Endless Legend: Jednostki

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wszystkie poniższe rady odnoszą się do jednostek korzystających z domyślnego ekwipunku. Dzięki odpowiedniemu sprzętowi nawet pozornie bezużyteczna jednostka może stać się przydatna.

Dzikołazy/Wild Walkers

Nie posiadasz kawalerii ani jednostek latających, twoja piechota jest dostępna dopiero w II erze, a podstawowa jednostka to strzelec, Dekaryjski łowca (Dekari Ranger). Musisz więc pokonać wroga, zanim ten dotrze do ciebie, najlepiej dzięki jak największej liczbie kuszników. Ułatwi to wsparcie, Szamana Agaczów (Agache Shaman), zwiększającego obronę sojuszniczych jednostek. Jeśli więc ktoś podejdzie do kuszników, dzięki szamanom nie zada zbyt wielu obrażeń. Jest jednak mała na to szansa, gdyż strzelcy dysponują największym zasięgiem w grze, wynoszącym cztery pola. Piechota, Tenejski Stąpacz (Tenei Walker), jest bardzo żywotna i całkiem silna, ale ma niską inicjatywę. Jeśli obawiać się o życie swoich strzelców, sięgnij po piechotę. Jeśli nie, skup się na kusznikach. Tym bardziej, że szamani też potrafią atakować na odległość, więc przy odrobinie wprawy wygrasz wszystkie bitwy dzięki zasięgowi.

Wszystkie twoje wojska otrzymują bonus do ataku, gdy walczą w lesie. Obojętnie jakim lesie. Wykorzystaj to, wciągając wroga w pułapki i zmuszając do walki na wybranym przez siebie terenie. Do tego przeciwnik przebijający się przez las otrzymuje kary do prędkości, dzięki czemu dotrze do ciebie wolniej. Drugim dobrym miejscem, chociaż z innego powodu, będą wzgórza. Dzięki nim będziesz mógł ostrzeliwać wroga z bonusami wynikającymi z wysokości. Unikaj równin oraz płaskich przestrzeni, na nich twoje atuty przestaną się liczyć.

Spaczeni Lordowie/Broken Lords

Posiadasz dostęp do piechoty, kawalerii i wsparcia, więc zmuszony jesteś walczyć z bliska. Podstawowa piechota posiada wspaniałą obronę oraz przeciętne atak i obrazenia, kawaleria gorszy pancerz, ale lepszą resztę statystyk, a wszystkie jednostki mogą się pochwalić dużą liczbą punktów życia. Jeśli więc masz dość Pyłu na leczenie, możesz nie obawiać się nawet dużych sił wroga, z racji zaś braku strzelców zmuszony jesteś do stawiania głównie na ilość. Jednostka piechoty otoczona przez wrogów zostanie łatwo zabita, dlatego twoim zadaniem jest tak przesuwać wojska, by to przeciwnik znajdował się w okrążeniu. Jeśli się to nie uda, niech przynajmniej twoje jednostki stoją obok siebie i wzajemnie wspierają w walce.

Wsparcie, Biskup Pyłu (Dust Bishop), leczy sojusznicze jednostki po zaatakowaniu wroga. Dzięki wysokiej obronie i punktom życia jest w stanie długo wytrzymać na polu walki. Kawaleria, Jeździec (Ryder), leczy po zaatakowaniu wroga, a piechota, Akolita (Stalwarts), po jego zabiciu. Innymi słowy atakowanie przeciwnika zawsze przyniesie korzyść twoim jednostkom. Dodatkowo kawaleria potrafi ogłuszać przeciwnika przy ataku, a wsparcie ma większe szanse na trafienie krytyczne przy drugim ataku. Nie wahaj się więc atakować, nawet jeśli nie masz przewagi liczebnej, gdyż walcząc wyleczysz swoje wojska. Wyjątkiem strzelcy, bowiem nie posiadasz środków do skutecznej walki z nimi. Co prawda możesz walczyć z nimi z pomocą kawalerii, ale ona wpierw musi się do nich dostać, co też nie musi być łatwym zadaniem. Dlatego staraj się walczyć na równinach i terenach płaskich, gdzie trudno ukryć się albo ostrzelać twoje wojska z wysokiej pozycji.

Podziemni/Vaulters

Nie posiadasz jednostek latających i wsparcia, a twoja piechota dostępna jest dopiero w II erze. Masz za to na początku dostęp do strzelców, Piechurów Morskich (Marine), a już w I erze możesz wynaleźć kawalerię, Oficera Świtu (Dawn Officer). Czyni to twoją armię bardzo elastyczną, pozwalając na skuteczną walkę zarówno na wzgórzach, w lesie oraz na równinach. Szczególnie dobrze powinna działać armia składająca się z obu tych jednostek, jako że ich umiejętności uzupełniają się nawzajem. Piechota w takim układzie nie jest potrzebna, ale warto po nią sięgnąć, gdy walczysz w lasach albo na wzgórzach, gdzie twoja kawaleria poradzi sobie gorzej, a ważniejsza od szybkosci będzie wysoka obrona. Ewentualnie jeśli stosujesz taktykę defensywną z udziałem strzelców, gdyż Tytan (Titan) zadaje obrażenia sąsiednim jednostkom, jeśli zostanie zaatakowany.

Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze7
2014-09-20
13:38

zanonimizowany807234 Generał

Rozgrywka nie trwa maksymalnie 200 a 300 tur... pierwszy błąd

Komentarz: zanonimizowany807234
2014-09-26
20:33

marzan18 Legionista

😊

W grze objaśnia się sporo rzeczy (za to między innymi chwali się serię Endless - że najedziesz kursorem i wszędzie masz podpowiedź) ale konia z rzędem temu, kto znajdzie objaśnienie, co oznaczają liczby przy wartościach Atak i Obrona. Dość kluczowe przy ocenie sił swoich, przeciwnika no i doborze uzbrojenia. Póki mi jedna nie przekroczyła u bohatera setki - myślałem, że może to procentowe prawdopodobieństwo trafienia. Albo odparcia trafienia - w przypadku Obrony. No ale kiedy jest tego 115... A znów różnica nie bardzo wchodzi w grę, bo są takie jednostki, co obronę mają większą niż atak - i tym w starciu by się nie udało jedna drugiej kropnąć nigdy. Czasem zdarzają się chybienia (chyba to chybienia) bo wyświetla się zero obrażeń (przy normie kilkudziesięciu), czyli spudłować jakoś można. Ale bij zabij, nie wiem co autorzy mieli na myśli takie a nie inne liczby przydając jednostkom i broni, więc mi to psuje radość zbrojenia wojsk w coś bardziej wypasionego - bo a nuż przepłacam bez sensu?
Ciekaw jestem też, skąd autor poradnika wie, że strzał z góry daje większe obrażenia - bo tej informacji też nie znalazłem (no, powiedzmy, pośrednio - jeden z talizmanów bohatera zwiększał o ileś procent zysk na byciu u góry, czy jak to tam opisano). Kompletnie nie mam pojęcia, czy dzielnica miejska (na mapie bitwy ją widać) jakieś bonusy daje - chyba nie, bo komp, gdy sam grał, wiał stamtąd jednostkami w las (jako że mam tych niby elfów za swą armię). Skądinąd to szczyt absurdu - żeby wzgórze wojsku pomagało, a ufortyfikowane miasto nic a nic, to jakaś chora moda ostatnio (w Fallen Enchantress było podobnie - zamiast fortyfikacji milicje się pojawiały). No ale to już inna kwestia, dziwacznie przyjętego pomysłu na szturm miasta, natomiast te braki o których piszę dało się banalnie rozwiązać jakimś informatorem. Cóż, może kiedyś.
No a na koniec małe ostrzeżenie dla posiadaczy monitorów niepanoramicznych - mam taki i mi gra, jak bym mu rozdzielczości nie ustawiał, mimo gry w oknie, tnie boki. I już. Pierwsza taka, na jaką trafiłem - Techland zapytany o poradę zdziwił się i zamilkł. Więc jeśli ktoś ma starszy typ monitora - doradzam uważać, bo trochę może podskoczyć ciśnienie, kiedy kawałki dość ważnych tabel człowiekowi znikają i się musi domyślać, ileż jego miasto produkuje złota czy wpływu. Albo jakie ma parametry przezbrajana jednostka - bo i tego nie widać.
A tak poza tym - mila gra. Martwi mnie tylko te albo 200 albo 300 tur, o których powyżej piszą, bo daleko mi jeszcze do kończenia rozbudowy kraju i poodkrywania wszystkich technologii, wojny zakosztowałem jedynie z plemionami małymi - a tu już prawie 150 rund. I się boję, że gdyby to było 200 tur, to gra się nagle skończy, nim ruszę na prawdziwą wojnę.

Komentarz: marzan18
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl