Rune ominie fazę wczesnego dostępu i zadebiutuje jeszcze w tym roku
Human Head Studios ogłosiło, że Rune ominie fazę wczesnego dostępu i zadebiutuje od razu jako pełna produkcja. Konkretna data premiery nie została ogłoszona, jednak twórcy obiecują, że tytuł trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.
Konrad Serafiński

Producenci z Human Head Studios ogłosili za pośrednictwem Twittera, że ich nadchodzące RPG akcji Rune (wcześniej nazywane Rune: Ragnarok) ominie fazę wczesnego dostępu i ujrzy światło dzienne od razu jako produkcja. Twórcy nie podali konkretnej daty premiery (chociaż mają zrobić to niebawem), wiemy tylko, że tytuł zadebiutuje w 2019 roku.
Warto podkreślić, że kontynuacja Rune z 2000 roku nie ma łatwego życia. Zanim studio zakomunikowało o pełnoprawnej premierze, kilkukrotnie przesuwano już datę pojawienia się tytułu we wczesnym dostępie. Z wiadomości twórców wynika, że poza premierą gry możemy spodziewać się także konkretnego planu działania, dotyczącego późniejszego rozwoju produkcji.
Rune przeniesie graczy do fantastycznej krainy silnie inspirowanej mitologią skandynawską. W trakcie rozgrywki przyjdzie nam stanąć do walki z wieloma reprezentantami nordyckiego panteonu. Czyżby szykowała się produkcja podobna w niektórych elementach do nowego God of War? To, co zdecydowanie powinno różnić te tytuły, to nacisk na elementy RPG i survivalu, który ma być widoczny w grze Human Head Studios. Rune ma oferować otwarty świat i brutalny, zręcznościowy system walki. Co wyjdzie z tej mieszanki? Przekonamy się jeszcze w tym roku. Tytuł ma trafić na PC, na razie nie wiadomo nic o wersjach konsolowych.

Gracze
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany714315 Legend
Pomyślec, ze goscie z Human Head zrobili fantastycznego Prey'a, a potem szykowali kontynuacje która też wyglądała zacnie
Ten Rune to moze w czasach PS2 zrobiłby wrazenie, ale i tak juz na rynku był wtedy GOW
Grafika niby zajezdza trochę UE4 czyli jest.. Słabo
zanonimizowany146624 Legend
Do oryginalnego Rune startu nie ma. Zepsuć najlepszą grę roku 2000. To trzeba mieć talent.
marcing805 Legend

„Rune ma oferować otwarty świat i brutalny, zręcznościowy system walki”
No i to jest właśnie problem. Jak nie mają kasy i doświadczenia, to po cholerę się pchają w ten otwarty świat? Nie mogli zrobić czegoś na wzór metroidvanii z mniejszym światem i dopracować szczegóły i detale aby to jeszcze jako tako wyglądało? Przecież na gameplay wyżej to wyglada wręcz tragicznie słabo. Animacja machania toporem i ruchy postaci to poziom PS2 lub wczesne PS3/X360. Jeszcze te dziwne jęki przeciwników podczas walki. Tak to jest, jak się nie ma kasy od wydawcy i próbuje się zrobić grę w formule, w której studio nie ma zbyt dużego doświadczenia.
deTorquemada Generał

Ale badziew. Jak gdyby gra miała z 20 lat.