Data wydania: 12 listopada 2019
Survivalowe RPG akcji, będące kontynuacją popularnego Rune z 2000 roku, osadzone w fantastycznym otwartym świecie rodem z mitologii nordyckiej. Sercem Rune II jest rozbudowany system walki o mocno zręcznościowym charakterze oraz wysokim poziomie brutalności.
Gracze
OpenCritic
Rune II: Decapitation Edition to osadzony w nordyckim uniwersum erpeg akcji typu hack’and’slash, będący kontynuacją gry z 2000 roku. Produkcję sequela rozpoczęło studio Human Head, odpowiedzialne również za powstanie pierwszego Rune, jednak po sabotażu na własnym projekcie i ostatecznym jego porzuceniu, prace nad rozwojem tytułu przejęło Studio 369.
Akcja Rune II osadzona jest w Midgardzie – jednym z dziewięciu nordyckich światów, zamieszkanym przez ludzi, który za sprawą Lokiego pogrążył się właśnie w wieczystym chaosie. Gracz wciela się w wojownika – wybrańca, który wyrusza w podróż po Wiekach Ragnaroku (polu walki nordyckich bóstw) w celu odnalezienia i unicestwienia przebiegłego boga. By móc go zniszczyć, musi wykuć tę samą broń, której Loki używa w walce. Nie jest to jednak łatwe, gdyż trasa usiana jest różnego typu niebezpieczeństwami, a jego plany mogą zniweczyć nawet sami członkowie nordyckiego panteonu.
Rune II to gra nastawiona przede wszystkim na walkę. Gracz przemieszcza się po otwartym świecie eksplorując, zdobywając doświadczenie oraz zaopatrując swoją postać w coraz lepszą broń do walki z przeciwnikami.
Żeby ocalić Midgard przed totalną zagładą, grający musi zmierzyć się z legendarnymi stworami, gigantami, wściekłymi bestiami oraz wojownikami zarówno ze świata żywych, jak i umarłych. Kraina jest bardzo rozległa i zróżnicowana. Bohater przemieszcza się po górzystych terenach, toruje sobie drogę przez usłane trupami pola, eksploruje pełne niebezpieczeństw lochy, a w przerwach broni wiosek przed atakami groźnych hord Lokiego.
Gracz ma możliwość pozyskania unikalnych zdolności, pomocnych w walce z finalnym bossem, jeżeli odda cześć jednemu z nordyckich bogów. Może wybierać między trzema bóstwami: Thorem, którego błogosławieństwo napełnia siłą, Hel, przekazującą władzę nad umarłymi lub Odynem, zapewniającym dodatkową ochronę podczas starcia. Gracz ma też prawo odrzucić oferty bogów i obrać ścieżkę pogańskiego wojownika.
Dzięki gromadzonemu przez bohatera doświadczeniu odblokowywane są kolejne pola na drzewku umiejętności. Połączenie z Thorem, Hel lub Odynem zapewnia postaci dostęp do jednego z zestawów unikalnych umiejętności (ponad 20 specjalnych zdolności od każdego z bogów). Wśród skilli pojawiają się takie jak furia berserków, rzucanie piorunami czy też przyzywanie sojuszniczych stworzeń, pomocnych w trakcie walki.
W czasie potyczki gracz korzysta z różnych technik ataku, oszałamiając wrogów combosami i wykańczając za pomocą ostatecznych ciosów, rozczłonkowując, odcinając głowy, ćwiartując lub też zmieniając ich ciała w jedną, krwawą miazgę. Oderwane kończyny mogą posłużyć jako trofea, a nawet zostać wykorzystane do walki w następnych starciach. Nową broń grający może zdobyć również podczas eksploracji lub też stworzyć samodzielnie.
Rozciągające się pod Midgardem podziemia, stanowiące zespół wielopoziomowych labiryntów, skrywają drogocenne skarby, potężne artefakty, ale również starożytne zło. Poproszeni przez społeczność graczy, a także zainspirowani klasycznymi poziomami Rune, obecni twórcy gry zaprojektowali lochy w ten sposób, by były wyzwaniem nawet dla najbardziej krzepkich i uzdolnionych wikińskich wojowników. Unikalne sekwencje platform oraz potworni bossowie stanowią więc nie lada przeszkodę.
Poza wycięciem w pień wrogów Midgardu, celem gracza jest również samo przywrócenie do dawnej chwały urodzajnych niegdyś ziem. Zbierając środki na naprawę i odbudowę wiosek, gracz musi na nowo postawić domy, kuźnie oraz inne budynki dla pozbawionej schronienia społeczności, która w podzięce zechce wesprzeć jego sprawę. Nowa siedziba ludzi może być jednak atakowana przez niewolniczą armię Lokiego podczas wydarzenia hordy (Horde Event), gracz musi być więc gotowy w każdej chwili chwycić za broń i odeprzeć atak u boku mieszkańców.
W grze dostępnych jest kilka trybów rozgrywki. W Rune II można grać zarówno solo, jak i online w trybie kooperacji. W co-op grupa maksymalnie czterech graczy jednoczy siły i wspólnie przedziera się przez usłane niebezpieczeństwami lokacje. Grający mogą naprawiać i budować wiejskie forty, jak też toczyć walki ramię w ramię przeciwko gigantycznym mitycznym istotom, razem też stawiają czoła głównemu bossowi – przebiegłemu bogu Lokiemu.
Rune II posiada również tryb walk PvP (player versus player). Pozwala on na ustalenie, który z graczy zasługuje na miano najpotężniejszego wikinga w Midgardzie.
Rune II: Decapitation Edition to gra trójwymiarowa, utrzymana w konwencji fotorealistycznej.
Gra Rune II została pierwotnie zaprojektowana przez studio Human Head. Prace nad sequelem przebiegały całkiem spokojnie aż do premiery w listopadzie 2019 roku. Rune II została wydana w formie pseudo-wczesnego dostępu, a dzień później Human Head Studios zniknęło. Początkowy kiepski stan techniczny zniechęcił fanów do tytułu. Dopiero po czasie ekipie Ragnarok Game udało się odzyskac kod źródłowy i przystąpić do pracy nad Rune II: Decapitation Edition.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows
Producent: Studio 369
Wydawca: Ragnarok Game LLC
Ograniczenia wiekowe: 18+
Gry podobne:
11 stycznia 2020
Nie samymi hitami branża gier komputerowych żyje. Oto najgorsze duże gry, jakie dostaliśmy w 2019 roku. Przypomnijmy sobie razem, jak się frustrowaliśmy, wściekaliśmy i załamywaliśmy ręce.
31 sierpnia 2018
We wrześniu rozpoczyna się jesienny sezon na hity – zagramy m.in. w Spider-Mana od twórców Ratchet & Clank, kolejną odsłonę Tomb Raidera, sequel Life is Strange i kolejną cześć FIFY.
29 października 2017
Ostatnie lata dopisały – dostaliśmy Wiedźmina 3, Elexa, Fallouta 4 czy Divinity: Original Sin II. Fani RPG-ów mają jednak ciągle na co czekać. Zebraliśmy dla Was najlepiej zapowiadające się erpegi, na które wszyscy czekamy.
Pozew firmy Ragnarok Game przeciwko dawnemu studiu Human Head został rozszerzony o Bethesdę i ZeniMax, które miały celowo sabotować grę Rune 2, obawiając się, że może stanowić ona konkurencję dla cyklu The Elder Scrolls.
gry
Adrian Werner
22 października 2020 10:07
Deweloperzy z zamkniętego studia odpowiedzialnego za stworzenie Rune II oddali wydawcy pliki oraz kod źródłowy gry, dzięki czemu ten będzie w stanie dalej kontynuować prace nad tytułem. Kwestia odszkodowania oraz zwrotu kosztów produkcji nadal nie została rozwiązana.
gry
Paweł Woźniak
3 stycznia 2020 19:17
Studio Human Head zostało zamknięte dzień po premierze Rune II i od razu stało się częścią rodziny Bethesda. Nie uchroniło się jednak przed pozwem sądowym. Wydawca Ragnarok Game domaga się praw do gry i wysokiej rekompensaty finansowej.
gry
Krzysztof Kałuziński
5 grudnia 2019 14:27
Dziś amerykańskie studio Human Head zamknęło działalność po 22 latach istnienia na rynku gier. Wszyscy pracownicy znaleźli jednak szybko zatrudnienie w nowo powstałym zespole Roundhouse Studios otwartym przez Bethesdę.
gry
Krzysztof Kałuziński
13 listopada 2019 18:34
Studio Human Head udostępniło nowy zwiastun Rune II. Filmik zdradza datę premiery gry, która według twórców ma dostarczyć nam co najmniej 15 godzin zabawy.
gry
Jakub Błażewicz
11 września 2019 19:33
Zespól Human Head Studios ujawnił przybliżony termin premiery gry Rune II (uprzednio znanej jako Rune - a jeszcze wcześniej jako Rune: Ragnarok). Ukaże się ona latem - lecz nie na Steame, jak dotąd zapowiadano, a w Epic Games Store. Przy okazji twórcy pokazali nowy zwiastun.
gry
Jakub Błażewicz
22 maja 2019 19:38
Human Head Studios ogłosiło, że Rune ominie fazę wczesnego dostępu i zadebiutuje od razu jako pełna produkcja. Konkretna data premiery nie została ogłoszona, jednak twórcy obiecują, że tytuł trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.
gry
Konrad Serafiński
20 kwietnia 2019 23:06
Deweloperzy z Human Head Studios przekazali, że RPG akcji Rune trafi do programu wczesnego dostępu dopiero zimą – a nie, jak wcześniej planowano, 19 września.
gry
Bartosz Świątek
14 września 2018 11:46
Zespół Human Head Studios podzielił się dokładną datą premiery gry Rune (wcześniej – Rune: Ragnarok) w Early Access na Steamie. Poza tym autorzy ujawnili zawartość poszczególnych edycji dostępnych w przedsprzedaży.
gry
Krystian Pieniążek
28 sierpnia 2018 17:26
Poznaliśmy termin premiery gry Rune (wcześniej Rune: Ragnarok) we wczesnym dostępie. Zespół Human Head Studios ujawnił również jej wymagania sprzętowe.
gry
Adrian Werner
15 sierpnia 2018 12:24
Popularne pliki do pobrania do gry Rune II.
trainer Rune II - v0.0.10 +8 Trainer (promo) - 15 listopada 2019
trainer Rune II - v1.1.14731 +3 Trainer - 23 czerwca 2020
trainer Rune II - v2.0.18568 (Decapitation Edition) +20 Trainer (promo) - 18 listopada 2020
trainer Rune II - v2.0.18512 +3 Trainer - 31 maja 2021
mod Rune II - Windows7 Fix - 23 lipca 2022
Wymagania sprzętowe gry Rune II:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i3-4340 3.6 GHz / AMD FX-6300 3.5 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 2 GB GeForce GTX 760 / Radeon HD 7850 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4590 3.3 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 970 / Radeon RX 470 lub lepsza, 25 GB HDD, Windows 7/8.1/10 64-bit.
Średnie Oceny:
Średnia z 118 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
pieterkov
Ekspert
2019.11.13
Dno. Na 8600k i 1070 40fps na cinematic w full hd. wystarczy jednak zejść z detalami cieni na medium i jest już 60fps (zła implementacja).Jak ktoś chciał gothica 2 to graficznie go dostał. Niestety gra wygląda jak jakaś alpha i kompletnie nie wiadomo o co w niej chodzi.Załączam screen full hd z wszystkimi detalami na max z wyjątkiem cieni które są na medium. Popatrzcie na te rozpikselowanie niewczytane tekstury... I to gówno ledwie 60fps wyciąga. Ustawienia są tak zbugowane, że gra nie potrafi się nawet na full hd ustawić na fullscreen, działa tylko na borderless (pewnie winne jest moje niestandardowe odświeżanie).
Ocena OpenCritic
5% rekomendacji (9)
GamingTrend
T.K. Hale
TechRaptor
Sam Gowing
Screen Rant
Ty Sheedlo
TheSixthAxis
Killa Penguin
Jake Arias
zanonimizowany1314421 Centurion
Okej, ukończyłem kampanię. 25 godzin mi to zeszło, wiadomo że nie jest to wersja decapitation, która zadebiutuje na Steamie, ale ostatni patch 23 października wjechał, więc nie wydaje mi się, by do tego czasu wiele poprawili, chyba że trzymają wszystkie poprawki w kieszeni i wypuszczą dopiero w debiucie na Steamie.
A jest co poprawiać. To istny "Glitch: The Game". Przy Rune 2 to Elex czy Sinking City są absolutnie dopieszczonymi i pozbawionymi błędów grami. Na najbardziej podstawowych poziomach aż roi się od glitchów. Loot z przeciwników raz wypada za wysoko (i trzeba skakać by go zebrać), a raz za nisko i wtedy lipa, bo siedzi pod ziemią i nic na to nie poradzi się. Vault, w którym trzymamy swoje przedmioty, ma jeden rząd wychodzący poza okno i jak tam przypadkiem gra wsadzi przedmiot, no to już go nie wyciągniemy i przepadł. Dialogi mówione regularnie zanikają, przeciwnicy występują albo na podobnym poziomie co nasz, lub na 1 lvlu, gdzie są na strzała i ani expa z nich nie ma i tylko czas marnują. Granatów w ogóle nie da się rzucić. A jednego questa pobocznego w ogóle nie dało się ukończyć, bo npc zapadł się pod ziemię, no i z nim nie pogadasz wtedy. No i jeszcze na koniec, ostatni etap dzieje się w nocy, to matko boska dochodzą problemy z oświetleniem, a pochodnia jest iście bezużyteczna. Ładnym podsumowaniem był finał, gdzie boss zadawał mi praktycznie zerowe obrażenia - już sam nie wiedziałem, czy to bug czy co. Plus taki, że ani razu mi się gra nie zawiesiła, ani nie wywaliła do Windowsa.
A graficznie nawet nie jest źle, tam gdzie twórcy dopracowali otoczenie i dodali więcej elementów, to nawet to wygląda. Oczywiście sam świat jest jakieś milion lat za tym z Elexa, pełno tu pustych przestrzeni i prymitywnych gór, więc mimo że mapa wygląda na dużą, to tak dużo na niej nie ma, zwłaszcza że nie zróżnicowano krain jakoś specjalnie.
No i jak wspominałem, fabuła ssie okrutnie... w ogóle npce to istna parodia - w trakcie dialogu rozpaczającego nad śmiercią przyjaciela model postaci radośnie macha ręką - w ogóle nie przygotowano animacji postaci do dialogów - nie mówię o animacji twarzy, ale chociaż niech gadają rękoma, jak w Gothicu, ale nie, nie ma nawet dużo obrazków bohaterów, zwykłych nieruchomych obrazków 2D, które wyświetlają się przy dialogach, to naprawdę lenistwo. Niby jest jeden zwrot akcji, ale w sumie bez sensu i nic z niego nie wynika. A na koniec nie ma nawet jakiejś ładnej scenki. Bieda straszna.
Ale sieka się nawet przyjemnie, ot taka, bezmózga sieka. Niby może przypaść do gustu miłośnikom Gothica, ale tutaj klimatu brak i nie ma tego poczucia poruszania się po żyjącym świecie.
zanonimizowany768165 Legend
Próbują jeszcze raz
https://store.steampowered.com/app/821290/RUNE_II_Decapitation_Edition/
Comeback Game of the Year! A berserker viking and his psychopathic sidekicks travel to Midgard for bloody, mushroom-tripping escapades leading to a showdown with Loki. Hack, slice, disembowel, sever limbs and F&%K S#!T up in this must-play RPG.
brzmi jak współcześni "faceci" siorpiący latte z króliczym ogonem i wąsem próbującym być "cool" jak przeciętny gość z lat '90 ale widać kamuflaż się nie udał...
zanonimizowany1353630 Konsul
Nie jest to taka zła gra, jakby się mogło wydawać. Przy całej swojej beznadziejności, to również sporo w niej grywalności. Zespół naprawczy za bardzo postawił na multi wszystko, a wydaje mi się, że to przede wszystkim dla jednego gracza tytuł powinien być, no i wciąż brakuje większej ilości wrogów i NPCów, ale też tytuł nie kosztuje tyle co Elex czy Greedfall, więc w tej swojej cenie to nawet uczciwie wypada. Kto lubi Gothica, ten powinien sprawdzić Rune 2.