Pory roku | Podstawy Endless Legend
Aktualizacja:
W grze występują dwie pory roku - lato i zima. W lecie wszystko jest w porządku. Zimą spada produkcja wszystkiego, spada wskaźnik uznania (Approval), a jednostki widzą mniej, poruszają się wolniej oraz dłużej zajmuje im leczenie ran. Z każdą kolejną zimą warunki stają się coraz trudniejsze, co zimę bowiem pojawiają się wszystkie wcześniejsze minusy oraz przynajmniej jeden nowy. Minusy są losowe, toteż mogą się zdarzyć takie, które nie będą ci za bardzo przeszkadzały (na przykład mniejsza produkcja żywności, gdy grasz Spaczonymi Lordami [Broken Lords]). Mimo to minusy czynią zimę kiepskim czasem na rozbudowę imperium oraz prowadzenie wojny, za to bardzo dobrym na obronę. Zima utrudnia dostarczenie posiłków oraz kupno najemników, zostawiając oddalone armie samym sobie. Postaraj się nie wysyłać za daleko swoich oddziałów, gdy do zimy zostało kilka tur, inaczej mogą utknąć na swoich pozycjach nawet na kilkanaście tur.
Postaraj się nie maszerować w zimie. Spowolnienie armii oznacza, że marsz, który w lecie zająłby ci trzy tury, w zimie może potrwać nawet osiem. Może się więc zdarzyć, że zanim dotrzesz na miejsce, wróci lato.
Jeśli obawiasz się problemów z jedzeniem, przed zimą przygotuj Zapasy Żywności (Food Stockpiles) i użyj ich, gdy nastąpi zmiana pór roku. Dzięki temu populacja twoich miast nie ulegnie zmianie. Zapasy będziesz mógł produkować już od III ery. Jeśli nie osiadasz tej możliwości, w razie problemów przesuń więcej mieszkańców do produkcji żywności. Już kilku powinno pozwolić na uzupełnienie braków.
W czasie rozgrywki czas między kolejnymi zimami skraca się, a rośnie długość trwania tej pory roku. W zależności od tempa gry prędzej czy później zima zacznie być dominującą porą roku. Lato będzie trwało kilka, a zima kilkanaście tur, toteż przez większość czasu będziesz walczył w śniegu. A że zimy stają się coraz gorsze, to zostaniesz obarczony wielką liczbą minusów. Pamiętaj o tym ograniczeniu, jeśli chcesz wygrać dzięki podbojom albo ekspansji. Zima bardzo utrudni związane z nimi działania.
0
- Endless Legend - poradnik do gry
- Endless Legend - poradnik do gry
- Podstawy
- O poradniku | Podstawy Endless Legend
- Warunki zwycięstwa i czym jest region | Podstawy Endless Legend
- Porady ogólne | Podstawy Endless Legend
- Kolonizacja | Podstawy Endless Legend
- Początek rozgrywki | Podstawy Endless Legend
- Eksploracja | Podstawy Endless Legend
- Neutralne wioski i oddziały | Podstawy Endless Legend
- Pory roku | Podstawy Endless Legend
- Gospodarka | Podstawy Endless Legend
- Handel | Podstawy Endless Legend
- Wojna | Podstawy Endless Legend
- Interface | Podstawy Endless Legend
- Endless Legend - wymagania sprzętowe | Podstawy Endless Legend
- Podstawy
- Endless Legend - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Selvan Junior
Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.
Leavok Junior
Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd
kwiść Generał

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.
Naczelnyk Generał
-->marzan18
Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.
Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.
bullgod Pretorianin
@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.