Gospodarka | Podstawy Endless Legend
Aktualizacja:
Korzystaj z mieszkańców miast. Chcesz mieć ich więcej? Przenieś większość posiadanych do produkcji żywności. Potrzebujesz szybko nowych jednostek albo budynków? Przenieś ich do produkcji przemysłowej. Potrzebujesz Pyłu (Dust) do zakupów albo wpływu (Influence) do dyplomacji? Wiesz, co masz zrobić. Wiele budynków zwiększa produkcję materiałów na mieszkańca, a w późniejszej części gry będziesz miał ich bardzo wielu. Dlatego pamiętaj o ich istnieniu i ręcznie wyznaczaj do produkcji tego, co jest ci akurat najbardziej potrzebne.
Nie szastaj pieniędzmi. Gdy zapasy Pyłu spadną do zera, gra zacznie wyprzedawać twoje rzeczy. Sprzedawane będą budowle, jednostki, nawet bohaterowie. Bankructwo to potężny cios dla twojego imperium, dlatego dbaj o finanse i zawsze pilnuj stanu skarbca. Zwłaszcza zimą, gdy będą dawały ci się we znaki minusy do produkcji wszystkiego. W skrajnych wypadkach przesuń część mieszkańców miast do produkcji Pyłu, tak by przynajmniej wyjść na zero.
Zwracaj uwagę na liczbę mieszkańców miasta. Jeśli budujesz dzielnicę tuż po wyszkoleniu Osadnika (Settler), to może się zdarzyć, że budowa dzielnicy się nie rozpocznie. Bo Osadnik zmniejszył liczbę mieszkańców miasta poniżej wymaganej liczby. Może się zdarzyć, że Osadników było kilku i prace nad dzielnicą będą wstrzymane, póki nie pojawi się kilku nowych mieszkańców. W takim wypadku usuń dzielnicę z kolejki budowy i wybierz coś innego. Zbudujesz dzielnicę później, gdy w mieście przybędzie mieszkańców.
Korzystaj z zapasów. Wszystkie rodzaje Zapasów: Przemysłu (Industry), Nauki (Science) i Żywności (Food), można produkować dopiero od III ery. Ich wartość jest niewielka dla dużych miast, ale mogą się bardzo przydać mniejszym. Dzięki nim budynek powstanie w jedną, a nie trzy tury. Nowi mieszkańcy również urodzą się szybciej, a tańsze technologie zostaną szybciej opracowane. Warto więc wyprodukować ich trochę z myślą o nowych miastach albo czarnej godzinie. Na przykład na zimę, gdy produkcja żywności w miastach spadnie i mieszkańcy niektórych z nich mogą umrzeć z głodu. Ewentualnie wyprodukować i sprzedać. Ceny mogą sięgać nawet pół tysiąca sztuk Pyłu, co przy dużej ilości zapasów daje znaczną sumę. Nie traktuj ich jednak jako metody na wygranie gry. Przydają się, ale nie zapewnią ci zwycięstwa.
Na turę działa tylko jeden zapas. Możesz użyć dwóch Zapasów Żywności na mieście, ale gra policzy bonus tylko za jeden z nich, drugi zaś zostanie zmarnowany. Tak samo gra uzna tylko jeden Zapas Nauki (Science Stockpile) użyty do przyspieszenia badań naukowych. Nie dostaniesz jednak o tym informacji, więc zwracaj uwagę, w jakich miastach korzystasz ze zapasów. Inaczej użyjesz o jedno za dużo, marnując je.
Przerwanie budowy nie zwraca kosztów. Możesz przerwać budowę w dowolnym momencie, ale gra nie zwróci ci z tego tytułu punktów przemysłu oraz Pyłu. Staraj się więc rozsądnie planować kolejkę budowy i przerywać budowę jak najrzadziej. Zwłaszcza w przypadku drogich budynków, wymagających wielu tur do zbudowania. Inaczej tylko zmarnujesz czas oraz materiały.
Produkuj jak najwięcej zasobów (Resources). Gdy możesz, stawiaj kopalnię. Jeśli możesz, kup kopalnię, zamiast ją budować. Te niskich er są bardzo tanie. Te wyższych są nieco droższe, ale dzięki wysokiej produkcji przemysłowej albo Pyłu też staną się tanie. Wykonuj zadania, gdzie nagrodami są zasoby. Przejmuj regiony, gdzie znajduje się dużo kopalni. Strategicznych (Strategic) będziesz używał do stawiania budowli i ulepszania jednostek, Luksusowych (Luxury) do podnoszenia wskaźnika uznania i dla rozmaitych bonusów. Zawsze warto mieć zapas zasobów, zwłaszcza z wyższych er. Nadmiar zawsze można sprzedać za dużą sumę pieniędzy albo użyć przy negocjacjach. AI chętniej podpisze pokój, jeśli zaoferujesz mu sto sztuk Adamantianu.
Mając do wyboru - kupować albo produkować zasoby, lepiej jest je produkować. Na dłuższą metę będzie to tańsze.
0
- Endless Legend - poradnik do gry
- Endless Legend - poradnik do gry
- Podstawy
- O poradniku | Podstawy Endless Legend
- Warunki zwycięstwa i czym jest region | Podstawy Endless Legend
- Porady ogólne | Podstawy Endless Legend
- Kolonizacja | Podstawy Endless Legend
- Początek rozgrywki | Podstawy Endless Legend
- Eksploracja | Podstawy Endless Legend
- Neutralne wioski i oddziały | Podstawy Endless Legend
- Pory roku | Podstawy Endless Legend
- Gospodarka | Podstawy Endless Legend
- Handel | Podstawy Endless Legend
- Wojna | Podstawy Endless Legend
- Interface | Podstawy Endless Legend
- Endless Legend - wymagania sprzętowe | Podstawy Endless Legend
- Podstawy
- Endless Legend - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Selvan Junior
Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.
Leavok Junior
Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd
kwiść Generał

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.
Naczelnyk Generał
-->marzan18
Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.
Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.
bullgod Pretorianin
@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.