Endless Legend: Bohaterowie wprowadzenie

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Ekran bohatera. - Bohaterowie w Endless Legend - Endless Legend - poradnik do gry
Ekran bohatera.

Bohaterowie wynajmowani są na targowisku, w części dostępnej po wynalezieniu technologii Rynku Najemników (Mercenary Market). Występują w dwóch rodzajach - dostępnych, póki się ich nie wykupi oraz czekających jedynie przez określoną liczbę tur, a następnie zastępowanych przez innych bohaterów.

Bohaterów powinno się kupować zawsze, gdy pozwalają na to finanse. Stanowia jedne z najlepszych jednostek na polu walki, zwłaszcza na wyższych poziomach, a dzięki umiejętnościom potrafią znacznie wspomóc rozwój miasta. Nie ma przy tym limitu, który mógłbyś osiągnąć. Możesz posiadać tylu bohaterów, na ilu cię stać i warto do tego dążyć, bo są to przydatne w wielu sytuacjach postacie. Docelowo warto mieć zarządcę w każdym mieście i do trzech, w skrajnych wypadkach czterech bohaterów walczących na czele armii.

Wynajmując bohaterów nie wahaj się przed sieganiem po należących do innej nacji, niż kierowana przez ciebie. Będą posiadali inne wyposażenie, klasę oraz drzewka umiejętności, ale dzieki temu mogą stać się bardziej przydatni. Najczęściej masz prawo wybierać nawet między dziesiątką bohaterów, dlatego nie spiesz się z podjęciem decyzji i kup tego, który najlepiej odpowiada twoim potrzebom.

Bohaterów możesz swobodnie przemieszczać między armiami, miastami i akademią, ale robiąc to musisz odczekać kilka tur. Świeżo mianowanego bohatera nie można od razu usunąć, tak jak po wycofaniu do akademii czasem będzie musiał odpocząć przez kilka tur. Weź to pod uwagę, zanim zaczniesz mianować i usuwać postacie ze stanowisk.

Bohaterowie powinni być specjalistami w swoich dziedzinach. Jeśli chcesz mieć administratora, inwestuj tylko w umiejętności zarządzania miastem. Jeśli potrzebujesz wojownika, inwestuj w umiejętności wojenne. Łatwiej połączyć dowódcę (bonusy dla armii) oraz wojownika (bonusy dla bohatera), niż zarządcę miasta i wojownika. Zabraknie ci na to punktów, a obie te dziedziny są zbyt od siebie oddalone. Jeśli więc chcesz, by bohater walczył, wykupuj umiejętności związane z walką, a w drugiej kolejności z armią. W innym wypadku niech zarządza miastem.

Każdy bohater co turę otrzymuje kilka punktów doświadczenia. Nie jest to dużo, ale po kilkunastu turach zbierze się na nowy poziom. Jeśli więc nie chcesz ryzykować, zostaw bohatera w akademii albo armii na tyłach i poczekaj, aż nabierze doświadczenia.

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze7
2014-09-20
13:38

zanonimizowany807234 Generał

Rozgrywka nie trwa maksymalnie 200 a 300 tur... pierwszy błąd

Komentarz: zanonimizowany807234
2014-09-26
20:33

marzan18 Legionista

😊

W grze objaśnia się sporo rzeczy (za to między innymi chwali się serię Endless - że najedziesz kursorem i wszędzie masz podpowiedź) ale konia z rzędem temu, kto znajdzie objaśnienie, co oznaczają liczby przy wartościach Atak i Obrona. Dość kluczowe przy ocenie sił swoich, przeciwnika no i doborze uzbrojenia. Póki mi jedna nie przekroczyła u bohatera setki - myślałem, że może to procentowe prawdopodobieństwo trafienia. Albo odparcia trafienia - w przypadku Obrony. No ale kiedy jest tego 115... A znów różnica nie bardzo wchodzi w grę, bo są takie jednostki, co obronę mają większą niż atak - i tym w starciu by się nie udało jedna drugiej kropnąć nigdy. Czasem zdarzają się chybienia (chyba to chybienia) bo wyświetla się zero obrażeń (przy normie kilkudziesięciu), czyli spudłować jakoś można. Ale bij zabij, nie wiem co autorzy mieli na myśli takie a nie inne liczby przydając jednostkom i broni, więc mi to psuje radość zbrojenia wojsk w coś bardziej wypasionego - bo a nuż przepłacam bez sensu?
Ciekaw jestem też, skąd autor poradnika wie, że strzał z góry daje większe obrażenia - bo tej informacji też nie znalazłem (no, powiedzmy, pośrednio - jeden z talizmanów bohatera zwiększał o ileś procent zysk na byciu u góry, czy jak to tam opisano). Kompletnie nie mam pojęcia, czy dzielnica miejska (na mapie bitwy ją widać) jakieś bonusy daje - chyba nie, bo komp, gdy sam grał, wiał stamtąd jednostkami w las (jako że mam tych niby elfów za swą armię). Skądinąd to szczyt absurdu - żeby wzgórze wojsku pomagało, a ufortyfikowane miasto nic a nic, to jakaś chora moda ostatnio (w Fallen Enchantress było podobnie - zamiast fortyfikacji milicje się pojawiały). No ale to już inna kwestia, dziwacznie przyjętego pomysłu na szturm miasta, natomiast te braki o których piszę dało się banalnie rozwiązać jakimś informatorem. Cóż, może kiedyś.
No a na koniec małe ostrzeżenie dla posiadaczy monitorów niepanoramicznych - mam taki i mi gra, jak bym mu rozdzielczości nie ustawiał, mimo gry w oknie, tnie boki. I już. Pierwsza taka, na jaką trafiłem - Techland zapytany o poradę zdziwił się i zamilkł. Więc jeśli ktoś ma starszy typ monitora - doradzam uważać, bo trochę może podskoczyć ciśnienie, kiedy kawałki dość ważnych tabel człowiekowi znikają i się musi domyślać, ileż jego miasto produkuje złota czy wpływu. Albo jakie ma parametry przezbrajana jednostka - bo i tego nie widać.
A tak poza tym - mila gra. Martwi mnie tylko te albo 200 albo 300 tur, o których powyżej piszą, bo daleko mi jeszcze do kończenia rozbudowy kraju i poodkrywania wszystkich technologii, wojny zakosztowałem jedynie z plemionami małymi - a tu już prawie 150 rund. I się boję, że gdyby to było 200 tur, to gra się nagle skończy, nim ruszę na prawdziwą wojnę.

Komentarz: marzan18
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl