Zasoby luksusowe/Luxury Resources | Zarządzanie imperium w Endless Legend
Aktualizacja:
Zasoby luksusowe/Luxury Resources
To, czy warto używać zasobów luksusowych, zależy od Twoich finansów. Jeśli stać cię na regularne ich kupowanie albo posiadasz wystarczająco dużo kopalni, nie wahaj się odnawiać bonusów, jak tylko poprzednie przestaną działać. W innym wypadku traktuj je jak narzędzie walki z kryzysami i używaj tylko, gdy zachodzi potrzeba.
W przeciwieństwie do zasobów strategicznych (Strategic Resources), przynajmniej tych z wczesnych er, zasobów luksusowych zawsze będziesz miał za mało. Zwłaszcza w przypadku dużego imperium zebranie odpowiedniej ilości może sprawiać spore problemy. W związku z tym postaraj się nie używać ich bez potrzeby, gdyż może minąć mnóstwo czasu, zanim będziesz gotów użyć ich po raz kolejny.
Nie ma lepszych i gorszych zasobów luksusowych. Każdy z nich zapewnia bonusy przydatne w różnych sytuacjach. Przykładowo Pyłowa Orchidea (Dust Orchid) wydaje się lepsza od Wody Pyłowej (Dustwater), bo zwiększa produkcję prawie wszystkiego, ale tylko o 25%. Tymczasem Woda Pyłowa zwiększa jedynie produkcję Pyłu (Dust), ale aż o 50%, co czyni go w pewnych sytuacjach lepszym od Pyłowej Orchidei. Dlatego kupując zasoby luksusowe albo zastanawiając się nad budową kopalni kieruj się tym, co jest teraz, albo może być w przyszłości potrzebne, a nie tym, który z nich jest "najlepszy".
Nie warto tych zasobów sprzedawać. Zasoby strategiczne używane są w określonych sytuacjach i łatwo jest przewidzieć, czy będą potrzebne. Ale zasoby luksusowe mogą być potrzebne turę po tym, jak je sprzedałeś. Nie można ich ukraść ani stracić w żaden sposób, lepiej więc zostawić je na czarną godzinę. Zwłaszcza, że bonusy z różnych zasobów się sumują. Jedynym wyjątkiem jest posiadanie prawie 999 sztuk danego zasobu, gdyż gra nie będzie liczyła żadnej sztuki ponad tę wartość. W takim wypadku można się zastanowić nad wyprzedaniem części zapasów.
Ilość zasobu, jaką musisz zużyć dla uzyskania bonusu, wynosi 10 + 5 za każde miasto powyżej dwóch. Czyli mając dwa miasta musisz wydać 15 sztuk, mająć trzy miasta musisz wydać 20 sztuk i tak dalej.
Jeśli nie wiesz, jakich zasobów możesz użyć, albo już użyłeś, sprawdź ekran stanu imperium. Możliwe do użycia zasoby luksusowe będą otoczone obwódką. Użyte rozpoznasz po prostej animacji.
Nazwa angielska | Nazwa polska | Można wydobywać od ery | Bonus |
Blood Crystal | Krwiształ | III | Zwiększa atak każdej jednostki o 25%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Dust Orchid | Pyłowa Orchidea | IV | Zwiększa w każdym mieście produkcję Pyłu, żywności, przemysłu i nauki o 25%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Dustwater | Woda Pyłowa | IV | Zwiększa w każdym mieście produkcję Pyłu o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Dye | Barwnik | I | Zwiększa w każdym mieście produkcję wpływu o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 5 punktów. |
Emerald | Szmaragdy | I | Zwiększa w każdym mieście zysk Pyłu ze szlaków handlowych o 100%. Zwiększa uznanie w miastach o 5 punktów. |
Gold | Złoto | I | Zmniejsza w każdym mieście koszt utrzymania budynków o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 5 punktów. |
Grassilk | Zielwab | III | Zwiększa w każdym mieście liczbę punktów obrony o 33%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Hydromiel | Hydromisker | IV | Zwiększa w każdym mieście produkcję żywności o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Moonleaf | Księżycorost | III | Zwiększa w każdym mieście produkcję punktów nauki o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Pixie Blood | Czarokrew | IV | Zwiększa w każdym mieście liczbę odzyskiwanych przez jednostki punktów życia o 20%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Quicksilver | Rtęć | III | Jednostki otrzymują o 100% więcej punktów doświadczenia. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Redsang | Krewnica | IV | Bohaterowie otrzymują o 100% więcej punktów doświadczenia. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Spices | Przyprawy | I | Zwiększa w każdym mieście produkcję jedzenia o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 5 punktów. |
Titan Bones | Kości tytanów | III | Zwiększa w każdym mieście produkcję przemysłową o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Wine | Wino | I | Zwiększa uznanie w miastach o 30 punktów. |
0
- Endless Legend - poradnik do gry
- Endless Legend - poradnik do gry
- Zarządzanie imperium
- Miasta | Zarządzanie imperium w Endless Legend
- Uznanie/Approval | Zarządzanie imperium w Endless Legend
- Handel | Zarządzanie imperium w Endless Legend
- Zasoby luksusowe/Luxury Resources | Zarządzanie imperium w Endless Legend
- Badania naukowe | Zarządzanie imperium w Endless Legend
- Plan imperium | Zarządzanie imperium w Endless Legend
- Dyplomacja | Zarządzanie imperium w Endless Legend
- Targowisko | Zarządzanie imperium w Endless Legend
- Zarządzanie imperium
- Endless Legend - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Selvan Junior
Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.
Leavok Junior
Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd
kwiść Generał

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.
Naczelnyk Generał
-->marzan18
Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.
Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.
bullgod Pretorianin
@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.