Dzikołazy/Wild Walkers | Grywalne nacje w Endless Legend
Aktualizacja:

Nacja budząca skojarzenia z elfami, czerpiąca dodatkowe korzyści z terenów leśnych i zawczasu wiedząca, kiedy przeciwnik atakuje. Nieszczególnie wyróżnia się na tle innych, ale nie posiada również poważnych wad. Idealnie nadaje się do szybkich podbojów w początkowej fazie rozgrywki, ale przy dłuższej grze może zostać łatwo pokonana przez silniejsze nacje. Nacja nie wymusza jedynego właściwego stylu rozgrywki, zwłaszcza dzięki technologiom, stanowi więc dobry wybór dla bardziej doświadczonych graczy.
Rady dla grających Dzikołazami:
Stawiaj na strzelców. Podstawowa jednostka tej nacji, Dekaryjski łowca (Dekari Ranger) to kusznik o wysokiej inicjatywie, sile i największym zasięgu wśród strzelców z grywalnych nacji, jeśli nie liczyć niektórych bohaterów. W dużej grupie jest w stanie wystrzelać przeciwnika, zanim ten zdąży podejść, a dzięki niskim kosztom produkcji można go posiadać w dużych ilościach. Są przydatni zarówno w ataku, jak i obronie. Dodatkowo twój pierwszy bohater również jest kusznikiem, do tego silniejszym od pozostałych. Opanuj więc reguły pola walki i zawsze maszeruj wraz z dużą grupą kuszników, od czasu do czasu ulepszając ich sprzęt. Z pomocą tych jednostek i odrobinie taktyki wygrasz niemal każdą bitwę.
Obserwuj przeciwnika. Umiejętność specjalna Dzikołazów pozwala im widzieć jednostki przeciwnika mimo mgły wojny. Działa ona na terenie nacji oraz sąsiednich. W miejscu, gdzie powinien się znajdować wrogi oddział widoczny będzie wykrzyknik. To średnio przydatna umiejętność. Na początku wiedza o obecności przeciwnika będzie użyteczna, pozwalając określić, gdzie na wszelki wypadek powinno się wysłać wojsko. Jednak już w II erze będziesz mógł wynaleźć Strażnice (Watchtowers) w ramach technologii Autostrady Imperium (Imperial Highway). Te budowle rozpraszają mgłę wojny na znacznym obszarze, czyniąc umiejętność niepotrzebną. Poza tym wykrzyknik nie informuje, jak wielu przeciwników czai się w pobliżu, dlatego na wszelki wypadek zawsze zakładaj, że zbyt wielu.
Osiedlaj się i walcz w lasach. Nacja otrzymuje bonus do produkcji na terenach leśnych, staraj się więc budować i rozwijać miasta głównie na nich. Bonus pozwoli ci na szybszą produkcję Łowców na wypadek wojny. W późniejszym etapie gry technologie i budynki takie jak Tartak (Lumber Mill), część odkrycia Nauki o zarządzaniu (Management Science, II era), pozwolą na dalsze zwiększenie produkcji z lasów. Dzięki temu regiony leśne będą mogły tworzyć zapasy dla nowych, potrzebujących szybszej rozbudowy miast. Dodatkowo dzięki Drodze Kniei (Way of the Woodlands, IV era) wszystkie twoje jednostki walczące w lesie otrzymają +25% do obrony. Niestety musisz być przygotowany na to, że większość z tych bonusów działać będzie jedynie latem. Oznacza to, że musisz wykorzystać je w pełni we wczesnej fazie gry i szybko sięgnąć po zwycięstwo. W późniejszej części gry może się to okazać niemożliwe.
Wykonuj zadania. Wraz z postępami głównego wątku fabularnego Dzikołazy otrzymują dostęp do kilku przydatnych budynków i technologii:
I era: Wizje chwały (Visions of Glory, technologia). Otrzymujesz 5 wpływu (Influence) za każdym razem, gdy w kontrolowanym przez ciebie regionie powstanie nowy budynek. Liczą się wszystkie budowle za wyjątkiem kopalni, portów i strażnic. Dzięki tej technologii Dzikołazy mogą stać się sprawniejszymi dyplomatami oraz uzyskać łatwiejszy dostęp do wyższych poziomów planu rozwoju imperium. 5 punktów wydaje się małą liczbą, ale przy dłuższej grze potrafi wpłynąć na jej wynik. Wymaga tylko dużej ilości miast i produkcji przemysłowej wystarczającej do budowy dużej ilości budynków. Technologia nabiera wartości, gdy planujesz zwyciężyć dzięki akumulacji wpływu.
II era: Instynkt przetrwania (Survival Instinct, technologia). Zapewnia dodatkowe 2 punkty ruchu armii, która na początku tury ma w swoim zasięgu widzenia jednostki wroga. Punkty te liczone są osobno dla każdej z armii i mogą przekroczyć limit posiadanych przez nią punktów (na przykład 8/8 zmieni się w 10/8). Dobra do ucieczki, jak również szybkich rajdów na uciekające oddziały wroga. Szczególnie przydatna, gdy poruszasz się kilkoma armiami obok siebie, gdyż dzięki temu każda otrzyma bonus i będzie mogła przesunąć się dalej. Warto łączyć z drogami i Watchtowers, bo te obniżają koszt poruszania się.
IV era:
Tajne Repozytorium Zaltany (Arcane Repository of Zaltana, budynek). Zapewnia bonus 80 punktów do uznania (Approval) w mieście, gdzie został wybudowany. Może być zbudowany tylko raz. Na tak późnym etapie gry średnio przydatny.
Stawianie budynków (Growing Buildings, technologia). Koszt produkcji wszystkich budynków dla nacji spada o 25%, dzięki czemu budowa przebiega szybciej. Otrzymujesz ją zbyt późno, by poważnie wpłynęła na rozgrywkę.
0
- Endless Legend - poradnik do gry
- Endless Legend - poradnik do gry
- Grywalne nacje
- Grywalne nacje w Endless Legend
- Dzikołazy/Wild Walkers | Grywalne nacje w Endless Legend
- Spaczeni Lordowie/Broken Lords | Grywalne nacje w Endless Legend
- Podziemni/Vaulters | Grywalne nacje w Endless Legend
- Nekrofagi/Necrophages | Grywalne nacje w Endless Legend
- Magowie Szału/Ardent Mages | Grywalne nacje w Endless Legend
- Wędrowne Klany/Roving Clans | Grywalne nacje w Endless Legend
- Drakkeny/Drakken | Grywalne nacje w Endless Legend
- Kultyści/Cultists | Grywalne nacje w Endless Legend
- Nacje pomniejsze | Grywalne nacje w Endless Legend
- Grywalne nacje
- Endless Legend - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Selvan Junior
Konia z rzędem też temu który mi wyjaśni w jaki sposób budować więcej niż 2 dzielnice. 5 miast zbudowałem i za nic nie mogę rozgryźć czemu opcja budowy dzielnic jest nieaktywna. Co ciekawe w jednym z miast mogłem 3 dzielnice postawić. Nie wiem dlaczego. Nacja Fallen Lords ale z tego co czytałem gdzieś chyba na Gram nie tylko ja mam taki problem.
Leavok Junior
Selvan dzielnic mozesz miec tylko tyle ilu masz ogólnie mieszkańców miasta / 2 tzn jesli chcesz miec 3 dzielnice musisz miec 6 mieszkańców jeśli chcesz miec 4 musisz miec 8 mieszkańców itd
kwiść Generał

Poradnik został zaktualizowany na podstawie premierowej wersji gry. PDF/ePUB będzie gotowy jutro.
Naczelnyk Generał
-->marzan18
Wszystko wytłumaczone jest na forum twórców gry. Od ataku odejmuje się obronę. Jeżeli wartość jest dodatnia to twoja szansa na krytyka rośnie w stosunku do bazowej, a spada szansa na 1/2 uszkodzeń albo fumbla. Jeżeli to obrona jest większa dzieje się dokładnie odwrotnie.
Las podbija obronę, przewaga wysokości podbija atak, sąsiadujące jednostki dają stackujący się bonus morale, czyli premię 15% do ataku i obrony, hex miasta daje 3 morale czyli 45% premia do ataku i obrony.
bullgod Pretorianin
@marzan18
Nie chciało się zagrać w tutorial, co? Jasno tam jest powiedziane, że hexy wyżej położone dają bonus do ataku, a te z miastami bonus do morale.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.