Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 maja 2008, 10:47

autor: Filip Grabski

The Agency będzie wspierało system mikrotransakcji

Wkrótce pojawi się kolejna sieciowa gra – The Agency od Sony Online Entertainment, która pozwoli kupować wirtualne przedmioty za prawdziwe pieniądze.

Wkrótce pojawi się kolejna sieciowa gra – The Agency od Sony Online Entertainment, która pozwoli kupować wirtualne przedmioty za prawdziwe pieniądze.

Mikrotransakcje, Real Money Trading – jest kilka nazw dla mechanizmu umożliwiającego graczom wydawać swoje jak najbardziej realne pieniądze na wyposażenie swoich wirtualnych postaci. Jakiś czas temu pisaliśmy o systemie NCCoin wprowadzanym przez znaną w świecie MMO firmę NC Soft czy o wzorowanym na xboxowej usłudze Live i PlayStation Network systemie WiiWare dla Nintendo Wii (kupowanie przeróżnych dodatków za pomocą tych usług również zalicza się do systemu mikrotransakcji).

Wszelkie transakcje z udziałem prawdziwych pieniędzy w szpiegowskim MMO od SonyThe Agency, będą obsługiwane przez firmę Live Gamers (Sony współpracowało z nią przy okazji EverQuest II, dodatkowo obsługiwać ona będzie również inny tytuł SOE – darmowy MMO Free Realms). Jaki dokładnie model biznesowy zostanie wykorzystany – jeszcze nie wiadomo. Pewne jest to, że gracze będa mogli kupić wyposażenie, gadżety, bronie, ciuchy, pojazdy i aliasy dla swoich postaci. Przedstawiciele Sony stwierdzili, że obecność systemu mikrotransakcji nie musi oznaczać od razu darmowej zabawy online, choć niewątpliwie takie spekulacje pod adresem nowej gry się pojawią.

The Agency powstaje na PS3 i PC, data premiery póki co jest jeszcze nieznana, a po garść informacji zapraszam do Encyklopedii.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej