Nekrofagi/Necrophages | Grywalne nacje w Endless Legend

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Toczone chorobą insekty. - Nekrofagi/Necrophages | Grywalne nacje w Endless Legend - Endless Legend - poradnik do gry
Toczone chorobą insekty.

Nacja insektopodobnych wojowników, których jedynym celem jest walczyć i poszerzać terytorium. Nie mogą zawierać sojuszy, a ich rozwój uzależniony jest od atakowania innych nacji oraz wiosek. Dobrzy dla osób pragnących zwyciężyć dzięki podbojom, mających już pewne doświadczenie z grą.

Rady dla grających Nekrofagami:

Nie martw się o żywność. Nacja otrzymuje karę do produkcji jedzenia ze wszystkich terenów. Oznacza to, że jej miasta będą z początku dużo mniejsze niż u pozostałych nacji, a czasem ich rozwój zatrzyma się w miejscu. Nie musisz się jednak martwić z tego powodu, gdyż dysponujesz kilkoma metodami na zdobycie żywności:

  • Za każdą zabitą jednostkę wroga nacja otrzymuje 1 sztukę Odzysku (Cadaver), surowca dostępnego tylko dla Nekrofagów. 8 Odzysku gra automatycznie wymienia na jedną sztukę Odzyskanych zapasów (Recycled Stockpile). Użyte na dowolnym mieście zapewniają mu bonus 120 żywności. Postęp w zdobywaniu kolejnego możesz śledzić na ekranie stanu imperium.
  • Każdy mieszkaniec zasymilowanej wioski zwiększa produkcję żywności w mieście.
  • Bohaterowie Nekrofagów posiadają umiejętności zwiększające produkcję żywności (Nekrotyczna agrokultura, Śmiertelne pestycydy. Angielskie nazwy oraz opisy znajdziesz w rozdziale poświęconym umiejętnościom bohaterów).

Innymi słowy liczebność twoich miast zależy od szybkości, z jaką zdobywasz wioski i pokonujesz wrogie oddziały.

Rozwijaj miasta. Koszt wybudowania dzielnicy jest dla Nekrofagów obniżony, a co za tym idzie miasta tej nacji zazwyczaj obejmują największe tereny. Możesz w ten sposób nadrobić braki w produkcji żywności, albo, jeśli dobrze radzisz sobie na wojnie, skupić się na zwiększaniu produkcji przemysłowej. Dla tej nacji nauka i Pył (Dust) są istotne, ale ważniejszy jest przemysł. Dzięki niemu możesz tworzyć więcej jednostek, które zdobędą dla ciebie więcej Odzysku. Zaś w razie problemów ze wskaźnikiem uznania (Approval) możesz poświęcić swoich mieszkańców dzięki technologii Wymagający bogowie (Demanding Gods, II era).

Postaw na wojsko. Twoje miasta rozwijają się dzięki podbojom, dlatego skup się na produkcji jednostek. Nie możesz wynaleźć technologii dyplomatycznych, a co za tym idzie rozmawiać z neutralnymi wioskami, więc podbijaj je. Eliminuj każdą bandę przeciwnika na swoim terenie. Nie przejmuj się ranami, twoje jednostki posiadają bonus do leczenia. Szybko opracuj technologię Mięsa armatniego (Cannon Fodder, II era), która dodatkowo obniży koszta utrzymania armii. Rozwijaj również inne dziedziny, ale inwestuj głównie w technologie wojenne. Zwłaszcza, że początku gry posiadasz dostęp do prawie wszystkich jednostek tej nacji, poza Propagatorem (Proliferator) z II ery. Nekrofagi mają małe szanse na wygraną drogą pokojową, lepiej więc skupić się na wojnie. Poza tym nie możesz wynaleźć technologii dyplomatycznych, możesz więc szybciej wynaleźć inne, bardziej potrzebne ci rzeczy. Już sam ten fakt zapewni ci lekką przewagę nad przeciwnikami.

Walcz twarzą w twarz. Nacja nie dysponuje strzelcami. Jej bohaterowie również walczą tylko bezpośrednio. Bądź przygotowany na to, że w każdej bitwie poniesiesz jakieś straty, zwłaszcza jeśli będziesz walczył ze strzelcami. Dlatego najlepiej ruszać do walki z minimum dwiema pełnymi armiami, a w dalszej części gry nawet trzema. Będziesz wygrywał dzięki liczbie, a nie jakości jednostek. Tym bardziej, że dzięki Propagatorowi po każdej bitwie otrzymasz przynajmniej jeden nowy oddział.

Wieczna wojna. Dobrze się zastanów, zanim wydasz komuś wojnę. Twoja nacja nie może zawierać paktów i podpisywać traktatów pokojowych, jedynie zawieszenia broni. Jak zaczniesz walczyć, to najczęściej do zwycięstwa albo przegranej, bo w wielu przypadkach nie opłaca się podpisywać zawieszenia broni. Jeśli nie czujesz się na siłach, poczekaj, aż wróg wypowie ci wojnę i tylko odpowiadaj na jego ruchy. Czasem jednak możesz chcieć zaryzykować, bo twoje jednostki otrzymują bonus +4 do ataku za każdą nację, z którą jesteś w stanie wojny. Mając dostatecznie silną armię możesz zaryzykować i wydać wojnę całemu światu.

Wykonuj zadania. Dzięki zadaniom głównego wątku fabularnego uzyskasz dostęp do technologii i budynków:

III era: Grzybne laboratorium (Fungal Laboratory). Dzięki temu budynkowi każdy mieszkaniec miasta skierowany do produkcji żywności produkuje o 4 sztuki więcej. Bardzo przydatny budynek w połączeniu z Wymagającymi bogami (Demanding Gods), niestety dostępny dość późno.

IV era:

  • Dawcy Pamięci (Givers of Remembrance, budynek). Świeżo wyprodukowane jednostki otrzymują dodatkowe 100 punktów doświadczenia. Można zbudować tylko raz na imperium. Wymaga 10 sztuk Hyperium. Ponownie przydatny budynek, zwłaszcza dla licznych armii, ale dostępny zbyt późno.
  • Bezmyślna rzeź (Midless Slaughter). Dzięki tej technologii wszystkie jednostki otrzymują bonus +30 do ataku. Jeśli do tego momentu nie wygrałeś gry teraz na pewno uda ci się to zrobić.
Podobało się?

0

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl