Podziemni/Vaulters | Zadania w Endless Legend
Aktualizacja:
01. Wide Lands, Wide Eyes
Cel: W należącym do ciebie regionie spacyfikuj przynajmniej jedną wioskę pomniejszej nacji, a następnie zasymiluj ją.
Banalnie proste zadanie, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że i tak prędzej czy później byś to zrobił. Metoda pacyfikacji wioski nie jest przy tym istotna, więc wybierz swoją ulubioną. Jedynym problemem będzie zebranie odpowiedniej liczby wpływu (Influence) na asymilację, co wymagać będzie przynajmniej paru tur czekania.
02. Discovery Mission/Data Collection
Cel 1: Zbuduj na terenie swojego imperium dwie kopalnie zasobów strategicznych (Strategic Resources).
Cel 2: Pokonaj atakujące armie wroga.
Nagroda: Generator głębinowy (Winter Shelters). Badacz Głębi (Deep Diviner). Insygnium (Insignia). Zapewnia jednostce bonus +5 do inicjatywy. Kosztuje 30 Szkłostali (Glassteel).
Pierwsze zadanie jest proste, o ile w regionie posiadasz odpowiednio dużo źródeł zasobów strategicznych. Jeśli nie, zajmij kolejny region. Sama budowa kopalni to zwykła formalność.
W przypadku drugiego zadania armia powinna pojawić się w jednym z twoich bądź sąsiadujących regionów. Istnieje przy tym spora szansa, że będą stały w miejscu i czekały na ciebie, zamiast iść w stronę twoich miast. Jeśli po rozbiciu pierwszej zadanie nie zostanie uznane za wykonane, poszukaj drugiej. Nie powinieneś mieć większych problemów z pokonaniem obu z pomocą początkowej armii. Jeśli poniosłeś straty, stwórz dwie dodatkowe jednostki Piechurów morskich.
03. Mission Centre
Cel 1: Zbuduj Generator głębinowy w wybranym przez grę mieście.
Cel 2: Zbuduj 2 nowe dzielnice w wybranym przez grę mieście.
Jedyną trudność w tym zadaniu może stanowić wybrane przez grę miasto. Jeśli będzie duże, budowa nowych dzielnic zajmie dłuższą chwilę. Liczą się bowiem dwie dzielnice od momentu otrzymania zadania, a nie od początku gry. Z kolei budowa Generatora głębinowego nie powinna sprawić większych problemów.
Uwaga! Generator głębinowy wymaga do budowy Świętego Zasobu (Holy Resource). Nie będą widoczne na pasku budowy, a budowa nie zostanie ukończona, póki go nie uaktywnisz!
04. Seeking Information
Cel 1: Przejmij wskazane przez grę miasto lub upewnij się, że zostało zniszczone.
Cel 2: Przeszukaj ruiny w regionie, gdzie znajduje się zdobyte miasto. Ruiny muszą zostać przeszukane przez bohatera z przedmiotem Badacz Głębi.
Podobna sytuacja jak w przypadku misji 5 dla Spaczonych Lordów (Broken Lords). Tu największym problemem może być zebranie 30 sztuk Szkłostali na stworzenie Badacza Głębi. O ile nie jest on Świętym Zasobem, nie posiadasz zapasu Dust albo kopalni. Poziom trudności reszty misji zależy od wskazanego miasta i jego właściciela, tak więc na wszelki wypadek przygotuj się na ciężką walkę oraz późniejszą obronę zdobytego miasta. Ewentualnie przygotuj zapas wpływu, by natychmiast po zwycięstwie wynegocjować z przeciwnikiem pokój.
05. Gaining Knowledge
Cel 1: Pertraktuj (Parley) ze wskazaną przez grę wioską.
Cel 2: Zgromadz 50 sztuk wskazanego zasobu luksusowego i 30 sztuk wskazanego zasobu strategicznego i ponownie porozmawiaj z wioską.
Cel 3: Przeszukaj wskazane przez grę ruiny armią dowodzoną przez bohatera Podziemnych.
Nagroda: Armia złożona z 3 jednostek pomniejszej nacji, z której wioską rozmawiałeś.
Banalnie prosta misja, za wyjątkiem drugiego celu. Istnieje szansa, że gra wylosuje zasoby, których nie posiadasz, bądź masz ich dużo za mało. W takim wypadku są dwa wyjścia - zaczekanie, aż kopalnie dostarczą brakującej ilości, albo kupno zasobów na targu. Najlepiej będzie, jak zbierzesz Pył i po prostu kupisz, czego ci potrzeba.
W ruinach z zadania trzeciego czeka mała wroga armia. Przydziel więc bohaterowi przynajmniej cztery jednostki.
06. Crisis of Faith
Cel 1: U dowolnego bohatera Podziemnych wykup 3 poziom umiejętności Kurator z Nadania (Mechanical Exhibitionist).
Cel 2: Przez 10 tur nie korzystaj ze Świętego Zasobu Podziemnych. Dodatkowo wstaw bohatera z umiejętnością Kurator z Nadania na 3 poziomie do dowolnego miasta jako zarządcę. Oba warunki muszą być spełnione w tym samym czasie, inaczej licznik się nie zmieni.
Trudne zadanie. Umiejętność wymaga bohatera na 8 poziomie doświadczenia, gdyż Kurator z Nadania to ostatnia umiejętność w drzewku Frakcji. Będziesz więc potrzebował 4 punktów na dotarcie do niej i 3 na jej ulepszenie.
Metody na wykonanie tego zadania są cztery:
- Wziąć jednego z posiadanych zarządców, dać mu dobry sprzęt, armie oraz wysłać do walki. Dobra, jeśli posiadasz kogoś wymagającego tylko jednego lub dwóch poziomów do spełnienia warunków.
- Kupić nowego bohatera z zapasem punktów umiejętności, również dać mu sprzęt i armię i wysłać do walki. Dobra metoda, jeśli trafisz na odpowiednią postać na targowisku.
- Od początku gry szkolić bohatera pod kątem tej umiejętności. Jeśli zadanie przyjdzie zbyt szybko, podbić mu poziom dzięki walce. Najlepsza metoda, ale wymaga planowania na przyszłość.
- Zaczekać kilka(naście) tur. Dobre, jeśli bohaterowi brakuje jednego lub dwóch poziomów.
Drugi cel jest wbrew pozorom prosty. Święty Zasób nie może być aktywowany, ale można używać go do stawiania budynków albo kupowania ekwipunku. Poza tym na tym etapie gry twoje imperium raczej się nie załamie przez brak bonusów z jego strony. Jeśli jednak są ci akurat potrzebne, zwyczajnie zaczekaj. Zadanie nie ma limitu czasowego, więc możesz przez kilkanaście tur korzystać z Świętego Zasobu, a potem przestać, gdy nie będzie ci już pilnie potrzebny.
07. Too Many Numbers/Too Many Stars
Cel: Przy ustalaniu planu imperium ustaw wskazany przez grę plan na 4 poziom.
Nagroda: Magnetron zasobów (Resource Magnetron).
Na tym etapie rozgrywki powinieneś produkować dość Influence, by ustawić wszystkie gałęzie planu imperium na 4 poziom. Jeśli nie, na kilka tur przesuń część mieszkańców miast do ich produkcji i/lub ustaw inne gałęzie planu na 0. Powinno wystarczyć.
08. Wisdom
Cel 1: Zbuduj w wybranym mieście Magnetron zasobów.
Cel 2: Przez 9 tur broń miasta, w którym zbudowałeś Magnetron zasobów. Miasto nie może zostać zdobyte.
Cel 3: Obroń miasto przed ostatnim atakiem sił Nekrofagów (Necrophages) dowodzonych przez Propagatora (Proliferator).
Nagroda: Ogromne zyski (Extreme Yields).
Pierwszy cel jest prosty i nie wymaga szerszego komentarza.
W przypadku drugiego celu kilka armii Nekrofagów pojawi się w regionach sąsiadujących z tym, którego masz bronić. Mogą to być regiony neutralne, twoje lub innych graczy. Wróg będzie maszerował w stronę wskazanego miasta, ale nie musi do niego dotrzeć. Możliwe, że jeśli pojawił się na terenie innej nacji, będzie z nią walczył, zostawiając cię w spokoju. Możliwe też, że będzie się kręcił bez celu, bądź szedł do twojego miasta dziwnymi ścieżkami, bo to również potrafi się zdarzyć. Jeśli więc przez parę tur nic się dzieje, a ty nie masz podglądu na sąsiednie regiony, zbierz armię i zacznij szukać wroga.
W przypadku celu trzeciego twoim zadaniem jest pokonać armię, którą dowodzi wielka glizda, Propagator. Nie będzie ci trudno ją rozpoznać, to bardzo charakterystyczna jednostka. Po pokonaniu jej zadanie zostanie uznane za wykonane, nawet jeśli ocalały jeszcze jakieś żółte armie.
Wszystkie oddziały w ramach zadania 2 i 3 są małe (4 jednostki), ale elitarne (7 lub 8 poziom doświadczenia). Pamiętaj więc o zabraniu do walki odpowiednio dużej (8 jednostek na przynajmniej 6 poziomie doświadczenia) i dobrze wyposażonej armii.
0
- Endless Legend - poradnik do gry
- Endless Legend - poradnik do gry
- Zadania
- Zadania w Endless Legend
- Dzikołazy/Wild Walkers | Zadania w Endless Legend
- Spaczeni Lordowie/Broken Lords | Zadania w Endless Legend
- Podziemni/Vaulters | Zadania w Endless Legend
- Nekrofagi/Necrophages | Zadania w Endless Legend
- Magowie Szału/Ardent Mages | Zadania w Endless Legend
- Wędrowne Klany/Roving Clans | Zadania w Endless Legend
- Drakkeny/Drakken | Zadania w Endless Legend
- Kultyści/Cultists | Zadania w Endless Legend
- Zadania
- Endless Legend - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Selvan Junior
Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.
Leavok Junior
Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd
kwiść Generał

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.
Naczelnyk Generał
-->marzan18
Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.
Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.
bullgod Pretorianin
@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.