rozdzielczość Ostatnie wiadomości

Wielka dyskusja: „Kiedy ludzie zaczęli odrzucać Full HD?”

Wielka dyskusja: „Kiedy ludzie zaczęli odrzucać Full HD?”

Rozdzielczość 1080p wciąż trzyma się bardzo dobrze. Czy jednak w 2023 roku nie trąci już odrobinę myszką? Oto kilka wybranych z Internetu wypowiedzi graczy.

Tech

Arkadiusz Strzała

4 października 2023

Wielka dyskusja: „Kiedy ludzie zaczęli odrzucać Full HD?”
PS5 bez wsparcia dla rozdzielczości 1440p

PS5 bez wsparcia dla rozdzielczości 1440p

Posiadacze monitorów, którzy planowali kupno PS5, nie będą zadowoleni. Sony potwierdziło, że najnowsza konsola nie obsłuży popularnej rozdzielczości.

Tech

Paweł Musiolik

5 listopada 2020

PS5 bez wsparcia dla rozdzielczości 1440p
720p to już nie HD - YouTube wprowadza zmianę

720p to już nie HD - YouTube wprowadza zmianę

YouTube zmienił klasyfikację rozdzielczości – 720p nie jest już uznawane za standard High-Definition. Czerwone literki HD pojawiają się dopiero przy opcji 1080p lub lepszej.

Tech

Bartosz Świątek

18 maja 2020

720p to już nie HD - YouTube wprowadza zmianę
PS5 i Xbox Series X mogą obsługiwać ekrany ultrawide 21:9

PS5 i Xbox Series X mogą obsługiwać ekrany ultrawide 21:9

Wygląda na to, że przyszłe konsole obsłużą ekrany o proporcji obrazu 21:9. Dla nich właśnie Philips zaprojektował nowy monitor ultrawide.

Tech

Arkadiusz Strzała

27 kwietnia 2020

PS5 i Xbox Series X mogą obsługiwać ekrany ultrawide 21:9
Współtwórca Limbo i Inside: pogoń za 4K jest bezcelowa

Współtwórca Limbo i Inside: pogoń za 4K jest bezcelowa

Dino Patti, współzałożyciel zespołów odpowiedzialnych za Limbo oraz Somerville, poruszył kwestię rozdzielczości 4K w grach. Jego zdaniem technologia ta jest „bezużyteczna” i sztucznie promowana przez producentów oraz sprzedawców sprzętu i nie ma żadnego przełożenia na rozwój gier.

gry

Jakub Błażewicz

6 listopada 2019

Współtwórca Limbo i Inside: pogoń za 4K jest bezcelowa
Cyberpunk 2077 w 4K także na PS4 Pro

Cyberpunk 2077 w 4K także na PS4 Pro

Cyberpunk 2077 zaoferuje 4K również na konsoli PlayStation 4 Pro. Do tej pory wiadomo było, że tytuł będzie można uruchomić w tej rozdzielczości na Xboksie One X oraz PC.

gry

Konrad Serafiński

4 lipca 2019

Cyberpunk 2077 w 4K także na PS4 Pro
Cyberpunk 2077 – rozmiar na PS4 i rozdzielczość na XOne X

Cyberpunk 2077 – rozmiar na PS4 i rozdzielczość na XOne X

Wiemy mniej więcej, ile miejsca na dysku twardym PlayStation 4 zajmie gra Cyberpunk 2077, a także w jakiej rozdzielczości zagrają w nią posiadacze Xboksów One X. Źródłem owych rewelacji są PlayStation Store oraz sklep Microsoftu, gdzie można złożyć pre-order na najnowsze dzieło studia CD Projekt Red.

gry

Krystian Pieniążek

25 czerwca 2019

Cyberpunk 2077 – rozmiar na PS4 i rozdzielczość na XOne X
Wiedźmin 3 na Nintendo Switch w rozdzielczości 540p w trybie przenośnym

Wiedźmin 3 na Nintendo Switch w rozdzielczości 540p w trybie przenośnym

Dowiedzieliśmy się nowych rzeczy na temat konwersji Wiedźmina 3 na Nintendo Switch. Poznaliśmy rozdzielczości, w jakich gra będzie działała, zarówno w trybie przenośnym, jak i stacjonarnym. Ujawniono również rozmiar karty, na której ma być dystrybuowana, i podano, że za port odpowiada studio Saber Interactive.

gry

Adrian Werner

12 czerwca 2019

Wiedźmin 3 na Nintendo Switch w rozdzielczości 540p w trybie przenośnym
Fallout 76 – użytkownicy monitorów ultrapanoramicznych rozczarowani nowym patchem

Fallout 76 – użytkownicy monitorów ultrapanoramicznych rozczarowani nowym patchem

Posiadacze monitorów ultrapanoramicznych byli przekonani, że najnowsza łatka do Fallouta 76 wprowadzi długo wyczekiwaną przez nich obsługę rozdzielczości ekranu o proporcjach 21:9. Zawiedli się, bo Bethesda (tradycyjnie) poszła po linii najmniejszego oporu.

gry

Bartosz Krawcewicz

13 grudnia 2018

Fallout 76 – użytkownicy monitorów ultrapanoramicznych rozczarowani nowym patchem
Spider-Man - PlayStation 4 Pro nie pociągnie gry w 1080p w 60 FPS-ach

Spider-Man - PlayStation 4 Pro nie pociągnie gry w 1080p w 60 FPS-ach

Deweloperzy ze studia Insomniac Games odpowiedzieli na Twitterze na kilka pytań fanów dotyczących gry Spider-Man. Dowiedzieliśmy się np., że tytuł nie doczeka się opcji 1080p/60 FPS na konsoli PlayStation 4 Pro. Gra działać ma w 1080p lub 4K tylko w 30 klatkach na sekundę.

gry

Kamil Zwijacz

20 czerwca 2017

Spider-Man - PlayStation 4 Pro nie pociągnie gry w 1080p w 60 FPS-ach

Assassin's Creed: Origins na Xbox One X nie działa w natywnym 4K

Całkiem niedawno w magazynie Game Informer opublikowano zapowiedź gry Assassin's Creed: Origins, w której stwierdzono, że na konsoli Xbox One X produkcja zdaje się działać lepiej niż na PC, nawet w rozdzielczości 4K. Jednak dzięki Digital Foundry wiemy już, że tytuł na nowym Xboksie tak naprawdę nie działa w natywnym 4K.

gry

Kamil Zwijacz

15 czerwca 2017

Assassin's Creed: Origins na Xbox One X nie działa w natywnym 4K

Xbox One X to odpowiednik peceta z 16GB RAM i GeForce GTX 1070

Serwis Wccftech przeprowadził wywiad z Jessem Rapczakiem ze studia Wildcard. Według twórcy konsola Xbox One X ma pozwolić na granie w ARK: Survival Evolved w rozdzielczości 1080p przy stałych 60 klatkach na sekundę.

Tech

Jakub Błażewicz

14 czerwca 2017

Xbox One X to odpowiednik peceta z 16GB RAM i GeForce GTX 1070
Red Dead Redemption 2 w natywnym 4K na Project Scorpio

Red Dead Redemption 2 w natywnym 4K na Project Scorpio

W serwisie Windows Central pojawiły się nieoficjalne informacje związane z grami, które mają działać na konsoli Project Scorpio w natywnym 4K. Wśród tytułów znalazły się m.in. Red Dead Redemption 2 i Forza Motorsport 7.

gry

Kamil Zwijacz

1 kwietnia 2017

Red Dead Redemption 2 w natywnym 4K na Project Scorpio
Deformers - 60 klatek na obu konsolach, ale 1080p tylko na PS4

Deformers - 60 klatek na obu konsolach, ale 1080p tylko na PS4

Studio Ready At Dawn podzieliło się kilkoma informacjami związanymi z warstwą techniczną gry Deformers. Produkcja wyciągnie 60 klatek na sekundę na obu konsolach, ale tylko na PlayStation 4 zobaczymy natywne 1080p. Wersja na Xboksa One ma działać w 900p. Ponadto zapowiedziano beta-testy.

gry

Kamil Zwijacz

13 lutego 2017

Deformers - 60 klatek na obu konsolach, ale 1080p tylko na PS4

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 30 klatek w 720p i 900p

Poznaliśmy szczegóły związane z warstwą techniczną gry The Legend of Zelda: Breath of the Wild na Nintendo Switch. Produkcja działać będzie w 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 720p (tryb przenośny) i 900p po podłączeniu do stacji dokującej.

gry

Kamil Zwijacz

16 stycznia 2017

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - 30 klatek w 720p i 900p

Mass Effect: Andromeda bez przepustki sezonowej

Aaryn Flynn, główny menadżer w studiu BioWare, potwierdził, że Mass Effect: Andromeda nie otrzyma przepustki sezonowej. Dodatkowo wyjawił on, że gra działa w 30 klatkach na sekundę w rozdzielczości 1080p na PlayStation 4 i 900p na Xboksie One.

gry

Kamil Zwijacz

8 stycznia 2017

Mass Effect: Andromeda bez przepustki sezonowej

HDMI 2.1 ze wsparciem dla rozdzielczości 8K i 10K oraz dynamicznej częstotliwości odświeżania ekranu

Na targach CES przedstawiono nową specyfikację techniczną interfejsu HDMI, która oznaczona została numerem 2.1. Telewizory oraz ekrany wspierające przedstawiony standard będą mogły dzięki niemu odbierać sygnał w rozdzielczościach 8K i 10K, używać dynamicznego HDR, a także korzystać z obrazu o zmiennej częstotliwości odświeżania ekranu.

Tech

Michał Kułakowski

5 stycznia 2017

HDMI 2.1 ze wsparciem dla rozdzielczości 8K i 10K oraz dynamicznej częstotliwości odświeżania ekranu

Znamy szczegóły aktualizacji dla Uncharted 4 i The Last of Us na PlayStation 4 Pro

Wiemy już, jak usprawnione zostały dwie gry studia Naughty Dog, Uncharted 4 oraz The Last of Us, na konsoli PlayStation 4 Pro. Obie produkcje mają teraz zdecydowanie wyższą rozdzielczość i wsparcie dla technologii HDR. Niestety, w przypadku drugiej z nich zanotowano pewne problemy z płynnością.

gry

Jakub Mirowski

12 listopada 2016

Znamy szczegóły aktualizacji dla Uncharted 4 i The Last of Us na PlayStation 4 Pro
Horizon: Zero Dawn nie działa w natywnej rozdzielczości 4K

Horizon: Zero Dawn nie działa w natywnej rozdzielczości 4K

Deweloperzy gry Horizon: Zero Dawn wyjawili, że zaprezentowany wczoraj fragment rozgrywki na PlayStation 4 Pro nie działał w natywnej rozdzielczości 4K. Zaznaczono jednak, że produkcja jest bardzo blisko tej wartości.

gry

Kamil Zwijacz

8 września 2016

Horizon: Zero Dawn nie działa w natywnej rozdzielczości 4K
Xbox One S umożliwi skalowanie obrazu w grach do rozdzielczości 4K

Xbox One S umożliwi skalowanie obrazu w grach do rozdzielczości 4K

Jeden z dyrektorów wykonawczych firmy Microsoft potwierdził na Twitterze, że konsola Xbox One S umożliwi skalowanie obrazu w grach do rozdzielczości 4K. Funkcja będzie dostępna zarówno w nadchodzących, jak i wydanych już produkcjach. Urządzenie trafi na rynek w sierpniu tego roku.

Tech

Janusz Guzowski

6 lipca 2016

Xbox One S umożliwi skalowanie obrazu w grach do rozdzielczości 4K

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl