Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 stycznia 2005, 06:52

Znamy nową datę premiery Silent Hunter III

Doświadczenie uczy nas, że wielokrotnie przekładana data premiery, niekoniecznie musi iść w parze z poprawą jakości gry, co paradoksalnie – często jest jedynym wytłumaczeniem developerów przy okazji opóźnień. Dobrym przykładem na to twierdzenie była niegdyś druga odsłona odwlekanego w nieskończoność Silent Hunter. Dlaczego o tym wspominam? Bo historia lubi się powtarzać.

Doświadczenie uczy nas, że wielokrotnie przekładana data premiery, niekoniecznie musi iść w parze z poprawą jakości gry, co paradoksalnie – często jest jedynym wytłumaczeniem developerów przy okazji opóźnień. Dobrym przykładem na to twierdzenie była niegdyś druga odsłona odwlekanego w nieskończoność Silent Hunter. Dlaczego o tym wspominam? Bo historia lubi się powtarzać.

Koncern UbiSoft poinformował w dniu wczorajszym, że debiut rynkowy trzeciej części Silent Hunter nastąpi kilka tygodni później niż zapowiadano. Oznacza to, że program ostatecznie trafi na rynek 17 marca bieżącego roku. Jako przyczynę zwłoki podano – jak zwykle – chęć maksymalnego dopieszczenia programu.

Silent Hunter III to kolejna część znanej i cenionej serii symulacji niemieckich łodzi podwodnych (U-boot) z czasów II Wojny Światowej. Zmiany względem poprzednich odsłon widać niemal na każdym kroku. Przede wszystkim w Silent Hunter III zastosowano nowoczesny trójwymiarowy engine graficzny, który w sposób realistyczny generuje otoczenie, w tym: fale morskie, odbicia i refleksy świetlne, dynamicznie zmieniające się warunki atmosferyczne, deszcze, mgły, itp. Dzięki niemu też, podczas rozgrywki, możemy podziwiać starannie przeniesione do świata gry modele rzeczywistych okrętów nawodnych i podwodnych, czy samolotów. Tyczy się to nie tylko zewnętrznego wyglądu poszczególnych jednostek, lecz również ich wnętrza. W pełnym 3D odwzorowano newralgiczne pomieszczenia ówczesnych U-bootów, którymi możemy dowodzić (a są to 4 typy U-bootów w 10 wersjach rozwojowych – typy: II, VII, IX i XXI), w tym: pomieszczenia dowodzenia, radiooperatora, sonaru, kioski okrętów oraz działka przeciwlotnicze i działa okrętowe. Każde urządzenie znajdujące się w tych lokacjach może obsługiwać gracz jako kapitan okrętu, bądź też powierzyć to podwładnym.

Więcej informacji na temat Silent Hunter III uzyskasz z naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej