Drakkeny/Drakken | Grywalne nacje w Endless Legend

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Smokowaci wojownicy. - Drakkeny/Drakken | Grywalne nacje w Endless Legend - Endless Legend - poradnik do gry
Smokowaci wojownicy.

Nacja podobnych do smoków istot, skupiona na działaniach dyplomatycznych oraz badaniu ruin dawnych cywilizacji. Posiada silne wojsko oraz przydatne umiejętności, dzięki czemu stanowi dobry wybór dla początkujących graczy.

Rady dla grających Drakkenami:

Osiedlaj się w pobliżu ruin. Nacja traktuje ruiny jak anomalie, produkując dzięki nim więcej punktów nauki oraz wpływu (Influence). Nie jest przy tym istotne, czy ruiny zostały zbadane, czy też nie. Bonus jest na tyle duży, że przy budowie miasta warto się zastanowić nad osiedleniem w pobliżu ruin, albo budowie dzielnic w ich kierunku. Budując miasto uważaj jednak, by ruiny nie blokowały wszystkich dróg rozwoju.

Produkuj wpływ. Nacja posiada dostęp do planu imperium o 1 poziom wyżej, niż pozostali. Zaczynając grę na I erze otrzymują dostęp do planów 2 poziomu, przy II erze otrzymują dostep do planów 3 poziomu i tak dalej. Oznacza to, że mając zapas wpływu możesz korzystać z większej liczby bonusów, niż twoi przeciwnicy. Dodatkowo masz możliwość wymuszenia na wrogach zawieszenia broni, pokoju oraz sojuszu, wzmacniając swoją pozycję albo unikając kłopotów. Wróg nie może ci odmówić, ale koszt tych akcji jest kilkukrotnie wyższy od zwykłych. Dlatego musisz zawsze mieć przy sobie duży zapas wpływu na nagłe wypadki. Dużo większy, niż w przypadku innych nacji.

Zaplanuj grę. Na początku rozgrywki Drakkeny widzą stolice innych graczy. Dzięki temu można określić, w którym kierunku należy się rozwijać, kto będzie sprawiał największe problemy oraz z kim najlepiej się dogadać. Dodatkowo widok na stolice pozwala na nawiązanie stosunków dyplomatycznych, więc już od samego początku możesz zawierać sojusze i wymieniać się mapami. Zrób to, zwłaszcza jeśli grasz na dużej planszy. Zaoszczędzisz czas, który w innym wypadku musiałbyś przeznaczyć na zwiad. Dostępna od początku gry technologia Placu Poliglotów (Language Square) tylko ułatwi ten proces.

Pacyfikuj wioski. Dzięki Obrońcom Aurigi (Protectors of Auriga, technologia, I era), oraz Radzie Plemiennej (Tribal Council, technologia, III era) będziesz mógł zasymilować do trzech pomniejszych nacji. Inni gracze też mają taką możliwość, lecz twoje specjalne technologie dostępne są szybciej. Bonusy od nacji pomniejszych rosną wraz z liczbą spacyfikowanych wiosek w twoich regionach, więc postaraj się zajmowac ich jak najwięcej. Duży wybór nacji pomniejszych oznacza dużo możliwych bonusów do wyboru. Jeśli do tego produkujesz dużo wpływu, to w zależności od potrzeb będziesz mógł łatwo zmieniać zasymilowane nacje pomniejsze. Dodatkowo dzięki technologii Placu Poliglotów będziesz mógł przekupywać wioski, miast z nimi walczyć. Co prawda nie produkujesz na początku zatrważających ilości Pyłu (Dust), ale na takie wydatki powinno wystarczyć. W razie kłopotów finansowych walcz, w ostateczności Pertraktuj (Parley).

Twórz armię. Posiadasz bardzo wytrzymałą i żywotną piechotę oraz dwie jednostki latające. Dzięki temu ukształtowanie terenu nie powinno stanowić dla ciebie żadnego problemu, zaś pierwsze neutralne bandy pokonasz bez większych trudności. Twoje wojsko posiada stosunkowo niezłe statystyki, ale przede wszystkim może się pochwalić umiejętnością Lotny Umysł (Fast Learner). Przyspiesza ona zdobywanie kolejnych poziomów doświadczenia. Opanuj więc reguły pola walki, a twoje wojsko szybko awansuje na wyższe poziomy. Dzięki temu będziesz mógł zaoszczędzić trochę zasobów i Pyłu na ekwipunku.

Wykonuj zadania. Dzięki misjom głównej fabuły Drakkeny zyskują dostęp do technologii i budynków:

I era: Aura przywództwa (Aura of Leadership, technologia). Każda spacyfikowana wioska pomniejszej nacji zwiększa produkcję wpływu w mieście o 3. Bardzo przydatna technologia, tym bardziej, że dostępna bardzo szybko. Zapewne i tak będziesz pacyfikował wszystkie wioski w swoich regionach, więc robiąc to uzyskasz dodatkowe korzyści. Będziesz mógł również częściej korzystać z planu imperium oraz dyplomacji.

II era: Inkubator oologiczny (Oologic Nursery, budynek). Produkcja żywności w mieście wzrasta o 10, a każda nowa jednostka otrzymuje 25 punktów doświadczenia. Może być wybudowane w mieście produkującym przynajmniej 20 żywności. Wymaga 10 Tytanu (Titanium) i 20 Szkłostali (Glassteel). Kolejny bardzo przydatny i szybko dostępny budynek, dzięki któremu miasta i armia będą rozwijać się szybciej. Dla tej konstrukcji warto postawić dodatkowe kopalnie albo skorzystać z targowiska. Buduj, gdzie tylko możesz, ze wskazaniem na miasta produkujące wojsko.

IV era:

Auriga Institute (Instytut Aurigi, budynek). Można postawić w mieście produkującym minimum 20 wpływu. Zapewnia +20 do uznania (Approval) oraz zwiększa produkcję wpływu o 10 jeśli miasto jest Żarliwe (Fervent, uznanie na poziomie minimum 90%). Bardzo przydatny budynek, ale dostępny na tyle późno, że raczej nie zmieni sytuacji w grze.

Oko Bezkresnych (Eye of the Endless). Dzięki tej technologii uzyskasz pełen wgląd w działania przeciwnika. Będziesz widział to samo, co on, tak jakby jego miasta i jednostki znajdowały się pod twoją kontrolą. Technologia dostępna jest dość późno, ale jeśli do momentu jej zdobycia nie wygrałeś gry, to z pewnością ci w tym pomoże. Na przykład, gdy będziesz musiał zaplanować obronę miasta budującego Świątynia Jądra Ziemi (Temple of the Earth's Core).

Podobało się?

0

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl