Endless Legend: Handel

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści
Ekran szlaków handlowych. - Handel | Zarządzanie imperium w Endless Legend - Endless Legend - poradnik do gry
Ekran szlaków handlowych.

Handel w Endless Legend wymaga dwóch miast połączonych drogami (Prawo przejazdu [Right of Way]) albo portami (Doki Towarowe [Cargo Docs]). Warunki te mogą zostać spełnione najwcześniej na poczatku II ery. Jeśli tak się stanie, miasta automatycznie zostaną połączone szlakiem handlowym. Mogą to być miasta gracza, jak i należące do jego przyjaciół. Nie możesz handlować z miastami nacji wrogich w stosunku do ciebie (wojna lub zimna wojna), ale przyjacielskich (pokój i wyżej) już tak.

Gra sama wybiera, które miasta będą ze sobą handlować, wybierając najlepsze możliwe połączenia na początku każdej tury. Nie musisz w tej sprawie robić niczego więcej, poza budową dróg i portów. Musisz przy tym zwrócić uwagę na odległości. Regiony z drogami powinny znajdować się obok siebie. Jeśli jakiś region jest oddzielony od pozostałych regionem neutralnym albo przeciwnika, nie będzie mógł handlować. Podobnie porty muszą znajdować się w odleglości minimum dwóch regionów od siebie. Regiony innych nacji mogą służyć jako część sieci, nawet jeśli ich posiadacz nie ma wybudowanych dróg.

Jeśli twoje regiony nie handlują, sprawdź, czy mają drogi. Jeśli tak, sprawdź, czy znajdują się dostatecznie blisko siebie. Dwa porty mogą nie chcieć ze sobą handlować, jeśli znajdują się daleko od siebie. W takim wypadku zbuduj nowy port w regionie między nimi. Jeśli i tego będzie mało, zbuduj kolejny. Prędzej czy później powstanie łańcuszek zdolnych handlować portów. Podobna zasada dotyczy regionów lądowych oraz dróg.

Handel między graczami przebiega automatycznie. Jeśli jednak chcesz zwiększyć płynące z niego zyski, będziesz musiał zawrzeć traktat handlowy. Istnieją dwa, dla Pyłu (Dust) oraz nauki. Poza tym druga strona również musi mieć zbudowane drogi i/lub porty. Dlatego przy grze z głupim AI możesz nie doczekać chwili, gdy twój sąsiad będzie gotowy do handlowania. W takim wypadku dobrze jest zaoferować lub sprzedać mu odpowiednie technologie.

Każde miasto może otworzyć jeden szlak handlowy. Stolica posiada pałac, który daje jeszcze jeden szlak handlowy. Poza tym możesz wybudować jeszcze Karawanseraj (Caravanserai), część odkrycia Autostrady (Highway Outpost, technologia, III era) oraz Wysłannik naukowy (Scientific Envoy), część odkrycia Oświecony Handel (Enlightened Trade, V era), każdy dodający kolejny szlak handlowy do miasta.

Handel dostarcza Pyłu oraz punktów nauki. Na początku są to małe ilości, z czasem jednak rosną do znacznych rozmiarów. Stąd postaraj się, by wszystkie miasta ze sobą handlowały tak szybko, jak to tylko możliwe. Prawdziwe zyski osiągniesz dopiero posiadając dużo (około 8) gęsto zaludnionych (15 i więcej mieszkańców) miast z 2 i więcej szlakami handlowymi, znajdującymi się w dużych odległościach od siebie. Gra stara się, by szlaki handlowe były jak najdłuższe i łączyły jak największe miasta, bo to przynosi dodatkowe zyski. W takiej sytuacji będziesz zarabiał na handlu setki sztuk Pyłu oraz punktów nauki. Szczegółowe informacje na temat szlaków handlowych znajdziesz na ekranie stanu imperium

Handel i związane z nim technologie są przydatne, ale nie można uczynić z nich podstawy funkcjonowania twojego imperium. Wojna może przerwać szlaki handlowe, a czerpane z nich zyski nigdy nie przekroczą zysków z innych źródeł, na przykład produkcji Pyłu w miastach. Nie myśl więc o nim w takich kategoriach, tylko traktuj jak bardzo ważny, lecz wciąż tylko dodatek.

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Wszystkie komentarze7
2014-09-20
13:38

zanonimizowany807234 Generał

Rozgrywka nie trwa maksymalnie 200 a 300 tur... pierwszy błąd

Komentarz: zanonimizowany807234
2014-09-26
20:33

marzan18 Legionista

😊

W grze objaśnia się sporo rzeczy (za to między innymi chwali się serię Endless - że najedziesz kursorem i wszędzie masz podpowiedź) ale konia z rzędem temu, kto znajdzie objaśnienie, co oznaczają liczby przy wartościach Atak i Obrona. Dość kluczowe przy ocenie sił swoich, przeciwnika no i doborze uzbrojenia. Póki mi jedna nie przekroczyła u bohatera setki - myślałem, że może to procentowe prawdopodobieństwo trafienia. Albo odparcia trafienia - w przypadku Obrony. No ale kiedy jest tego 115... A znów różnica nie bardzo wchodzi w grę, bo są takie jednostki, co obronę mają większą niż atak - i tym w starciu by się nie udało jedna drugiej kropnąć nigdy. Czasem zdarzają się chybienia (chyba to chybienia) bo wyświetla się zero obrażeń (przy normie kilkudziesięciu), czyli spudłować jakoś można. Ale bij zabij, nie wiem co autorzy mieli na myśli takie a nie inne liczby przydając jednostkom i broni, więc mi to psuje radość zbrojenia wojsk w coś bardziej wypasionego - bo a nuż przepłacam bez sensu?
Ciekaw jestem też, skąd autor poradnika wie, że strzał z góry daje większe obrażenia - bo tej informacji też nie znalazłem (no, powiedzmy, pośrednio - jeden z talizmanów bohatera zwiększał o ileś procent zysk na byciu u góry, czy jak to tam opisano). Kompletnie nie mam pojęcia, czy dzielnica miejska (na mapie bitwy ją widać) jakieś bonusy daje - chyba nie, bo komp, gdy sam grał, wiał stamtąd jednostkami w las (jako że mam tych niby elfów za swą armię). Skądinąd to szczyt absurdu - żeby wzgórze wojsku pomagało, a ufortyfikowane miasto nic a nic, to jakaś chora moda ostatnio (w Fallen Enchantress było podobnie - zamiast fortyfikacji milicje się pojawiały). No ale to już inna kwestia, dziwacznie przyjętego pomysłu na szturm miasta, natomiast te braki o których piszę dało się banalnie rozwiązać jakimś informatorem. Cóż, może kiedyś.
No a na koniec małe ostrzeżenie dla posiadaczy monitorów niepanoramicznych - mam taki i mi gra, jak bym mu rozdzielczości nie ustawiał, mimo gry w oknie, tnie boki. I już. Pierwsza taka, na jaką trafiłem - Techland zapytany o poradę zdziwił się i zamilkł. Więc jeśli ktoś ma starszy typ monitora - doradzam uważać, bo trochę może podskoczyć ciśnienie, kiedy kawałki dość ważnych tabel człowiekowi znikają i się musi domyślać, ileż jego miasto produkuje złota czy wpływu. Albo jakie ma parametry przezbrajana jednostka - bo i tego nie widać.
A tak poza tym - mila gra. Martwi mnie tylko te albo 200 albo 300 tur, o których powyżej piszą, bo daleko mi jeszcze do kończenia rozbudowy kraju i poodkrywania wszystkich technologii, wojny zakosztowałem jedynie z plemionami małymi - a tu już prawie 150 rund. I się boję, że gdyby to było 200 tur, to gra się nagle skończy, nim ruszę na prawdziwą wojnę.

Komentarz: marzan18
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl