Endless Legend: Wędrowne Klany (Roving Clans) Zadania

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

01. A Merchant's Tale

Cel 1: Spacyfikuj wszystkie wioski w regionie, gdzie znajdują się wskazane ruiny.

Cel 2: Zbadaj wskazane ruiny.

Nagroda: Drogi Pyłu (Roads of Dust). Księga (Tome). +8 do produkcji przemysłowej miasta, którym zarządza bohater z tym przedmiotem. +1 punkt ruchu dla posiadacza. Kosztuje 55 Pyłu (Dust).

Proste zadanie na początek. Wchodzisz do regionu, atakujesz - albo jeśli masz już odpowiednią technologię, przekupujesz - wszystkie wioski, po czym badasz wskazane ruiny. Jedyną trudność możę stanowić liczba wiosek, ale na tym etapie rozgrywki efektem będzie jedynie spowolnienie wykonania zadania. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach, przed wyruszeniem do regionu wyprodukuj przynajmniej jeszcze jedną jednostkę.

02. Past, Present and Future

Cel 1: Wynajmij bohatera Magów Szału (Ardent Mages), daj mu Drogi Pyłu i zrób z niego dowódcę armii.

Cel 2: Tym samym bohaterem przeszukaj 3 ruiny świątyni. Bohater wciąż musi posiadać Drogi Pyłu.

LUB (gra wybierze pierwszy lub drugi zestaw celów)

Cel 1: Wynajmij bohatera Dzikołazów (Wild Walkers), daj mu Drogi Pyłu i zrób z niego zarządcę miasta.

Cel 2: Wybuduj Strzeliste Wieże (High Towers) w mieśce zarządzanym przez bohatera Dzikołazów.

Nagroda (Za drugi zestaw celów): Strzeliste Wieże.

Problematyczne zadanie, w obu wersjach. Co prawda posiadasz już Rynek Najemników (Mercenary Market), ale wynajem bohatera kosztuje sporo Pyłu. Zwłaszcza na tak wczesnym etapie rozgrywki. Jeśli nie posiadasz odpowiedniej liczby Pyłu, a chcesz szybko to naprawić, przenieś mieszkańców miast do jego produkcji, sprzedaj jednostki bądź zasoby, albo przeszukaj ruiny w sąsiednich regionach. Szczęśliwie Drogi Pyłu nie wymagają już tak wielu środków do kupna. Kolejnym problemem będzię trafienie na targowisku na bohatera odpowiedniej nacji. W takim wypadku po prostu odczekaj kilka tur. Możesz zresztą połączyć obie te czynności - zbierać Pył, póki na targowisku nie pojawi się bohater wskazanej nacji.

Przy pierwszym zestawie zadań zwróć uwagę na to, co masz przeszukać. Nie dowolne ruiny, tylko ruin świątyni właśnie. Gra rozróżnia takie rzeczy i będzie na nie zwracała uwagę. By sprawdzić, z jakimi ruinami masz do czynienia, najedź na nie myszką i poczekaj na okienko z podpowiedziami.

W przypadku drugiego zestawu Strzeliste Wieże otrzymasz po wypełnieniu celu 1. Biorąc pod uwage koszt ich budowy cel 2 nie powinien zając zbyt dużo czasu.

03. The Wealth of Auriga

Cel: Zgromadz po 50 sztuk dowolnego zasoby luksusowe i strategiczne (Luxury Resource i Strategic Resource).

Dowolny w tym wypadku oznacza rzeczywiście dowolny, wybrany przez ciebie, a nie przez grę. Nie musisz ich wskazywac osobiście. Gra samodzielnie zaakceptuje pierwsze dwa zasoby, których zebrałeś po 50 sztuk. Liczy się zarówno wydobycie, jak i kupno, tak więc i to zadanie należy do prostych.

04. Exploiting Auriga/The Power of Politics

Cel: Przez pięć tur produkuj w całym imperium 50 wpływu oraz eksploatuj 7 anomalii.

LUB (gra wybierze jeden z możliwych celów)

Cel: Przez pięć tur produkuj w całym imperium 40 wpływu (Influence) oraz 50 sztuk Pyłu.

Nagroda (za oba zestawy celów): Namioty kupców (Traders' Tent).

Całe imperium, czyli wszystkie wchodzące w jego skład miasta. Tak naprawdę wystarczy, że jedno albo dwa z nic będzie w stanie spełnić wymagania, ale równie dobrze możesz rozłożyć produkcję na wszystkie. Zadanie w obu przypadkach jest bardzo łatwe, jeśli tylko nie pomylisz się przy obliczaniu produkcji. Lekkim problemem mogą być jedynie anomalie, zwłaszcza jeśli w twoich regionach jest ich bardzo mało. W takim wypadku albo rozbuduj swoje miasta o nowe dzielnice, albo wybuduj całkiem nowe miasta tam, gdzie anomalii jest najwięcej.

05. When All Else Fails/The Unfortunate Option

Cel 1: Upewnij się, że miasto we wskazanym regionie zostało zdobyte lub zniszczone.

Cel 2: Zbadaj wskazane ruiny bohaterem 7 poziomu.

Zniszczenie miasta będzie trudne z prostego powodu - nie możesz wypowiadać wojen. Dlatego zostają ci dwie możliwości. Pierwsza: opracuj technologię Najemnych Strażników (Freelance Guards). Wynajmij dużą armię najemników, ustaw jej status na neutralny (rozkaz Najemnicy [Privateers]), następnie zaatakuj i zniszcz wskazane miasto. Metoda druga: sprzedaj część wojska, wyślij parę zniewag i miej nadzieję, że przeciwnik wyda ci wojnę. Pierwsza jest szybsza i bardziej skuteczna.

W przypadku celu 2 tak naprawdę nie musisz wyszkolić bohatera do 7 poziomu. Możesz takiego kupić na targowisku, przydzielić mu armię (na przykład tę, która zniszczyła wskazane miasto) i wysłać do ruin. Jednak na tym etapie gry jeden z twoich bohaterów, zapewne pierwszy, powinien już posiadać odpowiednio wysoki poziom.

06. Going Boldly

Cel 1: Wynajdź minimum 10 technologii z III ery.

Cel 2: Posiadaj przynajmniej 3 miasta przynoszące zysk z handlu w wysokości minimum 10 Pyłu.

Kolejne proste zadanie. Jeśli cel 1 sprawia ci problemy, wyślij więcej mieszkańców do produkcji punktów nauki. Gry nie interesuje, jakie dokładnie technologie opracujesz, więc wybierz najbardziej ci potrzebne plus kilka dodatkowych do limitu, jeśli zajdzie taka potrzeba. Upewnij się, że będą wśród nich Autostrady Imperialne (Imperial Highways) i/lub Doki Towarowe (Cargo Docs), dzięki czemu będziesz mógł szybko uporać się z celem 2. Handel bowiem wymagać będzie tych budynków, więc im szybciej je wynajdziesz i wybudujesz, tym lepiej dla ciebie. Jeśli chodzi o poziom zysków, to wystarczy wybudować wymagane budowle w trzech największych miastach, a te natychmiast osiągną wymagane minimum. W razie potrzeby zrób z kilku bohaterów Klanów zarządców, albo zaczekaj, aż w miastach przybędzie mieszkańców.

07. Warm Bodies

Cel: Zasymiluj 2 pomniejsze nacje z przynajmniej 4 wioskami każda. Żadna z wiosek nie może być zniszczona.

Nagroda: Studnia Pyłu (Well of Dust).

Problematyczne zadanie. Musisz posiadać dużo regionów i spacyfikowanych wiosek. Jeśli masz pecha, każdy twój region będzie zamieszkiwała inna nacja pomniejsza, co daje najwyżej po 3 wioski każdej z nich. W takim wypadku najlepiej będzie udać się na zwiad albo wymienić mapy z innymi graczami. Znajdź regiony, dzięki którym wypełnisz zadanie, a następnie skolonizuj je albo podbij. Trudno powiedzieć, gdzie będą się znajdowały i do kogo należały, więc na wszelki wypadek przygotuj się na kłopoty. Zgromadź liczną armię, w tym przynajmniej jedną złożoną z najemników, przygotuj Osadniów oraz zapasy Pyłu i tak dalej.

08. Dust from the Wind

Cel: Wybuduj Studnię Pyłu w dowolnym spełniającym warunki mieście.

Nagroda: Mowa pieniądza (Money Talks).

Banalnie proste zadanie. Studnia Pyłu wymaga wcześniej wybudowanego Prawa Przejazdu (Right of Way) i minimum 30 Pyłu produkowanego przez szlaki handlowe. Na tym etapie przynajmniej jedno twoje miasto powinno bez problemu spełniać te warunki.

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze7
2014-09-20
13:38

zanonimizowany807234 Generał

Rozgrywka nie trwa maksymalnie 200 a 300 tur... pierwszy błąd

Komentarz: zanonimizowany807234
2014-09-26
20:33

marzan18 Legionista

😊

W grze objaśnia się sporo rzeczy (za to między innymi chwali się serię Endless - że najedziesz kursorem i wszędzie masz podpowiedź) ale konia z rzędem temu, kto znajdzie objaśnienie, co oznaczają liczby przy wartościach Atak i Obrona. Dość kluczowe przy ocenie sił swoich, przeciwnika no i doborze uzbrojenia. Póki mi jedna nie przekroczyła u bohatera setki - myślałem, że może to procentowe prawdopodobieństwo trafienia. Albo odparcia trafienia - w przypadku Obrony. No ale kiedy jest tego 115... A znów różnica nie bardzo wchodzi w grę, bo są takie jednostki, co obronę mają większą niż atak - i tym w starciu by się nie udało jedna drugiej kropnąć nigdy. Czasem zdarzają się chybienia (chyba to chybienia) bo wyświetla się zero obrażeń (przy normie kilkudziesięciu), czyli spudłować jakoś można. Ale bij zabij, nie wiem co autorzy mieli na myśli takie a nie inne liczby przydając jednostkom i broni, więc mi to psuje radość zbrojenia wojsk w coś bardziej wypasionego - bo a nuż przepłacam bez sensu?
Ciekaw jestem też, skąd autor poradnika wie, że strzał z góry daje większe obrażenia - bo tej informacji też nie znalazłem (no, powiedzmy, pośrednio - jeden z talizmanów bohatera zwiększał o ileś procent zysk na byciu u góry, czy jak to tam opisano). Kompletnie nie mam pojęcia, czy dzielnica miejska (na mapie bitwy ją widać) jakieś bonusy daje - chyba nie, bo komp, gdy sam grał, wiał stamtąd jednostkami w las (jako że mam tych niby elfów za swą armię). Skądinąd to szczyt absurdu - żeby wzgórze wojsku pomagało, a ufortyfikowane miasto nic a nic, to jakaś chora moda ostatnio (w Fallen Enchantress było podobnie - zamiast fortyfikacji milicje się pojawiały). No ale to już inna kwestia, dziwacznie przyjętego pomysłu na szturm miasta, natomiast te braki o których piszę dało się banalnie rozwiązać jakimś informatorem. Cóż, może kiedyś.
No a na koniec małe ostrzeżenie dla posiadaczy monitorów niepanoramicznych - mam taki i mi gra, jak bym mu rozdzielczości nie ustawiał, mimo gry w oknie, tnie boki. I już. Pierwsza taka, na jaką trafiłem - Techland zapytany o poradę zdziwił się i zamilkł. Więc jeśli ktoś ma starszy typ monitora - doradzam uważać, bo trochę może podskoczyć ciśnienie, kiedy kawałki dość ważnych tabel człowiekowi znikają i się musi domyślać, ileż jego miasto produkuje złota czy wpływu. Albo jakie ma parametry przezbrajana jednostka - bo i tego nie widać.
A tak poza tym - mila gra. Martwi mnie tylko te albo 200 albo 300 tur, o których powyżej piszą, bo daleko mi jeszcze do kończenia rozbudowy kraju i poodkrywania wszystkich technologii, wojny zakosztowałem jedynie z plemionami małymi - a tu już prawie 150 rund. I się boję, że gdyby to było 200 tur, to gra się nagle skończy, nim ruszę na prawdziwą wojnę.

Komentarz: marzan18
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl