Neutralne wioski i oddziały | Podstawy Endless Legend

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Neutralne oddziały atakują armie innych graczy, nawet jeśli te znajdują się w miastach. Jeśli nie chcesz walczyć z pobliską bandą, przenieś swoją armię do garnizonu. Poczekaj, aż wróg pójdzie dalej, wyciagnij oddziały z garnizonu i kontynuuj marsz. Może się jednak zdarzyć, że banda zacznie oblegać miasto i będzie to robiła tak długo, póki jej nie pokonasz. Oblegane miasto nie zostanie zaatakowane nawet jak jego obrona spadnie do zera, więc jedynym powodem, by się pospieszyć, będzie pogarszająca się sytuacja ekonomiczna.

Neutralne oddziały widząc twoje armie będą próbowały się do nich zbliżyć. Czasem zignorują twoje oddziały, ale sytuacje takie należą do rzadkości. Jeśli masz więcej punktów ruchu, możesz spróbować je wciągnąć w pułapkę albo wyprowadzić ze swoich regionów. Przy odrobinie wprawy będziesz mógł poszczuć nimi oddziały innych nacji. Wyjątkiem są sytuacje, gdy kierujesz zbyt silnymi armiami. Neutralne bandy czasem je atakują, ale czasem mogą też zignorować i ruszyć dalej. Niestety, nie ma tu jasnej reguły.

Neutralne oddziały tej samej nacji mogą wspierać się w walce. Jeśli widzisz kilka kręcących się blisko siebie, na wszelki wypadek poczekaj, aż się rozproszą. Inaczej możesz zostać przygnieciony przewagą liczebną. Możesz, gdyż nie zawsze do tego dochodzi. Ponownie nie ma reguły.

Neutralne oddziały mogą pływać. Co prawda na morzu nie można walczyć, ale można stamtąd wspierać siły na lądzie (posiłki w bitwie). Poza tym neutralna banda może przypłynąć z sąsiedniego kontynentu i zaatakować jedno z twoich miast. Miej to na uwadze, żeby nie zostać zaskoczonym nagłym oblężeniem.

Wszystkie neutralne wioski zaczynają z dwoma obrońcami. Ich liczba z upływem czasu rośnie, mogąc osiągnąć wartość nawet dziesięciu. Jeśli chcesz pacyfikować wioski zbrojnie, postaraj się to zrobić jak najwcześniej. Późniejsze bitwy mogą się okazać zbyt trudne albo czasochłonne, a przez to wymusić zastosowanie negocjacji albo przekupstwa.

Raz spacyfikowana wioska jest spokojna aż do końca gry, nawet jeśli kontrola nad regionem przejdzie w ręce innej nacji. Może się więc zdarzyć, że przekupisz neutralne wioski w regionie, który kilka tur później zostanie skolonizowany przez innego gracza, oszczędzając mu fatygi. Możesz również przekupywać wioski w regionach przeciwnika, z czego to on będzie czerpać korzyści. Albo zaatakować ją i zniszczyć, dzięki czemu właściciel regionu będzie mógł ją odbudować. Postaraj się więc nie pacyfikować zbyt wielu wiosek poza swoimi regionami, bo ktoś inny może z tego skorzystać. Wyjątkiem wioski sąsiadujące z twoimi regionami, źródło nękających je armii. Te powinieneś spacyfikować, nawet jeśli nie masz w planach zajmowanie regionu, w którym się znajdują.

Wiele neutralnych wiosek znajduje się na skraju regionów, tuż przy granicach. Jeśli region ma dostęp do morza, zapewne na jednym z cypli będzie znajdowała się wioska. Łatwo je znaleźć również w regionach o nietypowych, poszarpanych kształtach, najlepiej na końcu wąskiego paska ziemi albo u podnóża gór. Innymi słowy, jeśli chcesz szybko znaleźć wioski w nowym regionie, szukaj na granicach albo na nierównym, trudnym terenie.

Podobało się?

0

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl