Fallout 76 – użytkownicy monitorów ultrapanoramicznych rozczarowani nowym patchem
Posiadacze monitorów ultrapanoramicznych byli przekonani, że najnowsza łatka do Fallouta 76 wprowadzi długo wyczekiwaną przez nich obsługę rozdzielczości ekranu o proporcjach 21:9. Zawiedli się, bo Bethesda (tradycyjnie) poszła po linii najmniejszego oporu.
Bartosz Krawcewicz

Jedną z nowości wprowadzonych w Fallout 76 przez patch 1.0.3.10 miała być obsługa rozdzielczości o proporcjach 21:9 (używanych w monitorach ultrapanoramicznych). Jednak, jak zauważył jeden z użytkowników serwisu Reddit, coś co Bethesda nazywa „wprowadzeniem wsparcia dla rozdzielczości 21:9” w praktyce oznacza „zmodyfikowanie jednego z plików konfiguracyjnych INI”. W konsekwencji, po wybraniu nowej rozdzielczości, naszym oczom ukazuje się nienaturalnie rozciągnięty obraz, a w grze zaczynają pojawiać się zupełnie nowe błędy graficzne, których nie doświadczymy na innych rozdzielczościach.

O możliwości zmuszenia gry do działania w trybie ultrapanoramicznym poprzez edycję pliku INI gracze wiedzieli już od dawna. Była to jednak bardziej ciekawostka, niż rozwiązanie problemu. Nikt się nie spodziewał, że Bethesda wykorzysta tę metodę do oficjalnego wsparcia rozdzielczości 21:9. Zwłaszcza, że scena moderska udowodniła, że da się to zrobić nieporównywalnie lepiej – bez rozciągania ekranu i nowych błędów graficznych.

Fallout 76 miał premierę zaledwie miesiąc temu (ukazał się 14 listopada na PC, PlayStation 4 i Xbox One), a już zdążył zawieść graczy więcej razy niż większość innych tytułów na przestrzeni lat. Gra zebrała nieprzychylne recenzje (średnia 53/100 w serwisie Metacritic dla wersji na PC, 5.5/10 w recenzji na naszym serwisie) i już 9 dni po premierze można ją było nabyć w przecenie -33%.
- Oficjalna strona serii Fallout
- Recenzja gry Fallout 76 – zlepek wszystkiego i niczego
- Wszystko o Fallout 76

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
zanonimizowany1113196 Generał
"Save player one"
I gdyby na tym poprzestali... Ale przynajmniej można się było pośmiać. Bo teraz to już jest dla mnie tylko żenujące.
Rety, jak ja czekam na The Outer Worlds...
kolafon Konsul

Matko, jaka kompromitacja. Żenada.
W normalnej branży i w normalnej firmie, która dba o jakość produktu oraz dba o klienta, osoba odpowiedzialna za tą "naprawę" usterki powinna zostać wywalona na zbity pysk. Ba! Osoba odpowiedzialna za cały ten nieszczęsny projekt też powinna być wywalona na zbity pysk.
Ale wiemy, że to się nie stanie, bo rynek gier normalny nie jest. Ty jako gracz konsumentem nie jesteś i nie masz żadnych praw, które chroniłyby cię przed tego typu chałą. Płać i płacz.
LSZ Konsul

"Tyle lat gry łatają moderzy, że dziwne jest to, że ktokolwiek myśli o Bethesdzie jako profesjonalistach."
I to jest chyba clue problemu. Oni nigdy swoich gier nie naprawiali. Robiła to za nich społeczność. F76 jest tytułem online więc tu modyfikacji nie wciśniesz.
Bethesda to stan umysłu...
ziege73 Junior

Jak można taki tytuł jak Fallout? zniszczyli taką markę! Mam nadzieje ze ogłoszą plajtę i gra trafi do normalnej ekipy która umie robić gry!