Jednostki | Wojna w Endless Legend

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wszystkie poniższe rady odnoszą się do jednostek korzystających z domyślnego ekwipunku. Dzięki odpowiedniemu sprzętowi nawet pozornie bezużyteczna jednostka może stać się przydatna.

Dzikołazy/Wild Walkers

Nie posiadasz kawalerii ani jednostek latających, twoja piechota jest dostępna dopiero w II erze, a podstawowa jednostka to strzelec, Dekaryjski łowca (Dekari Ranger). Musisz więc pokonać wroga, zanim ten dotrze do ciebie, najlepiej dzięki jak największej liczbie kuszników. Ułatwi to wsparcie, Szamana Agaczów (Agache Shaman), zwiększającego obronę sojuszniczych jednostek. Jeśli więc ktoś podejdzie do kuszników, dzięki szamanom nie zada zbyt wielu obrażeń. Jest jednak mała na to szansa, gdyż strzelcy dysponują największym zasięgiem w grze, wynoszącym cztery pola. Piechota, Tenejski Stąpacz (Tenei Walker), jest bardzo żywotna i całkiem silna, ale ma niską inicjatywę. Jeśli obawiać się o życie swoich strzelców, sięgnij po piechotę. Jeśli nie, skup się na kusznikach. Tym bardziej, że szamani też potrafią atakować na odległość, więc przy odrobinie wprawy wygrasz wszystkie bitwy dzięki zasięgowi.

Wszystkie twoje wojska otrzymują bonus do ataku, gdy walczą w lesie. Obojętnie jakim lesie. Wykorzystaj to, wciągając wroga w pułapki i zmuszając do walki na wybranym przez siebie terenie. Do tego przeciwnik przebijający się przez las otrzymuje kary do prędkości, dzięki czemu dotrze do ciebie wolniej. Drugim dobrym miejscem, chociaż z innego powodu, będą wzgórza. Dzięki nim będziesz mógł ostrzeliwać wroga z bonusami wynikającymi z wysokości. Unikaj równin oraz płaskich przestrzeni, na nich twoje atuty przestaną się liczyć.

Spaczeni Lordowie/Broken Lords

Posiadasz dostęp do piechoty, kawalerii i wsparcia, więc zmuszony jesteś walczyć z bliska. Podstawowa piechota posiada wspaniałą obronę oraz przeciętne atak i obrazenia, kawaleria gorszy pancerz, ale lepszą resztę statystyk, a wszystkie jednostki mogą się pochwalić dużą liczbą punktów życia. Jeśli więc masz dość Pyłu na leczenie, możesz nie obawiać się nawet dużych sił wroga, z racji zaś braku strzelców zmuszony jesteś do stawiania głównie na ilość. Jednostka piechoty otoczona przez wrogów zostanie łatwo zabita, dlatego twoim zadaniem jest tak przesuwać wojska, by to przeciwnik znajdował się w okrążeniu. Jeśli się to nie uda, niech przynajmniej twoje jednostki stoją obok siebie i wzajemnie wspierają w walce.

Wsparcie, Biskup Pyłu (Dust Bishop), leczy sojusznicze jednostki po zaatakowaniu wroga. Dzięki wysokiej obronie i punktom życia jest w stanie długo wytrzymać na polu walki. Kawaleria, Jeździec (Ryder), leczy po zaatakowaniu wroga, a piechota, Akolita (Stalwarts), po jego zabiciu. Innymi słowy atakowanie przeciwnika zawsze przyniesie korzyść twoim jednostkom. Dodatkowo kawaleria potrafi ogłuszać przeciwnika przy ataku, a wsparcie ma większe szanse na trafienie krytyczne przy drugim ataku. Nie wahaj się więc atakować, nawet jeśli nie masz przewagi liczebnej, gdyż walcząc wyleczysz swoje wojska. Wyjątkiem strzelcy, bowiem nie posiadasz środków do skutecznej walki z nimi. Co prawda możesz walczyć z nimi z pomocą kawalerii, ale ona wpierw musi się do nich dostać, co też nie musi być łatwym zadaniem. Dlatego staraj się walczyć na równinach i terenach płaskich, gdzie trudno ukryć się albo ostrzelać twoje wojska z wysokiej pozycji.

Podziemni/Vaulters

Nie posiadasz jednostek latających i wsparcia, a twoja piechota dostępna jest dopiero w II erze. Masz za to na początku dostęp do strzelców, Piechurów Morskich (Marine), a już w I erze możesz wynaleźć kawalerię, Oficera Świtu (Dawn Officer). Czyni to twoją armię bardzo elastyczną, pozwalając na skuteczną walkę zarówno na wzgórzach, w lesie oraz na równinach. Szczególnie dobrze powinna działać armia składająca się z obu tych jednostek, jako że ich umiejętności uzupełniają się nawzajem. Piechota w takim układzie nie jest potrzebna, ale warto po nią sięgnąć, gdy walczysz w lasach albo na wzgórzach, gdzie twoja kawaleria poradzi sobie gorzej, a ważniejsza od szybkosci będzie wysoka obrona. Ewentualnie jeśli stosujesz taktykę defensywną z udziałem strzelców, gdyż Tytan (Titan) zadaje obrażenia sąsiednim jednostkom, jeśli zostanie zaatakowany.

Piechota i kawaleria posiadają sporo punktów życia, strzelcy ataku, a wszystkie jednostki dobrą bądź bardzo dobrą obronę. Reszta statystyk jest przeciętna, ale na tyle dobra, by nie było palącej potrzeby poprawiania ich ekwipunkiem. Dodatkowo wszystkie jednostki otrzymują duże bonusy, jeśli wyposażono je w sprzęt wymagający Świętego Zasobu (Holy Resource) do produkcji. Na początku gry armia wyposażona w ekwipunek z Tytanu (Titanium) albo Szkłostali (Glassteel) będzie więc znacznie silniejsza od identycznych jednostek przeciwnika. Jego stosowanie nie jest wymagane, ale przy wyborze Świętego Zasobu warto się zastanowić, z którego dałoby się stworzyć najlepszy sprzęt dla twoich wojsk.

Nekrofagi/Necrophages

Nie posiadasz strzelców, dysponujesz za to piechotą, jednostką latającą i wsparciem. Co więcej od początku posiadasz dostęp do dwóch pierwszych jednostek, masz więc większą elastyczność w budowie armii. Mimo to musisz się nastawić na dwie rzeczy - walkę w zwarciu oraz straty. Piechota, Furażer (Forager), wraz ze wsparciem latającego Nekrolotu (Necrodrone) muszą być w stanie szybko dostac się do przeciwnika, a najlepiej go otoczyć. Co nie powinno być trudne, gdyż piechota posiada dużo inicjatywy. Stąd wymarzonym polem walki jest równina, ale każde inne również nie powinno stanowić problemu, wszystko dzięki lotnikom. Jeśli twoja produkcja przemysłowa jest solidna, możesz nawet zrezygnować z piechoty, która jest pod wieloma względami gorsza od lotników. Dlatego wybór zależy głównie od terytorium oraz twojej ulubionej taktyki. Piechota jest tańsza, ale szybciej i łatwiej ginie, podczas gdy lotnicy mogą się pochwalić zdecydowanie lepszymi statystykami, ale ich stworzenie zajmie więcej czasu.

Wszystkie twoje jednostki są odporne na choroby oraz same roznoszą je z każdym atakiem, powodując, że trafiony przeciwnik co jakiś czas otrzymuje obrażenia. Jest to szczególnie istotne w przypadku wsparcia, Propagatora (Proliferator), które każdą zabitą przez siebie jednostkę zmienia w Furażera. Furażer należy do stosunkowo dobrych jednostek, a przede wszystkim nie wlicza się do limitu armii. Możesz więc posiadać armię nawet 40/6. Dlatego w późniejszej fazie gry dobrym pomysłem może być połączenie wsparcia oraz lotników. Tak stworzony oddział należy powiększyć, walcząc wpierw z oddziałami neutralnymi, a potem pozostałych graczy. Tym sposobem jedna armia będzie w stanie pokonać dowolnego wroga samą tylko przewagą liczebną.

Magowie Szału/Ardent Mages

Dysponujesz piechotą, strzelcami i jednostkami latającymi, masz więc dostęp do bardzo elastycznych wojsk. Stąd nie powinno ograniczać cię ukształtowanie terenu, zwłaszcza jeśli zbudujesz armię złożoną ze wszystkich trzech rodzajów jednostek. Piechota, Telsemicki czarownik (Telsem Warlock), będzie broniła strzelców, Ateshyckich zelotów (Ateshi Zealot). Strzelcy będą atakowali jednostki wroga. Lotnicy, Skrzydłacze z Eneqi (Eneqa Wing), atakować zaś będą wrogich strzelców, korzystając z możliwości ignorowania przeszkód terenowych. Dzięki takiej taktyce będziesz w stanie wygrać większość bitew z niewielkimi stratami, chociaż z racji statystyk jednostek będziesz zazwyczaj poruszał się i atakował jako drugi. Bądź na to przygotowany, tym bardziej, że twoje jednostki mają dość niską obronę, przez co będą tracić wiele punktów życia.

Wszystkie twoje jednostki posiadają cechę Płonący Ogień (Ardent Fire), dzięki czemu stają się silniejsze wraz z otrzymywanymi ranami. Piechota posiada świetny atak i obrażenia, ale ich obrona i inicjatywa są tragiczne. Strzelcy mają niezły atak, beznadziejną obronę i trochę za mało punktów życia, ale nadrabiają umiejętnościami. Trafione przez nich jednostki poruszają się wolniej. Dodatkowo obrażenia ponosi również jednostka znajdująca się obok celu. Skrzydłacz z Eneqi może się z kolei pochwalić dużą liczbą punków życia, wysokim atakiem oraz częściową nieśmiertelnością. Jeśli jednostka zginie, zostanie po niej jajo. Jeśli jajo przetrwa trzy tury, albo bitwa skończy się twoim zwycięstwem, jednostka wraca do życia.

Wędrowne Klany.Roving Clans

Posiadasz jedną jednostkę kawalerii, Derwisza (Dervish), jedną jednostkę jadących na koniach strzelców, Kasajczyka (Kassai) oraz piechotę, którą jednak łatwo pomylić z kawalerią, czyli Yirmak. Najlepszym polem bitwy dla tak zróżnicowanych wojsk będzie więc płaska lub odrobinę nierówna równina, tak by strzelcy mogli walczyć z większą skutecznością. W związku z typem jednostek musisz jednak wziąć pod uwagę potencjalne straty, zwłaszcza jeśli kawalerii nie uda się przedostać na tyły przeciwnika. W takim wypadku piechota musi wziąć na siebie obowiązek ochrony strzelców przed wrogimi atakami.

Wszystkie jednostki posiadają zrównoważone statystyki oraz dużą szybkość ruchu i to na niej powinieneś oprzeć swoją taktykę. Wykorzystaj inicjatywę i mobilność swoich jednostek, by szybko przemieszczać się w odległe części pola walki. Atakuj strzelców, blokuj drogę piechocie, ustawiaj swoich łuczników na najlepszych pozycjach. Jeśli wróg jest powolny, jesteś w stanie uciekać przed nim i atakować z bezpiecznej odległości z pomocą strzelców, szybko blokować mu trasę do Derwisya z pomocą kawalerii albo nawet wybić, zanim dotrz do ciebie. Generalnie powinieneś polegać na mobilności twoich jednostek, która w połączeniu z wysokim atakiem zapewni ci zwycięstwo. Nie obawiaj się też rozdzielać swoich sił. Przy ich szybkości nie będzie problemów z szybkim zebraniem oddziałów w jedno miejsce.

Drakkeni/Drakken

Dwie z trzech jednostek w twojej armii potrafi latać. Jedna z nich, Wiwerna (Wyvern), jest dodatkowo szybka na polu walki. Sprawia to, że możesz podjąć walkę z wrogiem na praktycznie dowolnym terenie, gdyż tylko piechota, Drakkątko (Drakkenling), może mieć problemy z jego pokonaniem. Z tego powodu postaraj się wybrać taki teren, który dla przeciwnika będzie trudny lub niemożliwy do pokonania, jak wzgórza dla piechoty albo lasy dla kawalerii. Dzięki temu zniwelujesz jego zalety i będziesz mógł w pełni skorzystać z zalet swoich wojsk. Jednostki posiadające umiejętność lotu powinny kierować się głównie w stronę strzelców, omijając piechotę i kawalerię przeciwnika. Drakkątka niech osłaniają bohatera, gdyż ten posiada zdolność leczenia. Postaraj się, by w pobliżu zawsze znajdował się Przedwieczny (Ancient), gdyż stojące obok niego jednostki otrzymują bonusy do morale.

Każda twoja jednostka jest przydatna. Drakkotka posiada mnóstwo punktów życia i wielką obronę, nadaje się więc idealnie na oddział blokujący. Wiwerna oferuje duży atak oraz obrażenia, więc świetnie nadaje się do działań ofensywnych. Z kolei jedynymi wadami Przedwiecznego jest trochę zbyt niski atak i szybkość. Każda z tych jednostek jest bardzo wartościowa na polu walki, a z odpowiednim sprzętem stanie się jeszcze groźniejsza. Postaraj się nie tracić wojsk, gdyż dzięki cesze Lotny Umysł (Fast Learner) zyskują w bitwie o 25% punktów doświadczenia więcej. Dzięki temu szybciej awansują na kolejne poziomy.

Kultyści/Cultists

Nacja posiada tylko jednostki lądowe, w większości o przeciętnej szybkości i inicjatywie. W praktyce tylko dwie z nich, Fanatyk (Fanatic) i Bezimienny Strażnik (Nameless Guard), nadają się do bezpośredniej walki. W przypadku armii złożonej z jednego rodzaju wybór terenu jest prosty - dla kawalerii równiny, dla łuczników wzgórza. W przypadku mieszanej dobrze jest wybrać łatwy do zablokowania teren, na przykład wzgórze z jedną drogą prowadzacą na górę. Dzięki temu kawaleria może osłonić łuczników, którzy stojąc w miejscu wystrzelają podchodzących przeciwników. Z racji swej mobilności wsparcie, Kaznodzieja (Preacher), może występować wraz z kawalerią, jak i łucznikami. W obu przypadkach będzie przydatne.

Łucznicy posiadają przeciętną obronę i inicjatywę, ale mocny atak i obrażenia, z kolei kawaleria jest dobra we wszystkim i ma sporo punktów życia. Jednakże armia pokaże swoją siłę dopiero korzystając ze wsparcia. Kaznodzieja posiada żałosne statystyki, ale jego umiejętność, Unleashed Potential, zwiększa możliwości innych jednostek. Może być to trudne do wykorzystania na początku, gdy będziesz dysponował tylko nimi oraz bohaterem, ale z czasem docenisz ich pomoc.

Podobało się?

0

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl