Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 17 marca 2008, 17:03

autor: Piotr Doroń

Mikrotransakcje już niedługo opanują Nintendo Wii

Mikrotransakcje to aktualnie jedna z podstaw funkcjonowania takich serwisów sieciowych, jak Xbox Live, czy PlayStation Network. Już teraz generują one sporą część przychodów, a perspektywy na przyszłość są coraz lepsze. Nic więc dziwnego, że podobny system już niedługo wprowadzony zostanie także w ramach WiiConnect24. Posłuży ku temu serwis WiiWare.

Mikrotransakcje to aktualnie jedna z podstaw funkcjonowania takich serwisów sieciowych, jak Xbox Live, czy PlayStation Network. Już teraz generują one sporą część przychodów, a perspektywy na przyszłość są coraz lepsze. Nic więc dziwnego, że podobny system już niedługo wprowadzony zostanie także w ramach WiiConnect24. Posłuży ku temu serwis WiiWare.

Na pierwszy ogień pójdą dodatki do takich gier, jak LONPOS (Genki) oraz Kotoba no Puzzle Mojipittan Wii (Namco Bandai), które będą kosztować około 500 Wii Points. Zaoferują one graczom nowe plansze oraz wyzwania. Mikrotransakcje obejmą również zapowiedzianą niedawno pozycję Spogs Racing – grę wyścigową autorstwa Scotta Orra, twórcy cyklu Madden NFL. Producent umożliwi w ten sposób zapatrzenie się w nowe tory oraz pojazdy.

W późniejszym okresie bieżącego roku do sprzedaży trafią również rozszerzenia do pełnoprawnych pozycji wydanych z myślą o Wii. Mamy tu na myśli choćby nowe piosenki do Guitar Hero 3: Legends of Rock. Dokładne daty oraz ceny kolejnych dodatków powinny zostać ujawnione już wkrótce.

Mikrotransakcje to jedno z tych zjawisk, których obecności szczególnie brakowało w przypadku Nintendo Wii. Do tej pory związane było to głównie z niechęcią samego Nintendo, którego najważniejsi przedstawiciele traktowali możliwość sieciowego kierunku rozwoju konsol po macoszemu. Od jakiegoś jednak czasu polityka wydawnicza i strategia japońskiego giganta ewidentnie się zmienia. Świadczy o tym nie tylko dzisiejsza wiadomość, ale także fakt, że coraz większa liczba gier wydawanych na Wii zaczyna wykorzystywać funkcje sieciowe, umożliwiając graczom toczenie globalnych pojedynków. W przypadku mikrotransakcji sporym nieudogodnieniem może być jednakże niewielka ilość pamięci wewnętrznej, którą dysponuje Wii. Wbudowane 512 MB (flash) niewątpliwie nie wystarczy do przechowywania sporej liczby materiałów. Po części problem ów rozwiązują karty pamięci, jednakże wiążą się one z koniecznością wydawania dodatkowych sum pieniędzy. Czy kwestia ta zostanie rozwiązana? Dowiemy się już wkrótce. Być może wróci wówczas temat nowego modelu Wii, wyposażonego w dysk twardy.

Na koniec przypominamy, że japońska, a zarazem światowa premiera serwisu WiiWare, w ramach którego będziemy mogli nabyć choćby nowe, jednakże mniejsze rozmiarowo produkcje, odbędzie się 25 marca. 12 maja dojdzie do debiutu amerykańskiego (nieco później także europejskiego).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej