane w poczet zadania - misja zostanie uznana za wykonaną.

04. Building the Future

Cel: Ulepsz dowolne centrum miasta oraz dowolną dzielnicę do 2 poziomu. Ulepszenia mogą dotyczyć tego samego, lub dwóch różnych miast.

Zwróć uwagę na cel - jedna dzielnica oraz jedno centrum, czyli razem dwie części miasta. Dzielnica zyskuje 2 poziom, jeśli jest otoczona przez cztery inne. Dla ułatwienia wybierz więc jedno miasto. Centrum będzie wpływało na przyłączoną do niego dzielnicę i odwrotnie, co już na początku ułatwi wykonanie zadania. Kolejne możesz również budować w taki sposób, by wpływały zarówno na centrum, jak i wybraną dzielnicę. Samo zadanie jest bardzo proste, tylko czasochłonne, gdyż wymaga odpowiednio dużej liczby mieszkańców oraz terenu do budowy kolejnych dzielnic. W razie potrzeby przesuń więcej mieszkańców do produkcji żywności. Dzięki temu będziesz miał ich więcej i będziesz mógł zbudować więcej dzielnic.

05. The Cornerstone

Cel 1: Przeszukaj wskazane ruiny.

Cel 2: Przeszukaj kolejne wskazane ruiny.

Nagroda: Ahote Zaltana, bohater Dzikołazów poziomu 1.

Ponownie bardzo prosta misja. Obie ruiny powinny znajdować się w bliskiej odległości od siebie i dość blisko twoich regionów. Jedyne zagrożenie mogą stanowić neutralne bandy lub inny gracz, jeśli ruiny znajdują się na jego terytorium. Dlatego najlepiej wyruszyć do nich armią złożoną z sześciu jednostek i bohatera.

06. Methods and Materials

Cel 1: Wyszkol bohatera Ahote Zaltana na 2 poziom umiejętności Zurowce Naturalne (Natural Resources).

Cel 2: Wyślij bohatera Ahote Zaltana wraz z armią do zbadania wskazanych ruin.

Nagroda: Łuk budowniczych (Arc of the Builders). Łuk (Bow). +20% do ataku i obrony, +10% do inicjatywy, +50% do obrażeń. Kosztuje 15 Mithryru (Mithrite).

Natural Resources jest umiejętnością trzeciego stopnia, co oznacza, ze potrzeba będzie 5 poziomu doświadczenia na jej wyszkolenie (na 4 wykupisz jej pierwszy punkt, na 5 drugi). Doświadczenie łatwo zdobyć dzięki bitwom. Daj Ahote jak najlepszy sprzęt, wsparcie kilku żołnierzy i wyślij do pacyfikowania neutralnych wiosek i oddziałów. Jeśli tego będzie mało, niech wykonuje zadania z ruin. W ostateczności możesz wypowiedzieć komuś wojnę i wysłać go do walki. Albo poczekać kilkanaście bądź więcej tur, gdyż bohaterowie co turę otrzymują kilka punktów doświadczenia.

W ruinach znajduje się mała armia. Żeby być pewnym jej pokonania, weź ze sobą przynajmniej pięć jednostek.

07. The Keystone

Cel 1: Daj bohaterowi Ahote Zaltana Łuk budowniczych i wyznacz go na zarządcę dowolnego miasta.

Cel 2: Przy ustalaniu planu imperium ustaw wskazany przez grę plan na poziomie 4.

Nagroda: Tajne Repozytorium Zaltany (Arcane Repository of Zaltana).

Zadanie wymaga dostępu do planu imperium 4 poziomu, czyli IV ery technologicznej. Na tym etapie gry powinieneś go posiadać. Jeśli nie, przesuń część mieszkańców do produkcji punktów nauki i jak najszybciej wynajdź potrzebne technologie. Reszta misji wymagać będzie jedynie zdobycia niewielkiej ilości Pyłu albo Mithrytu na łuk oraz wpływu dla ustalenia planu imperium. W przypadku dużego imperium będziesz musiał w kilku miastach skupić się na ich produkcji, gdyż czwarty poziom jest sam z siebie drogi, a dla kilkunastu miast jego cena potrafi być liczona w tysiącach wpływu.

08. To Build a Wonder

Cel: W dowolnym mieście wybuduj Tajne Repozytorium Zaltany.

Nagroda: Stawianie budynków (Growing Buildings).

Kolejny proste zadanie, zwłaszcza, że Tajne Repozytorium Zaltany nie wymaga dodatkowych zasobów. Wybierz miasto, w którym budynek najlepiej będzie spełniał swoje zadanie, wyślij dodatkowych ludzi do produkcji przemysłowej i odczekaj kilka tur. W razie potrzeby pomóż sobie Zapasami Przemysłu albo wykup budowlę z pomocą Pyłu.

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze7
2014-09-20
13:38

zanonimizowany807234 Generał

Rozgrywka nie trwa maksymalnie 200 a 300 tur... pierwszy błąd

Komentarz: zanonimizowany807234
2014-09-26
20:33

marzan18 Legionista

😊

W grze objaśnia się sporo rzeczy (za to między innymi chwali się serię Endless - że najedziesz kursorem i wszędzie masz podpowiedź) ale konia z rzędem temu, kto znajdzie objaśnienie, co oznaczają liczby przy wartościach Atak i Obrona. Dość kluczowe przy ocenie sił swoich, przeciwnika no i doborze uzbrojenia. Póki mi jedna nie przekroczyła u bohatera setki - myślałem, że może to procentowe prawdopodobieństwo trafienia. Albo odparcia trafienia - w przypadku Obrony. No ale kiedy jest tego 115... A znów różnica nie bardzo wchodzi w grę, bo są takie jednostki, co obronę mają większą niż atak - i tym w starciu by się nie udało jedna drugiej kropnąć nigdy. Czasem zdarzają się chybienia (chyba to chybienia) bo wyświetla się zero obrażeń (przy normie kilkudziesięciu), czyli spudłować jakoś można. Ale bij zabij, nie wiem co autorzy mieli na myśli takie a nie inne liczby przydając jednostkom i broni, więc mi to psuje radość zbrojenia wojsk w coś bardziej wypasionego - bo a nuż przepłacam bez sensu?
Ciekaw jestem też, skąd autor poradnika wie, że strzał z góry daje większe obrażenia - bo tej informacji też nie znalazłem (no, powiedzmy, pośrednio - jeden z talizmanów bohatera zwiększał o ileś procent zysk na byciu u góry, czy jak to tam opisano). Kompletnie nie mam pojęcia, czy dzielnica miejska (na mapie bitwy ją widać) jakieś bonusy daje - chyba nie, bo komp, gdy sam grał, wiał stamtąd jednostkami w las (jako że mam tych niby elfów za swą armię). Skądinąd to szczyt absurdu - żeby wzgórze wojsku pomagało, a ufortyfikowane miasto nic a nic, to jakaś chora moda ostatnio (w Fallen Enchantress było podobnie - zamiast fortyfikacji milicje się pojawiały). No ale to już inna kwestia, dziwacznie przyjętego pomysłu na szturm miasta, natomiast te braki o których piszę dało się banalnie rozwiązać jakimś informatorem. Cóż, może kiedyś.
No a na koniec małe ostrzeżenie dla posiadaczy monitorów niepanoramicznych - mam taki i mi gra, jak bym mu rozdzielczości nie ustawiał, mimo gry w oknie, tnie boki. I już. Pierwsza taka, na jaką trafiłem - Techland zapytany o poradę zdziwił się i zamilkł. Więc jeśli ktoś ma starszy typ monitora - doradzam uważać, bo trochę może podskoczyć ciśnienie, kiedy kawałki dość ważnych tabel człowiekowi znikają i się musi domyślać, ileż jego miasto produkuje złota czy wpływu. Albo jakie ma parametry przezbrajana jednostka - bo i tego nie widać.
A tak poza tym - mila gra. Martwi mnie tylko te albo 200 albo 300 tur, o których powyżej piszą, bo daleko mi jeszcze do kończenia rozbudowy kraju i poodkrywania wszystkich technologii, wojny zakosztowałem jedynie z plemionami małymi - a tu już prawie 150 rund. I się boję, że gdyby to było 200 tur, to gra się nagle skończy, nim ruszę na prawdziwą wojnę.

Komentarz: marzan18
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl