Ubisoft wykorzysta technologię amBX

Na aktualnie trwających (07.01 – 10.01), corocznych targach elektronicznych Consumer Electronics Show w Las Vegas, jeden z czołowych producentów gier, firma Ubisoft, poinformował, że jego najnowsze produkty wykorzystywać będą możliwości nowoczesnej technologii amBX. Patent znacznie uatrakcyjniający rozgrywkę znalazł już uznanie m.in. u twórców Quake 4, TOCA Race Driver 3 czy DEFCON.

Robert Duraj

Na aktualnie trwających (07.01 – 10.01), corocznych targach elektronicznych Consumer Electronics Show w Las Vegas, jeden z czołowych producentów gier, firma Ubisoft, poinformował, że jego najnowsze produkty wykorzystywać będą możliwości nowoczesnej technologii amBX. Patent znacznie uatrakcyjniający rozgrywkę znalazł już uznanie m.in. u twórców Quake 4, TOCA Race Driver 3 czy DEFCON.

Stworzony przez koncern Philips system, otwiera przed graczem zupełnie nowy wymiar zabawy. Ambient Intelligent Environment to technologia, na którą składają się liczne skrypty, połączone z silnikiem gry, a także specjalnie zaprojektowane urządzenia, reagujące na bodźce świata wirtualnego. Przygotowane przez firmę peryferia to wentylatory, podkładka wibrująca, lampa podświetlająca ścianę i kontroler oraz matryce LED, oświetlające zintegrowany system dźwiękowy. Urządzenia te pozwalają przenieść świat gry poza obręb monitora – oferują efekty świetlne i dźwiękowe, wibrację oraz symulację powiewu wiatru.

Ubisoft planuje zaaplikować system amBX w swoich najważniejszych grach – Brothers in Arms: Hell’s Highway i Far Cry 2. Obie gry będą miały premierę w kwietniu bieżącego roku. Dystrybutorem produktów na polskim rynku będzie Cenega Poland.

Ubisoft wykorzysta technologię amBX - ilustracja #1
Far Cry 2

Far Cry 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 21 października 2008

Informacje o Grze
6.4

GRYOnline

7.3

Gracze

7.6

Steam

OCEŃ
Oceny
  • Ubisoft
  • PC
Podobało się?

1

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-01-08
10:45

zanonimizowany306922 Chorąży

tylko czekać aż dołączą do tego podajnik z kilkoma składowymi zapachami, który będzie w odpowiednim momencie wydzielał co trzeba (w zależności od sytuacji: odór Stroggów lub zapach palonej gumy) hehe

Komentarz: zanonimizowany306922
2008-01-08
10:51

zanonimizowany425192 Generał

Night_Bird ====> próby z wprowadzaniem odpowiednich zapachów do kin podczas seansów filmowych pojawiły się już w USA w latach 20. XX w. Ale nie sprawdziło się to i zrezygnowano z tego pomysłu.

Komentarz: zanonimizowany425192
2008-01-08
10:59

Karl_o Senator

Karl_o
👍

Tribunal ---> no tak tylko, ze to było prawie 100lat temu, teraz ludzie dysponuja taka technologia, ze byloby to spokojnie do zrobienia. Problem oczywiscie lezy w kasie, bo nie wiadomo ile by trzeba bylo na to wydać pieniedzy i czy to byloby w ogole oplacale, bo co jesli za taki senas z zapachami trzeba by bylo wydac kilkaset zlotych..

Komentarz: Karl_o
2008-01-08
13:57

zanonimizowany306922 Chorąży

Po dłuższej sesji z dowolną grą miks zapachów w pokoju byłby z pewnością ciekawy. Chociaż, czy potrzeba do tego aż technologii amBX? jak ktoś nie lubi wietrzyć to pewnie nie hehehe

Komentarz: zanonimizowany306922
2008-01-08
18:01

zanonimizowany357735 Senator

night_bird - a nie prościej założyć maskę ? która by aplikowała małe ilości zapachów ?

tylko mnie zastanawia, co jak polubimy jeden poziom i zechcemy grać w nim cały dzień ?

Komentarz: zanonimizowany357735

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl