Dzisiaj popołudniu wczesny dostęp opuści DayZ, czyli survivalowa gra akcji studia Bohemia Interactive. Wersja 1.0 na razie dostępna będzie tylko na PC.

Nadszedł wreszcie dzień, na który fani DayZ czekali od wielu lat. Dzisiaj gra zadebiutuje w wersji 1.0 i tym samym opuści wczesny dostęp. Dotyczy to na razie jedynie wydania na PC. Posiadacze Xboksa One muszą uzbroić się w cierpliwość.
Droga do tego dnia była długa i wyboista. Wczesna wersja DayZ trafiła do sprzedaży w Steam Early Access w grudniu 2013 roku. Premiera pełnego wydania początkowo planowana była na 2015 rok, ale projekt mierzył się z rozmaitymi problemami i zaliczał kolejne opóźnienia. W 2014 roku zespół opuścił Dean Hall, czyli twórca moda, na bazie którego powstała gra. Na czele ekipy deweloperskiej stanął Brian Hicks, ale w tym roku on również pożegnał się ze studiem Bohemia Interactive.
Niestety, dzisiejsza premiera raczej nie okaże się świętem dla fanów gry. Aby wydać wersję 1.0 w tym roku, autorzy zrezygnowali z wielu zapowiadanych od dawna elementów, takich jak funkcjonujące helikoptery, czy mechanika wspinania się na przeszkody. Przedwczoraj dowiedzieliśmy się także, że produkcja wystartuje bez możliwości trwałego zapisywania postępów dotyczących środowiska gry (np. zbudowanych baz). W rezultacie każdy restart serwera będzie przywracał świat do stanu wyjściowego.
Jeśli te problemy nie zniechęcą Was do DayZ, to przed podjęciem decyzji o zakupie warto zaznajomić się z wymaganiami sprzętowymi.
Przypomnijmy na koniec, że wydanie DayZ na Xboksa One ma osiągnąć wersję 1.0 w marcu przyszłego roku. Wtedy gra trafi również na PlayStation 4.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu.
Ustaw GRYOnline.pl jako preferowane źródło wiadomości w Google
Gracze
Steam
OpenCritic
15

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.