Uznanie/Approval | Zarządzanie imperium w Endless Legend

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wskaźnik ten określa, jak bardzo poddani są zadowoleni z twoich rządów. Uznanie liczone jest osobno dla każdego miasta oraz łącznie dla całego imperium, więc jedno bardzo niechętne ci miasto może zaburzyć ostateczny wynik. Z tymi wskaźnikami związane są osobne bonusy i minusy. Wysokie uznanie w mieście wpływa na produkcję żywności i przemysłu. Wysokie uznanie w całym imperium wpływa na produkcję punktów nauki i Pyłu (Dust). Możesz więc mieć wysoki poziom uznania w mieście i produkować w nim więcej żywności, ale mieć niski w imperium, przez co w tym samym mieście będziesz produkował mniej punktów nauki. W czasie rozgrywki szybko zrozumiesz, na czym polega różnica.

Wartości kolejnych progów uznania oraz wynikające z nich modyfikatory wyglądą następująco:

Nazwa

Nazwa polska

Wartość uznania

Efekty uznania w mieście

Efekty uznania w imperium

Rebellion

Bunt

0-9%

-50% do produkcji żywności i przemysłu.

-50% do produkcji nauki oraz Pyłu.

Unhappy

Niezadowolenie

10-39%

-20% do produkcji żywności i przemysłu.

-20% do produkcji nauki oraz Pyłu.

Content

Radość

40-59%

Brak.

Brak.

Happy

Szczęście

60-89%

+15% do produkcji żywności i przemysłu.

+15% do produkcji nauki oraz Pyłu.

Fervent

Żarliwość

90-100%

+30% do produkcji żywności i przemysłu.

+30% do produkcji nauki oraz Pyłu.

Im więcej miast i im gęstsze ich zaludnienie, tym wskaźnik uznania jest mniejszy. Wynika to z dwóch rzeczy:

  • Przeludnienia. Jedna dzielnica 1 poziomu oznacza -10 do uznania w tym mieście.
  • Expansion Disapproval (Brak Uznania Ekspansji). Rośnie o 10 na każde posiadane przez ciebie miasto powyżej jednego. Tak więc przy dwóch miastach tracisz 10 punktów uznania we wszystkich swoich miastach, przy trzech tracisz 20 punktów i tak dalej.

Nie warto budować nowych miast przy niskim wskaźniku uznania na imperium. Efektywność nowych miast będzie zbyt niska, a co za tym idzie ich rozwój będzie dużo wolniejszy. Nie opłaca się więc kolonizować albo podbijać wszystkich dostępnych regionów jak leci, gdyż ludności się to nie spodoba. Zamiast tego lepiej zwiększyć uznanie w już posiadanych miastach i dopiero wtedy myśleć o nowych.

Wskaźnik uznania można zwiększyć dzięki:

  • Rozbudowie dzielnic. Dzielnica 2 poziomu zapewnia +5 do uznania w miejsce poprzednich -10. Dzielnica 3 poziomu, dostępna tylko dla Cultists, oferuje bonus +20.
  • Rozbudowie centrum miasta. Centrum 2 poziomu zapewnia bonus +15 do uznania, a centrum 3 poziomu, dostępne tylko dla Cultists, bonus +30 do uznania.
  • Zasoby luksusowe (Luxury Resources). Wszystkie zapewniają bonus +5 albo +10 do uznania. Wyjątkiem Wino (Wine), które zapewnia +30 do uznania.
  • Technologiom System kanalizacyjny (Sewer System, budynek, I era), Rynek Centralny (Central Market, budynek, II era), Chleb i Igrzyska (Bread and Circuses, technologia, II era), Rada Sztuki (Arts Council, budynek, V era), Sieć informacyjna imperium (Imperial News Network, budynek, V era), Teatr państwowy (State-Approved Theatre, technologia, V era) oraz budynkom dostępnym tylko dla wybranych nacji. Część z tych technologii zwiększa uznanie, część obniża Brak Uznania Ekspansji, a niektóre zwiększają bonusy z miast o wysokiej wartości uznania. Generalnie warto odkryć i korzystać ze wszystkich.
  • Planowi imperium. 2 poziom z działu Nauka i Przemysł (Science and Industry) zapewnia bonus +25 do uznania w każdym mieście.
  • Anomaliom, takim jak Oasis, Dragon Tree, Life Tree, Earthspine, Earth Tower, Wizard Stone.
  • Pałacowi (Palace). Ten unikalny dla stolicy budynek zmniejsza Brak Uznania Ekspansji dla stolicy do zera. W przypadku Kultystów (Cultists) eliminuje jego problem całkowicie.
  • Bohaterom Wędrownych Klanów (Roving Clans). Bohaterowie tej nacji posiadają umiejętność Stopy na Ulicy (Feet on the Street). Na drugim poziomie umiejętność ta działa jak Pałac, zmniejszając Brak Uznania Ekspansji w danym mieście do zera.

Jeśli będziesz uważnie i powoli budował nowe miasta, nie będzie budował zbyt wielu nowych dzielnic oraz ograniczysz podboje, powinieneś z łatwością utrzymywać wysoki poziom uznania. Jeśli mimo to wiesz, że nie dasz rady zbyt szybko zwiększyć jego wartości, a jest ci to bardzo potrzebne, kup na targowisku duże ilości zasobów luksusowych (Luxury Resources). Każde użycie zapewni ci znaczny wzrost uznania na 10 tur. W późniejszej części gry będziesz miał na tyle dużo zasobów luksusowych, że będziesz mógł regularnie z nich korzystać, utrzymując uznanie na tym samym, wysokim poziomie.

Podobało się?

0

Endless Legend

18 września 2014

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2014-09-27
08:17

Selvan Junior

Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.

Komentarz: Selvan
2014-09-30
23:41

Leavok Junior

Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd

Komentarz: Leavok
2014-10-01
18:09

kwiść Generał

kwiść

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.

Komentarz: kwiść
2014-10-02
09:45

Naczelnyk Generał

-->marzan18

Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.

Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.

Komentarz: Naczelnyk
2014-10-02
18:23

bullgod Pretorianin

@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.

Komentarz: bullgod

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl