Redakcja GRYOnline.pl
(Poniższa wiadomość jest oficjalną informacją prasową producenta/wydawcy/dystrybutora gry i jako taka nie jest lub nie musi być wyrażeniem opinii i stanowiska redakcji GRY-OnLine.)
Oficjalne rejestracje do tegorocznej edycji Międzynarodowego Turnieju w Grach Komputerowych WORLD CYBER GAMES 2004, rozpoczęły się na stronie www.wcg.pl już blisko miesiąc temu. Impreza, organizowana już po raz czwarty, przez SAMSUNG ELECTRONICS POLSKA, zakończy się finałem w Hali EXPO XXI w Warszawie. Zwycięzcy, wyłonieni podczas polskich eliminacji, wyjadą na światowe finały do San Francisco.
Przez dwa tygodnie trwania zapisów, do gry zgłosiło się prawie 3 tysiące graczy.
Właśnie przed momentem zarejestrował się 2669 gracz! Niespełna 20% zarejestrowanych nie zdecydowało jeszcze, w jakiej grze, lub, w której turze wezmą udział.
Poniżej podajemy liczby zarejestrowanych w poszczególnych grach:
Przedstawiamy Wam pakiet danych mówiących nieco więcej o naszych przyszłych zawodnikach. Najwięcej zarejestrowanych na stronie WWW.wcg.pl jest 18-latków (375). Na drugim miejscu w liczebności plasują się 17-latkowie (337), dalej rocznik 1988 (298) i 1985 (276). Najmłodsi uczestnicy mają 12 lat i jest ich 19. Najstarszy zarejestrowany ma lat 33. Co ciekawe, polską stronę internetową odwiedzają też internauci ze Stanów Zjednoczonych, Niemiec, Wielkiej Brytanii, Norwegii a nawet Luxemburga.
Z każdej tury rozgrywek zostaną wyłonieni gracze, którzy wezmą udział w polskim finale. W wyniku eliminacji w poszczególnych krajach zostanie wyłonionych około 600 zawodników, którzy spotkają się na finałach w San Francisco. Będą oni walczyć o tytuł najlepszego gracza i nagrody o łącznej wartości 400.000$.
Rozpoczęły się eliminacje, więc rozpoczynają się również emocje związane z pierwszymi pojedynkami.
W grze Warcraft pierwsza runda eliminacji dobiegła końca. Wzięło w niej udział ponad 180 graczy, z grup wyszło 60 najlepszych.
W grze Starcraft rozgrywki pierwszej rundy eliminacji wciąż trwają i zakończą się w poniedziałek w nocy. Przystąpiło do nich ponad 360 zawodników, którzy podzieleni na 62 grupy walczą o możliwość gry w dalszych etapach eliminacji.
W wielu grupach konieczne okazały się dogrywki. Kolejny etap rozpoczyna się już w najbliższy weekend, losowanie grup do kolejnego etapu planowane jest na jutro, a jego zwycięzcy awansują juz do finału online. Gracze, którzy odpadli w tej turze rozgrywek mają szansę zapisać się na druga rundę eliminacji, która startuje z początkiem sierpnia. Wielu graczy Starcrafta i Warcrafta zapisało się do rozgrywek pod fast nickami (nicki stworzone wyłącznie na potrzeby WCG). Teoretycznie rezygnacja z własnego, rozpoznawalnego przez wszystkich graczy nicka, przynosi pewne korzyści, bo przeciwnik nie wiedząc z kim gra ma mniejsze szanse na dobranie skutecznej strategii. Większość graczy wybrała właśnie takie rozwiązanie i często dochodzi do walki „na śmierć i życie” między bardzo dobrymi zawodnikami.
Odbyły się też 23 mecze Counter-Strike'a. Mecze rozgrywane są w systemie double elimination, który charakteryzuje się tym, że dopiero dwie przegrane eliminują gracza. Pierwsze dni rozgrywek upłynęły pod znakiem zwycięstw faworytów, rozgrywających mecze praktycznie "do jednej bramki". Wyniki typu "13:0" lub "13:1" mówią same za siebie.
Rozgrywki NFS odbywają się w systemie pucharowym Single Elimination, w którym tylko wygrywający mecz awansuje do dalszej rundy. Każdy gracz startuje własnym modelem samochodu, który "wypracował" sobie w grze, stosując różnego rodzaju ulepszenia, a niektóre z nich były naprawdę szokujące. Bezkonkurencyjnym graczem okazał się Swir80P, który na swojej 206-ce pokonał we wczorajszych finałach wszystkich graczy i zastał zwycięzcą I tury rozgrywek NFS. Z tej tury do Wielkiego Finału awansuje 4 graczy i są nimi Swir80PL z Opola, Bartu z Lublina, przemeknfsu z Siedlec oraz fxnikon.
Wszystkie mecze nagrywane są w formie "demo", i będzie je można pobrać ze strony www.wcg.pl, żeby obejrzeć retransmisję w zaciszu swojego komputera. Wszystkie mecze finałowe I tury rozgrywek będą dodatkowo transmitowane na żywo przez organizatorów za pośrednictwem serwerów HLTV udostępniającym 256 miejsc dla widzów.

Więcej:Until Dawn - pierwszy gameplay na PS4 przypomina Heavy Rain
0