Ubisoft wykorzysta technologię amBX
Na aktualnie trwających (07.01 – 10.01), corocznych targach elektronicznych Consumer Electronics Show w Las Vegas, jeden z czołowych producentów gier, firma Ubisoft, poinformował, że jego najnowsze produkty wykorzystywać będą możliwości nowoczesnej technologii amBX. Patent znacznie uatrakcyjniający rozgrywkę znalazł już uznanie m.in. u twórców Quake 4, TOCA Race Driver 3 czy DEFCON.
Robert Duraj
Na aktualnie trwających (07.01 – 10.01), corocznych targach elektronicznych Consumer Electronics Show w Las Vegas, jeden z czołowych producentów gier, firma Ubisoft, poinformował, że jego najnowsze produkty wykorzystywać będą możliwości nowoczesnej technologii amBX. Patent znacznie uatrakcyjniający rozgrywkę znalazł już uznanie m.in. u twórców Quake 4, TOCA Race Driver 3 czy DEFCON.
Stworzony przez koncern Philips system, otwiera przed graczem zupełnie nowy wymiar zabawy. Ambient Intelligent Environment to technologia, na którą składają się liczne skrypty, połączone z silnikiem gry, a także specjalnie zaprojektowane urządzenia, reagujące na bodźce świata wirtualnego. Przygotowane przez firmę peryferia to wentylatory, podkładka wibrująca, lampa podświetlająca ścianę i kontroler oraz matryce LED, oświetlające zintegrowany system dźwiękowy. Urządzenia te pozwalają przenieść świat gry poza obręb monitora – oferują efekty świetlne i dźwiękowe, wibrację oraz symulację powiewu wiatru.
Ubisoft planuje zaaplikować system amBX w swoich najważniejszych grach – Brothers in Arms: Hell’s Highway i Far Cry 2. Obie gry będą miały premierę w kwietniu bieżącego roku. Dystrybutorem produktów na polskim rynku będzie Cenega Poland.

GRYOnline
Gracze
Steam
- Ubisoft
- PC
Komentarze czytelników
zanonimizowany306922 Chorąży
tylko czekać aż dołączą do tego podajnik z kilkoma składowymi zapachami, który będzie w odpowiednim momencie wydzielał co trzeba (w zależności od sytuacji: odór Stroggów lub zapach palonej gumy) hehe
zanonimizowany425192 Generał
Night_Bird ====> próby z wprowadzaniem odpowiednich zapachów do kin podczas seansów filmowych pojawiły się już w USA w latach 20. XX w. Ale nie sprawdziło się to i zrezygnowano z tego pomysłu.
Karl_o Senator
Tribunal ---> no tak tylko, ze to było prawie 100lat temu, teraz ludzie dysponuja taka technologia, ze byloby to spokojnie do zrobienia. Problem oczywiscie lezy w kasie, bo nie wiadomo ile by trzeba bylo na to wydać pieniedzy i czy to byloby w ogole oplacale, bo co jesli za taki senas z zapachami trzeba by bylo wydac kilkaset zlotych..
zanonimizowany306922 Chorąży
Po dłuższej sesji z dowolną grą miks zapachów w pokoju byłby z pewnością ciekawy. Chociaż, czy potrzeba do tego aż technologii amBX? jak ktoś nie lubi wietrzyć to pewnie nie hehehe
zanonimizowany357735 Senator
night_bird - a nie prościej założyć maskę ? która by aplikowała małe ilości zapachów ?
tylko mnie zastanawia, co jak polubimy jeden poziom i zechcemy grać w nim cały dzień ?