Rozdzielczość 1080p wciąż trzyma się bardzo dobrze. Czy jednak w 2023 roku nie trąci już odrobinę myszką? Oto kilka wybranych z Internetu wypowiedzi graczy.
Tech
Arkadiusz Strzała
4 października 2023
Posiadacze monitorów, którzy planowali kupno PS5, nie będą zadowoleni. Sony potwierdziło, że najnowsza konsola nie obsłuży popularnej rozdzielczości.
Tech
Paweł Musiolik
5 listopada 2020
YouTube zmienił klasyfikację rozdzielczości – 720p nie jest już uznawane za standard High-Definition. Czerwone literki HD pojawiają się dopiero przy opcji 1080p lub lepszej.
Tech
Bartosz Świątek
18 maja 2020
Wygląda na to, że przyszłe konsole obsłużą ekrany o proporcji obrazu 21:9. Dla nich właśnie Philips zaprojektował nowy monitor ultrawide.
Tech
Arkadiusz Strzała
27 kwietnia 2020
Dino Patti, współzałożyciel zespołów odpowiedzialnych za Limbo oraz Somerville, poruszył kwestię rozdzielczości 4K w grach. Jego zdaniem technologia ta jest „bezużyteczna” i sztucznie promowana przez producentów oraz sprzedawców sprzętu i nie ma żadnego przełożenia na rozwój gier.
gry
Jakub Błażewicz
6 listopada 2019
Cyberpunk 2077 zaoferuje 4K również na konsoli PlayStation 4 Pro. Do tej pory wiadomo było, że tytuł będzie można uruchomić w tej rozdzielczości na Xboksie One X oraz PC.
gry
Konrad Serafiński
4 lipca 2019
Wiemy mniej więcej, ile miejsca na dysku twardym PlayStation 4 zajmie gra Cyberpunk 2077, a także w jakiej rozdzielczości zagrają w nią posiadacze Xboksów One X. Źródłem owych rewelacji są PlayStation Store oraz sklep Microsoftu, gdzie można złożyć pre-order na najnowsze dzieło studia CD Projekt Red.
gry
Krystian Pieniążek
25 czerwca 2019
Dowiedzieliśmy się nowych rzeczy na temat konwersji Wiedźmina 3 na Nintendo Switch. Poznaliśmy rozdzielczości, w jakich gra będzie działała, zarówno w trybie przenośnym, jak i stacjonarnym. Ujawniono również rozmiar karty, na której ma być dystrybuowana, i podano, że za port odpowiada studio Saber Interactive.
gry
Adrian Werner
12 czerwca 2019
Posiadacze monitorów ultrapanoramicznych byli przekonani, że najnowsza łatka do Fallouta 76 wprowadzi długo wyczekiwaną przez nich obsługę rozdzielczości ekranu o proporcjach 21:9. Zawiedli się, bo Bethesda (tradycyjnie) poszła po linii najmniejszego oporu.
gry
Bartosz Krawcewicz
13 grudnia 2018
Deweloperzy ze studia Insomniac Games odpowiedzieli na Twitterze na kilka pytań fanów dotyczących gry Spider-Man. Dowiedzieliśmy się np., że tytuł nie doczeka się opcji 1080p/60 FPS na konsoli PlayStation 4 Pro. Gra działać ma w 1080p lub 4K tylko w 30 klatkach na sekundę.
gry
Kamil Zwijacz
20 czerwca 2017
Całkiem niedawno w magazynie Game Informer opublikowano zapowiedź gry Assassin's Creed: Origins, w której stwierdzono, że na konsoli Xbox One X produkcja zdaje się działać lepiej niż na PC, nawet w rozdzielczości 4K. Jednak dzięki Digital Foundry wiemy już, że tytuł na nowym Xboksie tak naprawdę nie działa w natywnym 4K.
gry
Kamil Zwijacz
15 czerwca 2017
Serwis Wccftech przeprowadził wywiad z Jessem Rapczakiem ze studia Wildcard. Według twórcy konsola Xbox One X ma pozwolić na granie w ARK: Survival Evolved w rozdzielczości 1080p przy stałych 60 klatkach na sekundę.
Tech
Jakub Błażewicz
14 czerwca 2017
W serwisie Windows Central pojawiły się nieoficjalne informacje związane z grami, które mają działać na konsoli Project Scorpio w natywnym 4K. Wśród tytułów znalazły się m.in. Red Dead Redemption 2 i Forza Motorsport 7.
gry
Kamil Zwijacz
1 kwietnia 2017
Studio Ready At Dawn podzieliło się kilkoma informacjami związanymi z warstwą techniczną gry Deformers. Produkcja wyciągnie 60 klatek na sekundę na obu konsolach, ale tylko na PlayStation 4 zobaczymy natywne 1080p. Wersja na Xboksa One ma działać w 900p. Ponadto zapowiedziano beta-testy.
gry
Kamil Zwijacz
13 lutego 2017
Poznaliśmy szczegóły związane z warstwą techniczną gry The Legend of Zelda: Breath of the Wild na Nintendo Switch. Produkcja działać będzie w 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 720p (tryb przenośny) i 900p po podłączeniu do stacji dokującej.
gry
Kamil Zwijacz
16 stycznia 2017
Aaryn Flynn, główny menadżer w studiu BioWare, potwierdził, że Mass Effect: Andromeda nie otrzyma przepustki sezonowej. Dodatkowo wyjawił on, że gra działa w 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p na PlayStation 4 i 900p na Xboksie One.
gry
Kamil Zwijacz
8 stycznia 2017
Na targach CES przedstawiono nową specyfikację techniczną interfejsu HDMI, która oznaczona została numerem 2.1. Telewizory oraz ekrany wspierające przedstawiony standard będą mogły dzięki niemu odbierać sygnał w rozdzielczościach 8K i 10K, używać dynamicznego HDR, a także korzystać z obrazu o zmiennej częstotliwości odświeżania ekranu.
Tech
Michał Kułakowski
5 stycznia 2017
Wiemy już, jak usprawnione zostały dwie gry studia Naughty Dog, Uncharted 4 oraz The Last of Us, na konsoli PlayStation 4 Pro. Obie produkcje mają teraz zdecydowanie wyższą rozdzielczość i wsparcie dla technologii HDR. Niestety, w przypadku drugiej z nich zanotowano pewne problemy z płynnością.
gry
Jakub Mirowski
12 listopada 2016
Deweloperzy gry Horizon: Zero Dawn wyjawili, że zaprezentowany wczoraj fragment rozgrywki na PlayStation 4 Pro nie działał w natywnej rozdzielczości 4K. Zaznaczono jednak, że produkcja jest bardzo blisko tej wartości.
gry
Kamil Zwijacz
8 września 2016
Jeden z dyrektorów wykonawczych firmy Microsoft potwierdził na Twitterze, że konsola Xbox One S umożliwi skalowanie obrazu w grach do rozdzielczości 4K. Funkcja będzie dostępna zarówno w nadchodzących, jak i wydanych już produkcjach. Urządzenie trafi na rynek w sierpniu tego roku.
Tech
Janusz Guzowski
6 lipca 2016