Endless Legend: Zasoby luksusowe (Luxury Resources)
Aktualizacja:
Zasoby luksusowe/Luxury Resources
To, czy warto używać zasobów luksusowych, zależy od Twoich finansów. Jeśli stać cię na regularne ich kupowanie albo posiadasz wystarczająco dużo kopalni, nie wahaj się odnawiać bonusów, jak tylko poprzednie przestaną działać. W innym wypadku traktuj je jak narzędzie walki z kryzysami i używaj tylko, gdy zachodzi potrzeba.
W przeciwieństwie do zasobów strategicznych (Strategic Resources), przynajmniej tych z wczesnych er, zasobów luksusowych zawsze będziesz miał za mało. Zwłaszcza w przypadku dużego imperium zebranie odpowiedniej ilości może sprawiać spore problemy. W związku z tym postaraj się nie używać ich bez potrzeby, gdyż może minąć mnóstwo czasu, zanim będziesz gotów użyć ich po raz kolejny.
Nie ma lepszych i gorszych zasobów luksusowych. Każdy z nich zapewnia bonusy przydatne w różnych sytuacjach. Przykładowo Pyłowa Orchidea (Dust Orchid) wydaje się lepsza od Wody Pyłowej (Dustwater), bo zwiększa produkcję prawie wszystkiego, ale tylko o 25%. Tymczasem Woda Pyłowa zwiększa jedynie produkcję Pyłu (Dust), ale aż o 50%, co czyni go w pewnych sytuacjach lepszym od Pyłowej Orchidei. Dlatego kupując zasoby luksusowe albo zastanawiając się nad budową kopalni kieruj się tym, co jest teraz, albo może być w przyszłości potrzebne, a nie tym, który z nich jest "najlepszy".
Nie warto tych zasobów sprzedawać. Zasoby strategiczne używane są w określonych sytuacjach i łatwo jest przewidzieć, czy będą potrzebne. Ale zasoby luksusowe mogą być potrzebne turę po tym, jak je sprzedałeś. Nie można ich ukraść ani stracić w żaden sposób, lepiej więc zostawić je na czarną godzinę. Zwłaszcza, że bonusy z różnych zasobów się sumują. Jedynym wyjątkiem jest posiadanie prawie 999 sztuk danego zasobu, gdyż gra nie będzie liczyła żadnej sztuki ponad tę wartość. W takim wypadku można się zastanowić nad wyprzedaniem części zapasów.
Ilość zasobu, jaką musisz zużyć dla uzyskania bonusu, wynosi 10 + 5 za każde miasto powyżej dwóch. Czyli mając dwa miasta musisz wydać 15 sztuk, mająć trzy miasta musisz wydać 20 sztuk i tak dalej.
Jeśli nie wiesz, jakich zasobów możesz użyć, albo już użyłeś, sprawdź ekran stanu imperium. Możliwe do użycia zasoby luksusowe będą otoczone obwódką. Użyte rozpoznasz po prostej animacji.
Nazwa angielska | Nazwa polska | Można wydobywać od ery | Bonus |
Blood Crystal | Krwiształ | III | Zwiększa atak każdej jednostki o 25%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Dust Orchid | Pyłowa Orchidea | IV | Zwiększa w każdym mieście produkcję Pyłu, żywności, przemysłu i nauki o 25%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Dustwater | Woda Pyłowa | IV | Zwiększa w każdym mieście produkcję Pyłu o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Dye | Barwnik | I | Zwiększa w każdym mieście produkcję wpływu o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 5 punktów. |
Emerald | Szmaragdy | I | Zwiększa w każdym mieście zysk Pyłu ze szlaków handlowych o 100%. Zwiększa uznanie w miastach o 5 punktów. |
Gold | Złoto | I | Zmniejsza w każdym mieście koszt utrzymania budynków o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 5 punktów. |
Grassilk | Zielwab | III | Zwiększa w każdym mieście liczbę punktów obrony o 33%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Hydromiel | Hydromisker | IV | Zwiększa w każdym mieście produkcję żywności o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Moonleaf | Księżycorost | III | Zwiększa w każdym mieście produkcję punktów nauki o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Pixie Blood | Czarokrew | IV | Zwiększa w każdym mieście liczbę odzyskiwanych przez jednostki punktów życia o 20%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Quicksilver | Rtęć | III | Jednostki otrzymują o 100% więcej punktów doświadczenia. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Redsang | Krewnica | IV | Bohaterowie otrzymują o 100% więcej punktów doświadczenia. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Spices | Przyprawy | I | Zwiększa w każdym mieście produkcję jedzenia o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 5 punktów. |
Titan Bones | Kości tytanów | III | Zwiększa w każdym mieście produkcję przemysłową o 50%. Zwiększa uznanie w miastach o 10 punktów. |
Wine | Wino | I | Zwiększa uznanie w miastach o 30 punktów. |
Komentarze czytelników
zanonimizowany807234 Generał
Rozgrywka nie trwa maksymalnie 200 a 300 tur... pierwszy błąd
marzan18 Legionista
W grze objaśnia się sporo rzeczy (za to między innymi chwali się serię Endless - że najedziesz kursorem i wszędzie masz podpowiedź) ale konia z rzędem temu, kto znajdzie objaśnienie, co oznaczają liczby przy wartościach Atak i Obrona. Dość kluczowe przy ocenie sił swoich, przeciwnika no i doborze uzbrojenia. Póki mi jedna nie przekroczyła u bohatera setki - myślałem, że może to procentowe prawdopodobieństwo trafienia. Albo odparcia trafienia - w przypadku Obrony. No ale kiedy jest tego 115... A znów różnica nie bardzo wchodzi w grę, bo są takie jednostki, co obronę mają większą niż atak - i tym w starciu by się nie udało jedna drugiej kropnąć nigdy. Czasem zdarzają się chybienia (chyba to chybienia) bo wyświetla się zero obrażeń (przy normie kilkudziesięciu), czyli spudłować jakoś można. Ale bij zabij, nie wiem co autorzy mieli na myśli takie a nie inne liczby przydając jednostkom i broni, więc mi to psuje radość zbrojenia wojsk w coś bardziej wypasionego - bo a nuż przepłacam bez sensu?
Ciekaw jestem też, skąd autor poradnika wie, że strzał z góry daje większe obrażenia - bo tej informacji też nie znalazłem (no, powiedzmy, pośrednio - jeden z talizmanów bohatera zwiększał o ileś procent zysk na byciu u góry, czy jak to tam opisano). Kompletnie nie mam pojęcia, czy dzielnica miejska (na mapie bitwy ją widać) jakieś bonusy daje - chyba nie, bo komp, gdy sam grał, wiał stamtąd jednostkami w las (jako że mam tych niby elfów za swą armię). Skądinąd to szczyt absurdu - żeby wzgórze wojsku pomagało, a ufortyfikowane miasto nic a nic, to jakaś chora moda ostatnio (w Fallen Enchantress było podobnie - zamiast fortyfikacji milicje się pojawiały). No ale to już inna kwestia, dziwacznie przyjętego pomysłu na szturm miasta, natomiast te braki o których piszę dało się banalnie rozwiązać jakimś informatorem. Cóż, może kiedyś.
No a na koniec małe ostrzeżenie dla posiadaczy monitorów niepanoramicznych - mam taki i mi gra, jak bym mu rozdzielczości nie ustawiał, mimo gry w oknie, tnie boki. I już. Pierwsza taka, na jaką trafiłem - Techland zapytany o poradę zdziwił się i zamilkł. Więc jeśli ktoś ma starszy typ monitora - doradzam uważać, bo trochę może podskoczyć ciśnienie, kiedy kawałki dość ważnych tabel człowiekowi znikają i się musi domyślać, ileż jego miasto produkuje złota czy wpływu. Albo jakie ma parametry przezbrajana jednostka - bo i tego nie widać.
A tak poza tym - mila gra. Martwi mnie tylko te albo 200 albo 300 tur, o których powyżej piszą, bo daleko mi jeszcze do kończenia rozbudowy kraju i poodkrywania wszystkich technologii, wojny zakosztowałem jedynie z plemionami małymi - a tu już prawie 150 rund. I się boję, że gdyby to było 200 tur, to gra się nagle skończy, nim ruszę na prawdziwą wojnę.
Selvan Junior
Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.
Leavok Junior
Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd
kwiść Generał
Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.
Naczelnyk Generał
-->marzan18
Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.
Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.
bullgod Pretorianin
@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
