Endless Legend: Wojna

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Jeśli nie chcesz walczyć, używaj automatycznego rozstrzygania bitew. Komputer uzna cię za zwycięzcę większości bitew, o ile dysponujesz przewagą. Im większą, tym lepiej, ale nawet z lekką wciąż masz szansę na pozytywny wynik walki.

Jeśli nie wiesz, co zrobić z armią, sprzedaj ją. Możesz też wysłać ją na zwiad albo trzymać w mieście jako garnizon. Jeśli jednak trwa pokój, sąsiedzi nie stanowią zagrożenia, a tobie przydałoby się trochę Pyłu (Dust) na pilne wydatki, sprzedaj niektóre oddziały. Jednostki na wysokich poziomach potrafią być warte nawet kilkaset sztuk Pyłu. Do sprzedawania jednostek potrzebujesz Rynku Najemników (Mercenary Market, technologia, I era).

Jeśli widzisz, że nie zdołasz utrzymasz miasta, spal je. Lepsze to, niż utracić je na rzecz przeciwnika.

Każda armia posiada punkty ruchu oraz punkty akcji. Te drugie zużywane są do przeprowadzania bitew oraz atakowania neutralnych wiosek, ale już nie przeszukiwania ruin. Zaatakowanie wrogiej armii wymaga punktu, wzięcie udziału w bitwie jako posiłki też, ale obrona przed atakiem już nie. Pamiętaj o istnieniu punktów akcji podczas planowania długich kampanii wojennych. Może się bowiem okazać, że będziesz musiał odłożyć walkę na później z powodu ich braku. Stąd dobrą taktyką jest walka z pomocą kilku dużych armii, walczących samodzielnie, bez pomocy posiłków. Dzięki temu można przeprowadzić kilka bitew w jednej turze, a co za tym idzie szybciej wygrać wojnę.

Wysoka obrona neguje atak wroga. Innymi słowy, oddział z wysoką obroną może otrzymać 0 obrażeń od ataku wroga. Dbaj więc o to, by jednostki, zwłaszcza te z pierwszej linii, posiadały dużo obrony. Dzięki temu przetrwają więcej bitew.

W czasie bitwy zwracaj szczególną uwagę na ukształtowanie terenu. Poznawszy jego sekrety wygrasz każdą walkę.

Jeśli widzisz dwie walczące z sobą nacje, nie wahaj się zaatakować słabszego przeciwnika. Większość jej wojsk będzie obecna w innym miejscu, więc mając dostatecznie silną armię zdołasz zająć kilka miast i zaproponować korzystny dla siebie pokój. Przy sprzyjających wiatrach możesz przyczynić się do zniszczenia innej nacji i jeszcze na tym skorzystać. Oczywiście musisz posiadać dostatecznie silną armię, ale komputer nie zawsze trzyma w miastach pełne garnizony. Stąd problemem będzie tylko wybranie odpowiedniego celu i zajęcie go w rozsądnym czasie.

Zawsze, kiedy masz taką możliwość, ulepszaj wyposażenie jednostek. Usprawniaj plany jednostek i ulepszaj już istniejące z pomocą opcji modernizuj (w polskiej wersji retrofit). Walczący bohater z dobrym sprzętem jest w stanie przeważyć szalę większości bitew, a jedna jednostka z dobrym sprzętem jest warta nawet trzech z kiepskim. Sprzęt 3 poziomu bije na głowę sprzęt 1 poziomu, a rzeczy wymagające zasobów strategicznych są lepsze od tych, które ich nie wymagają. Różnice staną się odczuwalne mniej więcej od III ery technologicznej. Jeśli posiadasz sprzęt z II ery, a wróg dysponuje sprzętem z IV ery, to lepiej go nie drażnij. Inaczej zostaniesz z łatwością pokonany.

Pamiętaj, że armia formuje się w centrum miasta. Dla dużych miast może stanowić to problem, zwłaszcza kiedy są oblegane, a ich centrum znajduje się daleko od wrogiej armii. Trzeba bowiem armię stworzyć, podejść do przeciwnika i dopiero wtedy zaatakować. Warto też pamiętać, że armię do garnizonu można przekazać w dowolnej dzielnicy.

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze7
2014-09-20
13:38

zanonimizowany807234 Generał

Rozgrywka nie trwa maksymalnie 200 a 300 tur... pierwszy błąd

Komentarz: zanonimizowany807234
2014-09-26
20:33

marzan18 Legionista

😊

W grze objaśnia się sporo rzeczy (za to między innymi chwali się serię Endless - że najedziesz kursorem i wszędzie masz podpowiedź) ale konia z rzędem temu, kto znajdzie objaśnienie, co oznaczają liczby przy wartościach Atak i Obrona. Dość kluczowe przy ocenie sił swoich, przeciwnika no i doborze uzbrojenia. Póki mi jedna nie przekroczyła u bohatera setki - myślałem, że może to procentowe prawdopodobieństwo trafienia. Albo odparcia trafienia - w przypadku Obrony. No ale kiedy jest tego 115... A znów różnica nie bardzo wchodzi w grę, bo są takie jednostki, co obronę mają większą niż atak - i tym w starciu by się nie udało jedna drugiej kropnąć nigdy. Czasem zdarzają się chybienia (chyba to chybienia) bo wyświetla się zero obrażeń (przy normie kilkudziesięciu), czyli spudłować jakoś można. Ale bij zabij, nie wiem co autorzy mieli na myśli takie a nie inne liczby przydając jednostkom i broni, więc mi to psuje radość zbrojenia wojsk w coś bardziej wypasionego - bo a nuż przepłacam bez sensu?
Ciekaw jestem też, skąd autor poradnika wie, że strzał z góry daje większe obrażenia - bo tej informacji też nie znalazłem (no, powiedzmy, pośrednio - jeden z talizmanów bohatera zwiększał o ileś procent zysk na byciu u góry, czy jak to tam opisano). Kompletnie nie mam pojęcia, czy dzielnica miejska (na mapie bitwy ją widać) jakieś bonusy daje - chyba nie, bo komp, gdy sam grał, wiał stamtąd jednostkami w las (jako że mam tych niby elfów za swą armię). Skądinąd to szczyt absurdu - żeby wzgórze wojsku pomagało, a ufortyfikowane miasto nic a nic, to jakaś chora moda ostatnio (w Fallen Enchantress było podobnie - zamiast fortyfikacji milicje się pojawiały). No ale to już inna kwestia, dziwacznie przyjętego pomysłu na szturm miasta, natomiast te braki o których piszę dało się banalnie rozwiązać jakimś informatorem. Cóż, może kiedyś.
No a na koniec małe ostrzeżenie dla posiadaczy monitorów niepanoramicznych - mam taki i mi gra, jak bym mu rozdzielczości nie ustawiał, mimo gry w oknie, tnie boki. I już. Pierwsza taka, na jaką trafiłem - Techland zapytany o poradę zdziwił się i zamilkł. Więc jeśli ktoś ma starszy typ monitora - doradzam uważać, bo trochę może podskoczyć ciśnienie, kiedy kawałki dość ważnych tabel człowiekowi znikają i się musi domyślać, ileż jego miasto produkuje złota czy wpływu. Albo jakie ma parametry przezbrajana jednostka - bo i tego nie widać.
A tak poza tym - mila gra. Martwi mnie tylko te albo 200 albo 300 tur, o których powyżej piszą, bo daleko mi jeszcze do kończenia rozbudowy kraju i poodkrywania wszystkich technologii, wojny zakosztowałem jedynie z plemionami małymi - a tu już prawie 150 rund. I się boję, że gdyby to było 200 tur, to gra się nagle skończy, nim ruszę na prawdziwą wojnę.

Komentarz: marzan18
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl