Oblężenia i kontrola nad miastem | Wojna w Endless Legend

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Oblegać miasto należy w trzech sytuacjach. Pierwsza - jeśli chce się osłabić stacjonujące w nim wojska. Kiedy wartość obrony miasta spadnie do zera, przez kolejne tury stacjonujące w środku jednostki zaczną otrzymywać obrażenia. Druga sytuacja - jeśli chce się osłabić miasto ekonomicznie. Miasto pod oblężeniem produkuje mniej Pyłu (Dust), zmniejsza się w nim wskaźnik uznania (Approval), nie wydobywa zasobów (Resources) z kopalni i tak dalej. Trzecia - jeśli chce się pokazać przeciwnikowi swoją siłę bez jednoczesnego zajmowania jego miast. Kilka oblężonych miast to dobry argument za podpisaniem pokoju albo otworzeniem wcześniej zamkniętych granic. W każdej innej sytuacji, o ile posiadasz dostatecznie silną armię, a broniący się przeciwnik nie, możesz atakować miasto bez czekania na zniszczenie jego fortyfikacji. Nie jest to obarczone żadną karą. Podbite miasto zachowuje liczbę punktów obrony, jaką miał przed jego zajęciem.

Komputer zazwyczaj rzadko atakuje z marszu, preferując oblężenia. Robi to nawet wtedy, gdy miasto posiada 500 i więcej punktów obrony. Możesz więc utrudnić mu życie. Wystarczy, że w czasie wojny zrezygnujesz z oblężenia i od razu zaatakujesz jedno z jego miast. Następnie zostaw w tym mieście garnizon. Istnieje szansa, że wróg zdecyduje się je oblegać, tym samym poświęcając część armii na obniżenie obrony miasta do zera. Szybkość jej obniżania zależy od liczby i poziomów jednostek, więc może zająć od kilku do kilkunastu tur. Przez ten czas możesz zająć się innymi sprawami, na przykład podbiciem kolejnego miasta, gdy komputer zajęty będzie obleganiem pierwszego.

Z podbijaniem miast związana jest cecha Własności Imperium (Ownership). Tuż po podbiciu miasta wynosi ona 0% i rośnie wraz z upływem tur. Jeśli cecha Własności Imperium wynosi poniżej 100%, nie możesz miasta spalić, przenieść ani wykonać kilku innych akcji. Pamiętaj o tym, jeśli masz zamiar zastosować taktykę spalonej ziemi i nie grasz Kultystami (Cultists). Albo jeśli chcesz ukraść innemu graczowi miasto jako Wędrowne Klany (Roving Clans).

Podobało się?

0

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl