Endless Legend: Początek rozgrywki

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zbuduj miasto tam, gdzie zaczynasz. Ewentualnie pole lub dwa dalej, jeśli posiadasz dość punktów ruchu, by tam dotrzeć. Mapy są tak generowane, żeby wszyscy zaczynali na mniej więcej równym poziomie, więc twoje miejsce startu też powinno być wystarczająco dobre na początek. Nie przejmuj się, jeśli okaże się, że w pobliżu było trochę lepsze miejsce, tylko go wcześniej nie zauważyłeś. Zazwyczaj będziesz mógł dotrzeć tam z pomocą dzielnic. Na początku rozgrywki jedna tura to mnóstwo czasu, dlatego zbuduj pierwsze miasto tam, gdzie stoisz. Jedna tura opóźnienai jest do przeżycia, dwie to maksimum. Przy opóźnieniu rzędu trzech możesz równie dobrze zacząć grę od nowa, gdyż ciężko będzie ci nadrobić stracone tury. Zwłaszcza na wyższych poziomach trudności, gdzie początek rozgrywki jest wyjątkowo ważny. Jedynymi wyjątkami do tej reguły są Kultystów (Cultists), których pierwsze miasto będzie zarazem jedynym oraz sytuacja, gdy zaczynasz na granicy dwóch regionów. W takim wypadku może ci się opłacić poświęcenie jednej tury na zbadanie okolicy, bo może to zaowocować znalezieniem lepszego miejsca do budowy stolicy.

Z pomocą bohatera zbadaj najbliższe otoczenie. Skup się na badaniu ruin i szukaniu wiosek pomniejszych nacji. Chwilowo nie wychodź poza granice pierwszego regionu. Wpierw zbadaj swój, potem bierz się za sąsiednie. Bez Osadnika (Settler) i tak wiele w nich nie zrobisz.

Wynajdź potrzebne technologie. Zacznij badania od Biblioteki publicznej (Public Library, budynek, I era). Jeśli zacząłeś na terenie produkującym dużo nauki, wynajdź również Laboratoria geomiczne (Geomic Labs, budynek, I era). Dzięki tym budowlom będziesz mógł szybciej zdobyć kolejne technologie. Dalsza kolejność badań zależy od potrzeb. Jeśli chcesz szybko produkować, wynajdź Odlewnię (Mill Foundry, budynek, I era). Jeśli zależy ci na pieniądzach, wynajdź Mennicę Imperium (Imperial Mint, budynek, I era), a jeśli zacząłeś grę nad rzeką bądź morzem, również Obieg pyłu w cieczach (Aquapulvistics, I era). Zapewnia on dostęp do dwóch budynków: Sieci Pyłowe (Dust Dredger) oraz Filtracji Pyłu (Dust Filtration). System kanalizacyjny (Sewer System, budynek, I era) przyda się prawie każdemu, podobnie jak technologie dające dostęp do zasobów strategicznych (Strategic Resources) lub luksusowych (Luxury Resources). Jeśli nie grasz Kultystami (Cultists), możesz chwilowo zignorować technologie wojenne. Początkowa armia powinna wystarczyć do obrony miasta i pacyfikowania wiosek. Jeśli jednak nie chcesz walczyć z pobliskimi wioskami, sięgnij po Plac poliglotów (Language Square, technologia, I era).

Wybuduj to, co masz dostępne. Na początku i tak nie masz wielkiego wyboru. W swoim pierwszym mieście wpierw wybuduj Pomnik założyciela (Founder's Memorial, budynek, I era), a potem pozostałe budowle, jakie twoja nacja ma dostępne na starcie. Jeśli nie produkujesz dużo Pyłu (Dust), a twoja produkcja przemysłowa jest dostatecznie wysoka, nie wykupuj budynków. Na to przyjdzie jeszcze czas.

Nie twórz zbyt szybko nowych jednostek. Twoja początkowa armia jest dostatecznie silna, by spacyfikować pobliskie wioski, a nowi żołnierze - zwłaszcza Osadnicy - są drodzy i będą blokować kolejkę produkcji. Zacznij tworzyć nowe jednostki tylko, gdy zajdzie potrzeba. Na przykład, kiedy będzie tego wymagało zadanie, w pobliżu będą się kręciły silne neutralne bandy, albo nie będziesz miał nic pilnego do wyprodukowania. Możesz też wyprodukować więcej wojska, jeśli twoja startowa armia straciła jedną jednostkę. Różnica między bohaterem i jednym żołnierzem oraz bohaterem i dwoma żołnierzami jest odczuwalna.

Do 20 tury zdobądź przynajmniej 40 wpływu (Influence). Dzięki temu będziesz mógł wybrać dwie, a nie jedną opcję rozwoju imperium, co na początku będzie znaczną pomocą.

Wioski pomniejszych nacji nie są pilnymi problemami. Ich oddziały nie atakują kopalni, nie zawsze też oblegają miasta, a początkowa armia poradzi sobie z nimi bez większych problemów. W późniejszej części gry bywają irytujące, zwłaszcza jeśli znajdują się na twoim terenie i posiadają sześciu obrońców, ale na samym początku można z nimi żyć. Warto je spacyfikować, ale zostaw je w spokoju, jeśli akurat masz na głowie pilniejsze problemy.

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze7
2014-09-20
13:38

zanonimizowany807234 Generał

Rozgrywka nie trwa maksymalnie 200 a 300 tur... pierwszy błąd

Komentarz: zanonimizowany807234
2014-09-26
20:33

marzan18 Legionista

😊

W grze objaśnia się sporo rzeczy (za to między innymi chwali się serię Endless - że najedziesz kursorem i wszędzie masz podpowiedź) ale konia z rzędem temu, kto znajdzie objaśnienie, co oznaczają liczby przy wartościach Atak i Obrona. Dość kluczowe przy ocenie sił swoich, przeciwnika no i doborze uzbrojenia. Póki mi jedna nie przekroczyła u bohatera setki - myślałem, że może to procentowe prawdopodobieństwo trafienia. Albo odparcia trafienia - w przypadku Obrony. No ale kiedy jest tego 115... A znów różnica nie bardzo wchodzi w grę, bo są takie jednostki, co obronę mają większą niż atak - i tym w starciu by się nie udało jedna drugiej kropnąć nigdy. Czasem zdarzają się chybienia (chyba to chybienia) bo wyświetla się zero obrażeń (przy normie kilkudziesięciu), czyli spudłować jakoś można. Ale bij zabij, nie wiem co autorzy mieli na myśli takie a nie inne liczby przydając jednostkom i broni, więc mi to psuje radość zbrojenia wojsk w coś bardziej wypasionego - bo a nuż przepłacam bez sensu?
Ciekaw jestem też, skąd autor poradnika wie, że strzał z góry daje większe obrażenia - bo tej informacji też nie znalazłem (no, powiedzmy, pośrednio - jeden z talizmanów bohatera zwiększał o ileś procent zysk na byciu u góry, czy jak to tam opisano). Kompletnie nie mam pojęcia, czy dzielnica miejska (na mapie bitwy ją widać) jakieś bonusy daje - chyba nie, bo komp, gdy sam grał, wiał stamtąd jednostkami w las (jako że mam tych niby elfów za swą armię). Skądinąd to szczyt absurdu - żeby wzgórze wojsku pomagało, a ufortyfikowane miasto nic a nic, to jakaś chora moda ostatnio (w Fallen Enchantress było podobnie - zamiast fortyfikacji milicje się pojawiały). No ale to już inna kwestia, dziwacznie przyjętego pomysłu na szturm miasta, natomiast te braki o których piszę dało się banalnie rozwiązać jakimś informatorem. Cóż, może kiedyś.
No a na koniec małe ostrzeżenie dla posiadaczy monitorów niepanoramicznych - mam taki i mi gra, jak bym mu rozdzielczości nie ustawiał, mimo gry w oknie, tnie boki. I już. Pierwsza taka, na jaką trafiłem - Techland zapytany o poradę zdziwił się i zamilkł. Więc jeśli ktoś ma starszy typ monitora - doradzam uważać, bo trochę może podskoczyć ciśnienie, kiedy kawałki dość ważnych tabel człowiekowi znikają i się musi domyślać, ileż jego miasto produkuje złota czy wpływu. Albo jakie ma parametry przezbrajana jednostka - bo i tego nie widać.
A tak poza tym - mila gra. Martwi mnie tylko te albo 200 albo 300 tur, o których powyżej piszą, bo daleko mi jeszcze do kończenia rozbudowy kraju i poodkrywania wszystkich technologii, wojny zakosztowałem jedynie z plemionami małymi - a tu już prawie 150 rund. I się boję, że gdyby to było 200 tur, to gra się nagle skończy, nim ruszę na prawdziwą wojnę.

Komentarz: marzan18
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl