„Najciekawsze modyfikacje” to publikowany co dwa tygodnie wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.
„Najciekawsze modyfikacje” to publikowany co dwa tygodnie wybór najbardziej wartościowych modów i wieści z nimi związanych. Kompletnie nowe gry, dodatkowe misje i przygody, usprawnienia grywalności i grafiki - każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Jeśli uważacie, że coś pominięto nie krępujcie się i dajcie znać w komentarzach.

Moundsville Slammer
Do pierwszej części Left 4 Dead ukazały się dwie sympatyczne modyfikacje:

4 Below
Z kolei Left 4 Dead 2 wzbogaciło się o:

GraviNULL
Najciekawszą propozycją jest GraviNULL. To multiplayerowa gra akcji z nietypowymi mechanizmami rozgrywki. Wszystkie poziomy pozbawione są grawitacji i jedynym sposobem przemieszczania się jest korzystanie z wiązki przyciągającej, wystrzeliwanej ze zmodyfikowanego gravity guna. Natomiast jedyną metodą ataku jest wykorzystanie tego samego urządzenia do ciskania we wrogów minami.
Ukazała się ponadto nowa beta Goldeneye: Source, czyli moda odtwarzającego kultowy tryb multiplayer z klasycznego FPS-a wypuszczonego na konsolę Nintendo 64.

Arcadia Demade
Maverick Hunters – inspirowana serią Mega Man modyfikacja pierwszej części Unreal Tournament. Szalone bronie, dziwaczna amunicja, biegnie po ścianach – elementów tego pokroju znajdziecie tu pod dostatkiem.
Koniecznie zainteresujcie się modem Arcadia Demade. Projektant części poziomów pierwszego Bioshocka (a konkretnie lokacji Arcadia oraz the Farmer’s Market) zrekonstruował je z użyciem silnika Doom 2. Dziwaczne, szalone i co tu dożo gadać po prostu wspaniałe retro.
Fanów wypuszczonego przed kilkoma dniami Battlefield: Bad Company 2 powinien natomiast zainteresować mały programik umożliwiający głębszą ingerencję w ustawienia graficzne programu.

Ravenloft Core Modules
Cykl Neverwinter Nights miał ostatnio chudszy okres. Ukazały się jedynie cztery warte zainteresowania moduły do pierwszej części sagi. Wszystkie wymagają obecności kompletu dodatków:

Southern Realms
Southern Realms to olbrzymich rozmiarów fanowskie rozszerzenie do Mount & Blade. Dwukrotnie zwiększa tereny dostępne do zwiedzania, wprowadza dodatkowe religie oraz osiemnaście nowych frakcji, każda z własnymi włościami, wojskami i bohaterami. Ponadto, twórcy umieścili w modzie podróże i bitwy morskie.
Rodzimy Wiedźmin wzbogacił się natomiast o pierwszą od dłuższego czasu nową przygodę. W Medical Problems Geralt zmuszony będzie pomóc Shani opanować szerzącą się zarazę. To sporych rozmiarów projekt, oferujący m.in. 12 nowych misji, 45 dodatkowych postaci niezależnych oraz kilkadziesiąt potworów do zaszlachtowania.

Rome Medieval
W ostatnich tygodniach fani cyklu autorstwa ekipy Creative Assembly wykazali się sporą aktywnością:

Stargate: Adventures in the galaxy
Z każdym kolejnym miesiącem wybór modów do Men of War powiększa się coraz bardziej. Najnowszym projektem jest Stargate: Adventures in the galaxy, który zgodnie z tytułem przenosi grę w realia znane z filmów i seriali. To jeszcze wczesna wersja Alpha – jest tu zaledwie kilka broni i postaci oraz możliwość wypróbowania ich w jednej nowej misji. Mimo to warto rzucić na to okiem, ta modyfikacja ma spory potencjał.
Fanów Star Wars: Empire at War powinno ucieszyć wydanie Legacy Era – moda rozbudowującego flotyllę dostępnych statków kosmicznych o kilkadziesiąt nowych.

Formula One dla Need for Speed Shift
Z wolna zaczyna rozkręcać się społeczność moderska zorganizowana wokół Need for Speed Shift. Udostępniono kolejną wersję Sharp tires, projektu całkowicie przebudowującego fizykę opon, oczywiście w celu uczynienia jej bardziej realistyczną. Ponadto, kilka dni temu ukazała się beta projektu wzbogacającego grę o bolid Formuły 1.
Fanów rFactor powinna zainteresować beta F1 1975 – moda rekonstruującego sezon 1975. Twórcy udostępnili dwa silniki fizyczne – jeden super realistyczny i drugi, który umożliwia zabawę także początkującym kierowcom.
Natomiast posiadacze GTR Evolution lub Race 07 mogą już spróbować swych sił w MMG F1 2007. Zgodnie z nazwą chodzi tu o odtworzenie sezonu 2007 Formuły 1. Obecna wersja nie różnicuje fizyki jazdy między poszczególnymi bolidami, po to by bezproblemowo mogła posłużyć sieciowym ligom wyścigowym. Niedługo ukaże się jednak nowa edycja, gdzie wszystkie samochody zostaną odtworzone zgodnie z realiami.
W poprzednim przeglądzie po raz pierwszy pojawiła się sekcja, w której wspominałem starsze projekty. Kontynuując tę nową tradycję zajmę się tym razem modyfikacjami do gier z serii Silent Hunter. Okazja jest przednia, gdyż kilka dni temu ukazała się najnowsza część cyklu, która miejmy nadzieję okaże się równie popularna wśród tworzących mody fanów, co jej poprzedniczki.

Pacific Aces
Zanim zaczniecie się bawić tą niemłodą już produkcją, wpierw musicie zaopatrzyć się w oficjalny patch 1.1, który m.in. umożliwia bezproblemową zabawę w Windows XP, usprawnia sztuczną inteligencję oraz poprawia masę błędów. Z konkretnych modyfikacji najbardziej warte polecenia są:
Dwa kolejne mody dostępne są niestety dopiero po uiszczeniu niewielkiej opłaty:
Pełną listę mniejszych modyfikacji możecie znaleźć tu.

The Grey Wolves
Pełny wyciąg modów do Silent Hunter III znajdziecie tutaj.

Great War: Battle of Baltic
Ekipa odpowiedzialna za The Grey Wolves planowała opracowanie podobnego moda dla czwartej części cyklu. Jednak problemy z czasem, jak i ujawnienie istnienia Silent Hunter 5 (który wprowadza sporo ze zmian, jakich chciał ten zespół) spowodowały, że projekt został skasowany, a zespół rozwiązany.
Tradycyjnie, zanim przystąpicie do instalowania czegokolwiek z poniższej listy zadbajcie o to, by zarówno podstawowa gra, jak i dodatek zostały zaktualizowane do najnowszej wersji.
Jeśli nie macie ochoty na aż tak głębokie modyfikacje to polecam zestaw poprawek. Ta paczka jedynie usuwa błędy i pomyłki, nie zmieniając gruntownie samej gry.
 
GRYOnline
Gracze
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.