Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 27 kwietnia 2006, 07:09

Znamy datę premiery gry Prey

Niewiele ponad dwa miesiące dzielą nas od premiery nowej, pierwszoosobowej strzelaniny o nazwie Prey, nad którą pieczę sprawuje firma 3D Realms Entertainment. Po długim oczekiwaniu, koncern 2K Games określił wczoraj dokładnie, kiedy możemy spodziewać się wspomnianego wyżej programu na rynku.

Niewiele ponad dwa miesiące dzielą nas od premiery nowej, pierwszoosobowej strzelaniny o nazwie Prey, nad którą pieczę sprawuje firma 3D Realms Entertainment. Po długim oczekiwaniu, koncern 2K Games określił wczoraj dokładnie, kiedy możemy spodziewać się wspomnianego wyżej programu na rynku.

Znamy datę premiery gry Prey - ilustracja #1

Prey pojawi się w amerykańskich sklepach 10 lipca bieżącego roku. 2K Games opublikuje równocześnie obie wersje gry, na PC oraz konsolę Xbox 360. W oświadczeniu prasowym nie ma ani słowa o premierze europejskiej. Przypuszczamy, że program zadebiutuje na Starym Kontynencie jeszcze w lipcu, bo w datę podawaną przez brytyjski sklep Gameplay (29 września) trudno uwierzyć. Wszystkim zainteresowanym produktem studia Human Head przypominamy, że tuż przed premierą gry, autorzy udostępnią oficjalne demo.

Znamy datę premiery gry Prey - ilustracja #2

Jeśli w dacie premiery nic się nie zmieni, 10 lipca 2006 roku zakończy się jeden z najdłuższych procesów powstawania gry w historii elektronicznej rozrywki. Pierwsze wieści o Prey pochodzą sprzed jedenastu lat! Wówczas to, studio Apogea Software (późniejszy 3D Realms Entertainment) ukończywszy strzelaninę Rise of the Triad, postanowiła wziąć się za kolejny produkt. Projektem dowodził Tom Hall, jeden z byłych pracowników firmy id Software, która z kolei w tamtym czasie opracowywała pierwszą odsłonę Quake’a. Mimo zastosowania nowatorskiego silnika 3D i kilkukrotnym podejściu programistów do projektu, nie udało się ostatecznie sfinalizować powstania programu. Prace ostatecznie zarzucono w marcu 2000 roku, by po pięciu latach, 15 kwietnia 2005 roku ogłosić je ponownie. Nowym projektem zajęła się firma Human Head Studios.

Dowiedz się więcej na temat Prey:

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej