Twórcy Hitmana przerzucają się na tworzenie gier typu casual

Część twórców Hitmana odeszła z IO Interactive i założyła własne studio, nazywając je The Game Equation. W odróżnieniu od swoich poprzednich projektów, deweloperzy postanowili zająć się tworzeniem gier typu casual. Jednym z ich pierwszych dzieł opracowanych pod nowym szyldem jest Deep Blue Sea, gra logiczna oparta na sprawdzonym schemacie.

Artur Falkowski

Część twórców Hitmana odeszła z IO Interactive i założyła własne studio, nazywając je The Game Equation. W odróżnieniu od swoich poprzednich projektów, deweloperzy postanowili zająć się tworzeniem gier typu casual. Jednym z ich pierwszych dzieł opracowanych pod nowym szyldem jest Deep Blue Sea, gra logiczna oparta na sprawdzonym schemacie.

Abstrahując od pretekstowej warstwy fabularnej, mamy do czynienia z kolejną wariacją na temat popularnej w ostatnich latach łamigłówki, w której zamieniając miejscami parę klocków na planszy staramy się połączyć elementy tego samego rodzaju w liczące trzy i więcej części linie.

Twórcy Hitmana przerzucają się na tworzenie gier typu casual - ilustracja #1

Twórcy postarali się, by gracze zbyt szybko się nie znudzili. Wprowadzili więc możliwość robienia zakupów i wyposażania się w przydatne akcesoria, które pomogą uporać się z coraz trudniejszymi poziomami. Tych zaś w grze jest 130. Zainteresowani mogą wejść na oficjalną stronę producenta, ściągnąć z niej demo gry albo kupić pełną wersję za 20 dolarów.

Przerzucenie się z przeznaczonych dla dorosłych, wymagających sporego budżetu gier na proste, łatwe i tanie w realizacji produkcje typu casual może być zaskakujące. Warto więc przytoczyć wypowiedź Briana Meidella, współwłaściciela The Game Equation, który wyjaśnił powody podjęcia takiej decyzji:

„Po latach spędzonych na pracy nad wysoko ocenianymi strzelaninami potrzebowaliśmy założyć mniejszą firmę i robić mniejsze gry. Zauważyliśmy bowiem, że wielu ludzi naszego pokroju wyspecjalizowało się w produkcjach typu casual i tworzy prawdziwe hity. Zdaliśmy sobie wtedy sprawę, że robienie rozbudowanych, kosztownych gier jest poza naszym zasięgiem. Woleliśmy pracować w mniejszej firmie, tworząc tytuły o krótkich okresach produkcyjnych. Nasze gry przypominają nam tytuły, w które zagrywaliśmy się, gdy byliśmy dziećmi”.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-01-04
10:10

realsolo Generał

O wlasnie to jest to, czego sie boje, co pisalem pod innym newsem. Takie np. Wii to wlasnie rynek casuali, nie hard graczy. Jezeli sie mocno rozwinie - firmy przerzuca sie na robienie takich gier bo to sie oplaci poprostu! Wydac na gre 10 czy nawet 100x mniej, a zarobic podobnie - nie ma o czym dystkutowac - biznes. I wtedy ja nie bede mial w co grac.

Komentarz: realsolo
2008-01-04
10:32

zanonimizowany481416 Centurion

ehhh...
kto jeszcze uwaza że jak gry dużo zarabiają to jest to dobrze ?
kiedy gry były dla wybranych to robiono tytuły po prostu kultowe...
ale potem amerykańska przedsiębiorczość połączyła się z prostotą konsol i nastała hamburgeryzacja...
produkcja gier drożała uniemożliwiając nowym firmą na skuteczną walkę... a drogie gry dawały jeszcze wiecej kasy producentom powodując że stały się gigantami...
i nadeszło casual... i firmy zdały se sprawe że z mniejszych kosztów można wysupłać jeszcze więcej...
nastąpi(ł) armageddon gier...

Komentarz: zanonimizowany481416
2008-01-04
10:57

Vend Pretorianin

Każdy się ostatnio przerzuca na każuale, nudne to się robi... A skończy się tak, że w końcu za dużo gier tego typu będzie wychodziło i część twórców wróci do robienia normalnych gier (bo będzie można na nich więcej zarobić).

Komentarz: Vend
2008-01-04
11:03

zanonimizowany518193 Centurion

Arma Gedon ===> zyjesz w jakims swiecie rownoleglym do naszego?
Kiedy to gry, no dobra Tennis for Two na oscyloskop byl dla wybranych, ale poza tym to kiedy gry byly dla wybranych?
Od samego poczatku byly tworzone dla mas, i moj drogi, zrozum w koncu ze to nie konsole/gry spotkaly sie z "hamburgeryzacja" przez amerykanow.
One od poczatku zostaly wynalezione przez amerykanow...

Komentarz: zanonimizowany518193
2008-01-15
15:30

zanonimizowany500900 Pretorianin

😍

bez hitmania to tak jak bez rodziny

Komentarz: zanonimizowany500900

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl