Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 czerwca 2019, 09:21

autor: Bartosz Świątek

Todd Howard: wiedzieliśmy, że Fallout 76 nie otrzyma wysokich ocen

Todd Howard ze studia Bethesda przyznał w wywiadzie udzielonym serwisowi IGN, że jego firma spodziewała się, iż premiera Fallouta 76 będzie problematyczna. Twórcy oczekiwali słabych ocen i byli świadomi wielu z problemów gry.

Porażka Fallout 76 była do przewidzenia – nawet dla deweloperów. - Todd Howard: wiedzieliśmy, że Fallout 76 nie otrzyma wysokich ocen - wiadomość - 2019-06-04
Porażka Fallout 76 była do przewidzenia – nawet dla deweloperów.

W SKRÓCIE:

  1. twórcy spodziewali się, że Fallout 76 nie będzie najlepiej oceniany;
  2. deweloperzy mieli świadomość niedoskonałości swojego tytułu;
  3. przyczyną problemów gry miała być próba zmierzenia się z gatunkiem, który jest czymś nowym dla studia;
  4. Bethesda zamierza nadal próbować nowych rzeczy.

W wywiadzie udzielonym serwisowi IGN szef studia Bethesda Sotworks – Todd Howard – przyznał, że negatywny odbiór wydanego w zeszłym roku Fallouta 76 z pewnością odbił się na wizerunku jego firmy. Co jednak ciekawe, deweloper odnotował równocześnie, że… autorzy gry nigdy nie spodziewali się dobrych ocen.

Od samego początku (tak myśleliśmy – przyp. red.). „To nie będzie gra z wysokimi ocenami na Metacritic, nie może być, zważywszy na to, czym jest”. Byliśmy gotowi na... wiele z tych trudności, które ostatecznie wylądowały na ekranie. Słuchaj, my wiedzieliśmy, że to nie jest rodzaj gry, który ludzie są przyzwyczajeni od nas dostawać i że czeka nas w związku z tym trochę krytyki. Wiele z tego, co zostało powiedziane, jest bardzo zasłużoną krytyką – czytamy we wspomnianym wywiadzie.

Słowa Todda Howarda i tak są raczej ostrożne i delikatne, bowiem sieciowa odsłona postapokaliptycznego cyklu gier RPG z łatwością zasłużyła sobie na miano jednego z największych rozczarowań zeszłego roku – jej średnia w serwisie Metacritic wynosi dziś zaledwie 49-53%, w zależności od platformy (u nas dostała ocenę 5,5/10). Twórcy składali wiele obietnic, ale produkcja, która ostatecznie trafiła na półki sklepowe okazała się być niedokończona i źle zaprojektowana, a do tego borykała się z licznymi problemami technicznymi. Zdaniem dewelopera opłakany stan gry wynika w dużej mierze z faktu, że była dla studia czymś nowym.

Wiedzieliśmy, że będziemy mieli dużo problemów. To trudne zadanie; wiele nowych systemów i tego typu rzeczy. Stwierdziliśmy „Hej, spróbujemy czegoś nowego". Za każdym razem, gdy zabierasz się za coś takiego, wiesz, że będziesz miał problemy; wiesz, że wielu ludzi może powiedzieć: „To nie jest gra, której od ciebie chcemy". Ale nadal pragniemy być kimś, kto próbuje nowych rzeczy – przyznaje deweloper.

Todd Howard przyznaje, że gdyby mógł cofnąć się w czasie, niekoniecznie podjąłby dokładnie takie same decyzje – szczególnie w jednej kwestii.

Jeśli jest jedna rzecz, którą zrobiłbym inaczej, to byłoby to znalezienie sposobu, aby pozwolić ludziom grać w tę grę 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, zanim stwierdzimy: "Wszyscy do środka. Proszę bardzo. Zapłaćcie nam" – czytamy.

Przypominamy, że Fallout 76 zadebiutował 14 listopada 2018 roku na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Gra jest dostępna w polskiej wersji językowej (z napisami).

  1. Bethesda Softworks – strona oficjalna
  2. Fallout – strona oficjalna
  3. Fallout 76 – poradnik
  4. Wszystko o Fallout 76
  5. Fallout 76 pół roku później – trochę lepiej, ale to wciąż pustkowie