survival sandbox - newsy i ciekawostki (11)

Fallout 76 – użytkownicy monitorów ultrapanoramicznych rozczarowani nowym patchem
Bartosz Krawcewicz, 13 grudnia 2018, 12:31
Posiadacze monitorów ultrapanoramicznych byli przekonani, że najnowsza łatka do Fallouta 76 wprowadzi długo wyczekiwaną przez nich obsługę rozdzielczości ekranu o proporcjach 21:9. Zawiedli się, bo Bethesda (tradycyjnie) poszła po linii najmniejszego oporu.

DayZ wystartuje bez funkcji trwałego zapisywania stanu gry na serwerach
Bartosz Świątek, 11 grudnia 2018, 12:22
W momencie premiery wersji 1.0 – czyli 13 grudnia – pecetowe DayZ nie zaoferuje możliwości trwałego zapisywania postępów dotyczących środowiska gry (np. zbudowanych baz). Każdy restart serwera będzie przywracał świat do stanu wyjściowego.

Rust uczcił piąte urodziny nową aktualizacją, dodającą elektryczność
Jakub Mirowski, 8 grudnia 2018, 11:09
Survivalowy sandbox studia Facepunch, Rust, za trzy dni będzie obchodził piątą rocznicę debiutu w Steam Early Access. Przy tej okazji twórcy podzielili się paroma informacjami na temat gry (np. wynikami sprzedaży) i wypuścili nową łatkę, dodającą komponenty elektryczne.

DayZ 1.0 z datą wyjścia z wczesnego dostępu na Steamie
Konrad Serafiński, 6 grudnia 2018, 22:36
Firma Bohemia Interactive poinformowała, kiedy DayZ wyjdzie ostatecznie z prawie pięcioletniego wczesnego dostępu. Stanie się to 13 grudnia bieżącego roku. Nie oznacza to jednak końca prac nad usprawnianiem tytułu.

Kolejna afera wokół gry Fallout 76. Tym razem wyciekły dane klientów
Adrian Werner, 6 grudnia 2018, 10:23
Wybuchła kolejna afera związana z firmą Bethesda i grą Fallout 76. Błąd systemu wsparcia technicznego przez pewien czas umożliwiał podglądanie danych innych użytkowników, w tym numerów telefonu i adresów domowych.

Fallout 76 otrzyma w grudniu co najmniej dwa duże patche
Bartosz Świątek, 28 listopada 2018, 10:32
Firma Bethesda Softworks poinformowała, że w grudniu Fallout 76 doczeka się co najmniej dwóch dużych aktualizacji. Patche naprawią kilka uciążliwych bugów i przyniosą ze sobą sporo nowych funkcji.

Fallout 76 sprowadzi na firmę Bethesda pozew zbiorowy
Adrian Werner, 27 listopada 2018, 12:07
Szykuje się pozew zbiorowy przeciwko firmie Bethesda. Powodem mają być nieuczciwe praktyki handlowe, które stosowane są po to, aby uniemożliwić graczom pecetowym zwrot cyfrowej wersji gry Fallout 76, pomimo faktu, że fatalny stan techniczny powinien ich do tego uprawniać.

Bug w Fallout 76 uczynił gracza nieśmiertelnym
Bartosz Świątek, 23 listopada 2018, 13:15
Jeden z użytkowników forum Reddit natrafił na kolejny kuriozalny bug w najnowszej produkcji studia Bethesda - Fallout 76. Błąd powoduje włączenie permanentnej nieśmiertelności.

Fallout 76 z 33-procentową przeceną raptem 9 dni po premierze
Adrian Werner, 23 listopada 2018, 10:04
W Humble Store pecetową wersję gry Fallout 76 można obecnie kupić o 33% taniej. Tak duża obniżka ceny raptem dziewięć dni po premierze sugeruje, że tytuł może sprzedawać się znacznie poniżej oczekiwań.

Kompendium Fallout 76
Krystian Pieniążek, 21 listopada 2018, 11:02
Niniejsze kompendium wiedzy jest poświęcone grze Fallout 76, która 14 listopada 2018 trafiła na komputery osobiste, PlayStation 4 oraz Xboksa One. Tekst będzie uzupełniany o najciekawsze informacje i materiały.

Fallout 76 - pierwszy patch wprowadza wiele zmian
Adrian Werner, 20 listopada 2018, 11:55
Ukazał się pierwszy popremierowy patch do gry Fallout 76. Przynosi on masę poprawek, zwiększających stabilność gry i komfort rozgrywki. Usunięto również limit FPS-ów, a silnik fizyczny działa niezależnie od tego, ile klatek na sekundę wyświetla nasz komputer.

Pierwsze recenzje Fallout 76 – nieudany skok w bok
Mateusz Kapka, 20 listopada 2018, 11:23
Premiera Fallout 76 odbyła się 14 listopada, jednak dopiero teraz do sieci zaczęły spływać pierwsze recenzje najnowszej produkcji od Bethesda Softworks. Wygląda na to, że koniec końców mamy do czynienia ze średnią produkcją, która nieudolnie stara się udawać MMO.

Fallout 76 - plany rozwoju gry, a wśród nich opcja konfiguracji FOV
Adrian Werner, 18 listopada 2018, 11:41
Studio Bethesda ujawniło plany dotyczące rozwoju Fallouta 76. Szykowane są patche poprawiające błędy oraz ulepszające rozgrywkę. Wbrew wcześniejszym informacjom, autorzy jednak dodadzą do wersji pecetowej opcję konfiguracji FOV.

DayZ z ponad 4 milionami sprzedanych egzemplarzy
Miłosz Szubert, 16 listopada 2018, 11:40
Studio Bohemia Interactive pochwaliło się, że DayZ, czyli sieciowy survival z zombie w roli przeciwników, rozeszło się w przeszło 4 milionach egzemplarzy. Tytuł dostępny jest w ramach wczesnego dostępu na PC oraz Xboksie One.

12 zwieszek w 5 godzin. Fallout 76 zadebiutował w opłakanym stanie
Bartosz Świątek, 15 listopada 2018, 12:46
Gracze, którzy zdecydowali się na zakup Fallout 76, narzekają na liczne – mniejsze i większe – bugi i problemy techniczne, na które natrafić można w czasie grania. Największym kłopotem zdaje się być (nie)stabilność gry.

Fallout 76 - porównanie graficzne wersji PC, PS4 Pro i Xbox One X
Adrian Werner, 15 listopada 2018, 09:38
Serwis Candyland udostępnił ciekawy filmik pokazujący różnice graficzne w grze Fallout 76 na PC, Xboksie One X oraz PlayStation 4 Pro.

Premiera Fallout 76
Bartosz Świątek, 14 listopada 2018, 10:09
Serwery Fallout 76 – kooperacyjnej strzelanki z elementami RPG i gier typu survival od studia Bethesda – zostały otwarte. Doszło do tego kilka godzin wcześniej, niż pierwotnie planowano.

Fallout 76 - patch na premierę większy od samej gry
Jakub Mirowski, 12 listopada 2018, 13:42
Według informacji z serwisu PSU patch na premierę Fallouta 76 (14 listopada), który będą musieli ściągnąć posiadacze pudełkowych egzemplarzy, waży 51 GB - nieco więcej, niż sama gra.

Fallout 76 z limitem 63 FPS-ów i bez opcji konfiguracji FOV
Adrian Werner, 8 listopada 2018, 13:24
Studio Bethesda poinformowało, jakie zmiany zostaną wprowadzone do Fallouta 76 po beta-testach. Obejmują one m.in. wsparcie dla monitorów 21:9 oraz poprawki interfejsu. Zaimplementowano również limit 63 klatek na sekundę.

Denuvo 5.2 złamane, ostatni dodatek do ARK: Survival Evolved i inne wieści
Krzysztof Sobiepan, 7 listopada 2018, 15:46
Dziś piszemy o złamaniu najnowszej wersji oprogramowania Denuvo przez nową grupę crackerów, premierze finałowego dodatku Extinction do ARK: Survival Evolved oraz najnowszych sterownikach Intela. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Fallout 76 na PC zagrożony plagą cheaterów
Krzysztof Sobiepan, 7 listopada 2018, 14:08
Zaniepokojony użytkownik Reddita wskazuje 5 problemów z Falloutem 76, które mają pozwolić na bycie nieśmiertelnym, przenikanie przez ściany, obchodzenie systemów gry czy dostęp do poufnych danych graczy. Bethesda z jednej strony zaprzecza prawdziwości tych informacji, ale.. obiecuje też naprawę rażących błędów?

DayZ od dziś w fazie beta dzięki patchowi 0.63
Adrian Werner, 7 listopada 2018, 13:31
Dzisiaj, wraz z premierą patcha 0.63, gra DayZ ma wejść w fazę beta. Premiera wydania 1.0 wciąż planowana jest na ten rok.

GameStop ujawnił ceny przedmiotów w systemie mikropłatności Fallout 76
Bartosz Świątek, 7 listopada 2018, 10:16
Irlandzki oddział GameStop ujawnił, jakie przedmioty będzie można nabyć za Atomy – walutę wykorzystywaną w systemie mikropłatności Fallout 76.

Latające balony przyciągnęły rekordową liczbę graczy w Rust
Bartosz Świątek, 5 listopada 2018, 12:17
W Rust gra w ostatnich dniach rekordowa liczba osób – licznik graczy dobił do 71 tys. Wszystko dzięki nowej aktualizacji, która dodała do gry latające balony.

Fallout 76 – w sieci pojawiły się pierwsze mody do gry
Michał Kułakowski, 4 listopada 2018, 10:55
Mimo tego, że do premiery Fallouta 76 pozostało półtora tygodnia, dzięki jego wersji beta w sieci już pojawiły się pierwsze mody do tytułu. Nawet bez braku oficjalnego wsparcia ze strony deweloperów, fanom udało się już bez problemu zmienić tekstury oraz inne drobne elementy. To wzbudza niepokój o potencjalną łatwość stosowania cheatów w grze.

Problemów Fallouta 76 ciąg dalszy - szybkość ataków zależy od liczby FPS
Konrad Serafiński, 1 listopada 2018, 12:10
Po ostatnich doniesieniach związanych z problemami wersji beta gry Fallout 76 na PC wydawało się, że gorzej już być nie może. A jednak. W nowej produkcji Bethesdy szybkość wykonywania akcji jest zależna od liczby generowanych klatek na sekundę. Fallout 76 to gra dla wielu graczy, dlatego taki błąd może całkowicie zaburzyć balans rozgrywki.

Beta Fallout 76 wkrótce na PC i PlayStation 4
Jakub Błażewicz, 30 października 2018, 09:30
Firma Bethesda Softworks kontynuuje betę gry Fallout 76. Dziś w nocy tytuł po raz pierwszy przetestujemy na PC oraz konsoli PlayStation 4.

Fallout 76 – zobacz oficjalny trailer live action
Bartosz Świątek, 29 października 2018, 08:59
Firma Bethesda Softworks zaprezentowała kolejny zwiastun nadciągającej strzelanki kooperacyjnej w postapokaliptycznych klimatach – Fallouta 76. Jest wesoło i kolorowo.

Poznaliśmy wymagania sprzętowe gry Fallout 76
Krystian Pieniążek, 25 października 2018, 18:40
Pięć dni przed premierą pecetowej wersji beta gry Fallout 76 firma Bethesda Softworks podzieliła się wymaganiami sprzętowymi swojego dzieła. Te nie spędzają snu z powiek – wygląda na to, że produkcję uruchomimy nawet na sprzęcie, który najlepsze lata ma już za sobą.

Autorzy DayZ nie zdążą na premierę z furą obiecywanej zawartości
Krzysztof Sobiepan, 24 października 2018, 14:11
Studio Bohemia Interactive chce dotrzymać danego fanom słowa i jeszcze w 2018 roku wyjść z Wczesnego Dostępu z grą DayZ. Oznacza to jednak, że muszą się sprężać i uciąć nieco zawartości. W wersji 1.0 zabraknie więc m.in. helikopterów, łuków, granatów czy… drzwi otwierających się w obie strony.

Fallout 76 - Bethesda wytłumaczyła mechanikę starć PvP
Adrian Werner, 24 października 2018, 10:24
Studio Bethesda ujawniło nowe informacje dotyczące gry Fallout 76, które tłumaczą, jak w tym tytule będą wyglądały potyczki PvP z innymi graczami.

Beta Fallout 76 ze „spektakularnymi błędami”. Ponad 150 godzin zadań pobocznych na premierę
Jakub Błażewicz, 23 października 2018, 11:40
Firma Bethesda Softworks opublikowała komunikat poświęcony grze Fallout 76. Twórcy oświadczyli, że gracze powinni spodziewać się znaczących błędów w trakcie rozpoczynających się wkrótce beta-testów. Ponadto zdradzono, że zadania poboczne w premierowej wersji tytułu zapewnią 150 godzin zabawy.
![Fallout 76 Platinum Prima Guide – jak wydać 427 złotych na bonusy z gry [Aktualizacja]](/i/w/h1/720_277573141.jpg)
Fallout 76 Platinum Prima Guide – jak wydać 427 złotych na bonusy z gry [Aktualizacja]
Krzysztof Sobiepan, 18 października 2018, 15:40
Fallout 76 Platinum Prima Guide zawiera wszystko, czego psychofan serii może sobie zażyczyć, łącznie z pocztówkami, podkładkami pod napoje, obowiązkową mapą i całą masą innych gadżetów. Niestety to tylko poradnik... więc samej gry tam nie znajdziemy.

Chris Avellone: „Fallout 76 to mądry ruch”
Bartosz Świątek, 18 października 2018, 12:04
Znany deweloper Chris Avellone zamieścił na swoim Twitterze wpis dotyczący Fallouta 76. Jego zdaniem kontrowersyjna produkcja studia Bethesda Softworks jest „mądrym ruchem”.

Fallout 76 dostanie mody dopiero pod koniec 2019 roku
Krzysztof Sobiepan, 10 października 2018, 12:41
Wsparcie dla modów jest jedną z podstawowych funkcji gier firmy Bethesda, ale w przypadku wieloosobowego Fallout 76 gracze będą musieli poczekać na nie - i na prywatne serwery - dość długo. System modyfikacji w najnowszej produkcji wymaga bowiem jeszcze wiele pracy.

Fallout 76 – mikrotransakcje nie zmienią gry w pay to win
Mateusz Cholewa, 9 października 2018, 10:18
Moda na mikrotransakcje nie ominie także najnowszej produkcji firmy Bethesda Softworks - Fallouta 76. Podróżujący po postapokaliptycznym świecie gracz będzie mógł urozmaicić sobie rozgrywkę za pomocą prawdziwej waluty, jednak jak zapewnia Pete Hines, nie wpłynie to w żaden sposób na umiejętności naszej postaci.

Wysyp materiałów o Fallout 76 - świat, interfejs, grafika, NPC, V.A.T.S. i inne
Konrad Serafiński, 8 października 2018, 19:25
Dziś zniesiono embargo na materiały z najnowszej gry Bethesdy. Naturalnie oznacza to wysyp filmów oraz ciekawych informacji na temat Fallouta 76. Poniżej czeka na Was kilkadziesiąt minut materiałów wideo oraz kilka spostrzeżeń na temat produkcji.

Fallout 76 – data premiery wersji beta i klimatyczne intro
Krystian Pieniążek, 27 września 2018, 17:56
Poznaliśmy datę rozpoczęcia beta-testów gry Fallout 76. Poza tym firma Bethesda Softworks podzieliła się informacjami na temat tego, w jaki sposób będą się one odbywać, a także opublikowała klimatyczne intro, od którego rozpocznie się nasza walka o przetrwanie.

Znamy oficjalną nazwę świata w Fallout 76
Maciej Żulpo, 22 września 2018, 10:35
Wygląd świata w Falloucie 76 – postapokaliptycznym wieloosobowym RPG od firmy Bethesda – znamy już z licznych trailerów i gameplayów. Teraz deweloper ujawnił jego nazwę, mocno związaną z górzystym charakterem Wirginii Zachodniej.

Fallout 76 z wiecznym wsparciem i darmową zawartością popremierową
Konrad Serafiński, 15 września 2018, 12:40
Kolejny tydzień to kolejne informacje o zbliżającym się Falloucie 76. Tym razem Pete Hines, wiceprezes Bethesdy, zdradził, że produkcja otrzyma dożywotnie wsparcie. Dodał również, że wszelka zawartość popremierowa będzie udostępniana dla graczy za darmo. Ponadto wspomniał o mikropłatnościach.

Premiera i nowy trailer DLC State of Decay 2: Daybreak Pack
Bartosz Świątek, 13 września 2018, 15:07
Od dziś na Xboksie One oraz komputerach PC dostępne jest State of Decay 2: Daybreak Pack – drugie rozszerzenie do kontynuacji survivala z zombie od studia Undead Labs.

SCUM z 700 tysiącami sprzedanych egzemplarzy
Miłosz Szubert, 6 września 2018, 10:20
W tydzień od premiery w ramach wczesnego dostępu survivalowa gra akcji SCUM rozeszła się w 700 tysiącach egzemplarzy. Ponadto tytuł otrzymał nową aktualizację, która wymazała stworzone postacie ze wszystkich serwerów.
![SCUM z najlepszym debiutem w historii Devolver Digital [Aktualizacja: liczba sprzedanych kopii]](/i/w/h1/720_273400300.jpg)
SCUM z najlepszym debiutem w historii Devolver Digital [Aktualizacja: liczba sprzedanych kopii]
Miłosz Szubert, 31 sierpnia 2018, 08:35
Choć SCUM, czyli survivalowa gra akcji od Gamepires oraz Croteam, zadebiutowała w ramach Steam Early Access zaledwie wczoraj, już może pochwalić się ogromnym sukcesem. Jak poinformował wydawca, Devolver Digital, tytuł zaliczył najlepszy debiut w historii firmy.

Zapowiedziano Below Zero – samodzielny dodatek do gry Subnautica
Krystian Pieniążek, 30 sierpnia 2018, 16:32
Ciepło przyjęta gra Subnautica doczeka się samodzielnego rozszerzenia. Ekipa Unknown Worlds Entertainment pracuje nad dodatkiem zatytułowanym Below Zero, który w nadchodzących miesiącach zostanie udostępniony w ramach Wczesnego Dostępu.

The Forest z datą premiery na PlayStation 4
Krzysztof Sobiepan, 30 sierpnia 2018, 13:12
Studio Endnight Games podzieliło się z fanami datą premiery gry The Forest w wersji na konsolę PlayStation 4. Gracze ze sprzętem Sony będą mogli wybrać się na zwiedzanie wypełnionego kanibalami lasu za około dwa miesiące.

DayZ w Xbox Game Preview. Pełna wersja zadebiutuje na XOne i PS4 równocześnie
Bartosz Świątek, 30 sierpnia 2018, 13:09
DayZ – survival z zombie od czeskiego studia Bohemia Interactive – wyszło z fazy zamkniętych testów na Xboksie One i zostało udostępnione zainteresowanym graczom w ramach programu Xbox Game Preview.

Just Survive - dawne H1Z1 zamknie serwery w październiku
Adrian Werner, 25 sierpnia 2018, 08:56
Znana dawniej jako H1Z1 sieciowa gra survivalowa Just Survive wkrótce zakończy żywot. Twórcy ogłosili, że serwery zostaną wyłączone za dwa miesiące.

Twórcy chcą wydać ostatnie dwa epizody The Long Dark do końca przyszłego roku
Bartosz Świątek, 20 sierpnia 2018, 10:09
Raphael von Lierop – reżyser sandboksowego symulatora przetrwania The Long Dark – chciałby, by studio zakończyło prace nad kampanią fabularną Wintermute w 2019 roku.

Fallout 76: Bethesda przybliża rozwój postaci
Michał Ostiak, 13 sierpnia 2018, 11:10
Odpowiedzialne za Fallouta 76 studio Bethesda wprowadza do gry szereg zmian, które dopasować mają rozgrywkę do pojawiającego się w grze trybu multiplayer. Podczas zakończonego wczoraj QuakeConu twórcy wyjaśnili, na czym polegać będzie mała rewolucja w perkach i systemie S.P.E.C.I.A.L.

Fallout 76: Todd Howard wyjaśnia, jak będzie działał system starć między graczami
Michał Ostiak, 12 sierpnia 2018, 11:50
Podczas konferencji na trwającym właśnie QuakeConie Todd Howard ze studia Bethesda zaprezentował, jak w grze Fallout 76 wyglądać będą walki PvP.