Endless Legend: Armia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Budując armię masz prosty wybór: ilość albo jakość. Wszystkie jednostki są na tyle silne, by bez udoskonaleń radzić sobie na polu walki, jednak z każdą erą będziesz potrzebował ich coraz więcej. Jednostki ulepszone potrzebować będą dłuższego czasu produkcji, czasem także zasobów strategicznych (Strategic Resources), ale na polu walki będą warte dużo więcej.

Różnica zasadza się w liczbach. Czterej kusznicy ze sprzętem trzeciego poziomu poradzą sobie z ośmioma piechurami ze sprzętem pierwszego poziomu, ale z dwunastoma mogą mieć problem. Wroga będzie zwyczajnie zbyt dużo, by pozbyć się go, zanim dojdzie do twoich pozycji.

Można również iść trzecią drogą, to znaczy tworzyć dużo lekko ulepszonych jednostek. Każda taktyka ma swoje plusy i minusy, dzięki każdej można wygrać grę. Dlatego wybierz taką, która jest dla ciebie najwygodniejsza.

Przy wyborze ekwipunku kieruj się jego przydatnością. Jeśli skupiasz się na strzelcach, bonusy do punktów życia będą zbędne, w przeciwieństwie do zwiększenia ataku. Jesli korzystasz z piechoty, przedmioty wysysające punkty życia i dające dużo pancerza mogą być lepsze, niż te z bonusem do inicjatywy.

Różnica między przedmiotami wymagającymi zasobów strategicznych i tymi, które go nie potrzebują zależy od poziomów. Ogółem z im późniejszej ery jest dany zasób strategicznych i im wyższy poziom przedmiotu z niego wykonanego, tym lepsze cechy. Mimo to wybór jest na tyle duży, że ciężko wskazać najlepsze. Niektóre zwiększają inicjatywę, inne atak, jeszcze inne obrażenia, a każdy posiada inną cechę specjalną. Wybierz więc takie, do których masz łatwy dostęp i wiesz, że ci się przydadzą. Staraj się tylko nie przesadzać z kosztami. Możesz stawiać na jakość wojsk, ale zbyt dobra jednostka będzie produkowała się zbyt długo albo kosztowała olbrzymie ilości Pyłu (Dust). Jeśli cię na to stać, śmiało, idź tą drogą. W innym wypadku lepiej wyposażyć jednostki w nieco gorszy, ale za to tańszy sprzęt.

Jeśli masz wybór, twórz zróżnicowane armie. Istnieją cztery rodzaje jednostek, każda z wadami i zaletami:

  • Piechota dobrze walczy i posiada wysoką obronę, ale zazwyczaj również niską szybkość.
  • Kawaleria działa lepiej, jesli ma się gdzie rozpędzić, ale mimo szybkości grzęźnie na gorszym terenie.
  • Strzelcy mogą się pochwalić dużą siła, inicjatywą i zasięgiem (minimum 2 heksy zasięgu), ale potrzebują osłony innych jednostek.
  • Wsparcie może albo wzmocnić własne wojska, albo utrudnić życie przeciwnikowi, ale zadaje niewielkie obrażenia i łatwo je zabić.

Wojska składające się z samych strzelców mogą zostać łatwo rozbite, gdy trafią na kawalerię, zaś wolna piechota może nie wytrzymać ostrzału kuszników. Dobrą taktyką jest maszerowanie dwiema armiami. Pierwsza walczy w zwarciu, druga posiada tylko strzelców. Po nauczeniu się, jak działają posiłki, będziesz w stanie wykorzystać płynącą z tej taktyki przewagę.

Jednostki mogą awansować na maksymalnie 10 poziom doświadczenia, ale różnice w sile między nowym a doświadczonym oddziałem widać już w okolicach trzeciego. Wraz z erami bazowy poziom wyprodukowanej jednostki rośnie, toteż różnice się zacierają, niemniej na początku walka między oddziałem pierwszepoziomowym i czwartopoziomowym niemal na pewno zostanie wygrana przez ten drugi. Przy większej liczbie oddziałów różnica będzie jeszcze bardziej widoczna. Staraj się więc nie marnować swoich jednostek, dzięki czemu będą mogły zebrać doświadczenia i poprawić statystyki.

Staraj się regularnie udoskonalać wojska i korzystać z opcji Modernizuj (Retrofit). Nawet nieznaczne udoskonalenie sprzętu może wpłynąć na wynik przyszłych wojen, a dodatkowe punkty życia pozwolić jednostce przeżyć o kilka rund więcej. Jeśli jednak masz przestarzałe wojska i brakuje ci Pyłu i zasbów na ich udoskonalenie, wyślij je do walki w pierwszej kolejności. Być może zginą, ale osłabią przeciwnika, dzięki czemu lepsze jednostki będą miały ułatwione zadanie.

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze7
2014-09-20
13:38

zanonimizowany807234 Generał

Rozgrywka nie trwa maksymalnie 200 a 300 tur... pierwszy błąd

Komentarz: zanonimizowany807234
2014-09-26
20:33

marzan18 Legionista

😊

W grze objaśnia się sporo rzeczy (za to między innymi chwali się serię Endless - że najedziesz kursorem i wszędzie masz podpowiedź) ale konia z rzędem temu, kto znajdzie objaśnienie, co oznaczają liczby przy wartościach Atak i Obrona. Dość kluczowe przy ocenie sił swoich, przeciwnika no i doborze uzbrojenia. Póki mi jedna nie przekroczyła u bohatera setki - myślałem, że może to procentowe prawdopodobieństwo trafienia. Albo odparcia trafienia - w przypadku Obrony. No ale kiedy jest tego 115... A znów różnica nie bardzo wchodzi w grę, bo są takie jednostki, co obronę mają większą niż atak - i tym w starciu by się nie udało jedna drugiej kropnąć nigdy. Czasem zdarzają się chybienia (chyba to chybienia) bo wyświetla się zero obrażeń (przy normie kilkudziesięciu), czyli spudłować jakoś można. Ale bij zabij, nie wiem co autorzy mieli na myśli takie a nie inne liczby przydając jednostkom i broni, więc mi to psuje radość zbrojenia wojsk w coś bardziej wypasionego - bo a nuż przepłacam bez sensu?
Ciekaw jestem też, skąd autor poradnika wie, że strzał z góry daje większe obrażenia - bo tej informacji też nie znalazłem (no, powiedzmy, pośrednio - jeden z talizmanów bohatera zwiększał o ileś procent zysk na byciu u góry, czy jak to tam opisano). Kompletnie nie mam pojęcia, czy dzielnica miejska (na mapie bitwy ją widać) jakieś bonusy daje - chyba nie, bo komp, gdy sam grał, wiał stamtąd jednostkami w las (jako że mam tych niby elfów za swą armię). Skądinąd to szczyt absurdu - żeby wzgórze wojsku pomagało, a ufortyfikowane miasto nic a nic, to jakaś chora moda ostatnio (w Fallen Enchantress było podobnie - zamiast fortyfikacji milicje się pojawiały). No ale to już inna kwestia, dziwacznie przyjętego pomysłu na szturm miasta, natomiast te braki o których piszę dało się banalnie rozwiązać jakimś informatorem. Cóż, może kiedyś.
No a na koniec małe ostrzeżenie dla posiadaczy monitorów niepanoramicznych - mam taki i mi gra, jak bym mu rozdzielczości nie ustawiał, mimo gry w oknie, tnie boki. I już. Pierwsza taka, na jaką trafiłem - Techland zapytany o poradę zdziwił się i zamilkł. Więc jeśli ktoś ma starszy typ monitora - doradzam uważać, bo trochę może podskoczyć ciśnienie, kiedy kawałki dość ważnych tabel człowiekowi znikają i się musi domyślać, ileż jego miasto produkuje złota czy wpływu. Albo jakie ma parametry przezbrajana jednostka - bo i tego nie widać.
A tak poza tym - mila gra. Martwi mnie tylko te albo 200 albo 300 tur, o których powyżej piszą, bo daleko mi jeszcze do kończenia rozbudowy kraju i poodkrywania wszystkich technologii, wojny zakosztowałem jedynie z plemionami małymi - a tu już prawie 150 rund. I się boję, że gdyby to było 200 tur, to gra się nagle skończy, nim ruszę na prawdziwą wojnę.

Komentarz: marzan18
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl