Endless Legend: Gospodarka

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Korzystaj z mieszkańców miast. Chcesz mieć ich więcej? Przenieś większość posiadanych do produkcji żywności. Potrzebujesz szybko nowych jednostek albo budynków? Przenieś ich do produkcji przemysłowej. Potrzebujesz Pyłu (Dust) do zakupów albo wpływu (Influence) do dyplomacji? Wiesz, co masz zrobić. Wiele budynków zwiększa produkcję materiałów na mieszkańca, a w późniejszej części gry będziesz miał ich bardzo wielu. Dlatego pamiętaj o ich istnieniu i ręcznie wyznaczaj do produkcji tego, co jest ci akurat najbardziej potrzebne.

Nie szastaj pieniędzmi. Gdy zapasy Pyłu spadną do zera, gra zacznie wyprzedawać twoje rzeczy. Sprzedawane będą budowle, jednostki, nawet bohaterowie. Bankructwo to potężny cios dla twojego imperium, dlatego dbaj o finanse i zawsze pilnuj stanu skarbca. Zwłaszcza zimą, gdy będą dawały ci się we znaki minusy do produkcji wszystkiego. W skrajnych wypadkach przesuń część mieszkańców miast do produkcji Pyłu, tak by przynajmniej wyjść na zero.

Zwracaj uwagę na liczbę mieszkańców miasta. Jeśli budujesz dzielnicę tuż po wyszkoleniu Osadnika (Settler), to może się zdarzyć, że budowa dzielnicy się nie rozpocznie. Bo Osadnik zmniejszył liczbę mieszkańców miasta poniżej wymaganej liczby. Może się zdarzyć, że Osadników było kilku i prace nad dzielnicą będą wstrzymane, póki nie pojawi się kilku nowych mieszkańców. W takim wypadku usuń dzielnicę z kolejki budowy i wybierz coś innego. Zbudujesz dzielnicę później, gdy w mieście przybędzie mieszkańców.

Korzystaj z zapasów. Wszystkie rodzaje Zapasów: Przemysłu (Industry), Nauki (Science) i Żywności (Food), można produkować dopiero od III ery. Ich wartość jest niewielka dla dużych miast, ale mogą się bardzo przydać mniejszym. Dzięki nim budynek powstanie w jedną, a nie trzy tury. Nowi mieszkańcy również urodzą się szybciej, a tańsze technologie zostaną szybciej opracowane. Warto więc wyprodukować ich trochę z myślą o nowych miastach albo czarnej godzinie. Na przykład na zimę, gdy produkcja żywności w miastach spadnie i mieszkańcy niektórych z nich mogą umrzeć z głodu. Ewentualnie wyprodukować i sprzedać. Ceny mogą sięgać nawet pół tysiąca sztuk Pyłu, co przy dużej ilości zapasów daje znaczną sumę. Nie traktuj ich jednak jako metody na wygranie gry. Przydają się, ale nie zapewnią ci zwycięstwa.

Na turę działa tylko jeden zapas. Możesz użyć dwóch Zapasów Żywności na mieście, ale gra policzy bonus tylko za jeden z nich, drugi zaś zostanie zmarnowany. Tak samo gra uzna tylko jeden Zapas Nauki (Science Stockpile) użyty do przyspieszenia badań naukowych. Nie dostaniesz jednak o tym informacji, więc zwracaj uwagę, w jakich miastach korzystasz ze zapasów. Inaczej użyjesz o jedno za dużo, marnując je.

Przerwanie budowy nie zwraca kosztów. Możesz przerwać budowę w dowolnym momencie, ale gra nie zwróci ci z tego tytułu punktów przemysłu oraz Pyłu. Staraj się więc rozsądnie planować kolejkę budowy i przerywać budowę jak najrzadziej. Zwłaszcza w przypadku drogich budynków, wymagających wielu tur do zbudowania. Inaczej tylko zmarnujesz czas oraz materiały.

Produkuj jak najwięcej zasobów (Resources). Gdy możesz, stawiaj kopalnię. Jeśli możesz, kup kopalnię, zamiast ją budować. Te niskich er są bardzo tanie. Te wyższych są nieco droższe, ale dzięki wysokiej produkcji przemysłowej albo Pyłu też staną się tanie. Wykonuj zadania, gdzie nagrodami są zasoby. Przejmuj regiony, gdzie znajduje się dużo kopalni. Strategicznych (Strategic) będziesz używał do stawiania budowli i ulepszania jednostek, Luksusowych (Luxury) do podnoszenia wskaźnika uznania i dla rozmaitych bonusów. Zawsze warto mieć zapas zasobów, zwłaszcza z wyższych er. Nadmiar zawsze można sprzedać za dużą sumę pieniędzy albo użyć przy negocjacjach. AI chętniej podpisze pokój, jeśli zaoferujesz mu sto sztuk Adamantianu.

Mając do wyboru - kupować albo produkować zasoby, lepiej jest je produkować. Na dłuższą metę będzie to tańsze.

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze7
2014-09-20
13:38

zanonimizowany807234 Generał

Rozgrywka nie trwa maksymalnie 200 a 300 tur... pierwszy błąd

Komentarz: zanonimizowany807234
2014-09-26
20:33

marzan18 Legionista

😊

W grze objaśnia się sporo rzeczy (za to między innymi chwali się serię Endless - że najedziesz kursorem i wszędzie masz podpowiedź) ale konia z rzędem temu, kto znajdzie objaśnienie, co oznaczają liczby przy wartościach Atak i Obrona. Dość kluczowe przy ocenie sił swoich, przeciwnika no i doborze uzbrojenia. Póki mi jedna nie przekroczyła u bohatera setki - myślałem, że może to procentowe prawdopodobieństwo trafienia. Albo odparcia trafienia - w przypadku Obrony. No ale kiedy jest tego 115... A znów różnica nie bardzo wchodzi w grę, bo są takie jednostki, co obronę mają większą niż atak - i tym w starciu by się nie udało jedna drugiej kropnąć nigdy. Czasem zdarzają się chybienia (chyba to chybienia) bo wyświetla się zero obrażeń (przy normie kilkudziesięciu), czyli spudłować jakoś można. Ale bij zabij, nie wiem co autorzy mieli na myśli takie a nie inne liczby przydając jednostkom i broni, więc mi to psuje radość zbrojenia wojsk w coś bardziej wypasionego - bo a nuż przepłacam bez sensu?
Ciekaw jestem też, skąd autor poradnika wie, że strzał z góry daje większe obrażenia - bo tej informacji też nie znalazłem (no, powiedzmy, pośrednio - jeden z talizmanów bohatera zwiększał o ileś procent zysk na byciu u góry, czy jak to tam opisano). Kompletnie nie mam pojęcia, czy dzielnica miejska (na mapie bitwy ją widać) jakieś bonusy daje - chyba nie, bo komp, gdy sam grał, wiał stamtąd jednostkami w las (jako że mam tych niby elfów za swą armię). Skądinąd to szczyt absurdu - żeby wzgórze wojsku pomagało, a ufortyfikowane miasto nic a nic, to jakaś chora moda ostatnio (w Fallen Enchantress było podobnie - zamiast fortyfikacji milicje się pojawiały). No ale to już inna kwestia, dziwacznie przyjętego pomysłu na szturm miasta, natomiast te braki o których piszę dało się banalnie rozwiązać jakimś informatorem. Cóż, może kiedyś.
No a na koniec małe ostrzeżenie dla posiadaczy monitorów niepanoramicznych - mam taki i mi gra, jak bym mu rozdzielczości nie ustawiał, mimo gry w oknie, tnie boki. I już. Pierwsza taka, na jaką trafiłem - Techland zapytany o poradę zdziwił się i zamilkł. Więc jeśli ktoś ma starszy typ monitora - doradzam uważać, bo trochę może podskoczyć ciśnienie, kiedy kawałki dość ważnych tabel człowiekowi znikają i się musi domyślać, ileż jego miasto produkuje złota czy wpływu. Albo jakie ma parametry przezbrajana jednostka - bo i tego nie widać.
A tak poza tym - mila gra. Martwi mnie tylko te albo 200 albo 300 tur, o których powyżej piszą, bo daleko mi jeszcze do kończenia rozbudowy kraju i poodkrywania wszystkich technologii, wojny zakosztowałem jedynie z plemionami małymi - a tu już prawie 150 rund. I się boję, że gdyby to było 200 tur, to gra się nagle skończy, nim ruszę na prawdziwą wojnę.

Komentarz: marzan18
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl