Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 4 lutego 2006, 15:13

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl i Supreme Commander dopiero w przyszłym roku

Firma GSC Game World wystawia fanów projektu o nazwie S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl na ciężką próbę. Niby wszystko idzie zgodnie z planem, ale wciąż nie mamy pojęcia, kiedy autorzy zamierzają zakończyć prace. Dziś wiemy już oficjalnie, że nie nastąpi to szybko. Wielce oczekiwana strzelanina, na pewno nie zadebiutuje na rynku w bieżącym roku kalendarzowym.

Firma GSC Game World wystawia fanów projektu o nazwie S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl na ciężką próbę. Niby wszystko idzie zgodnie z planem – o czym zresztą zapewniał w poniedziałek przedstawiciel Ukraińskiego studia – ale wciąż nie mamy pojęcia, kiedy autorzy zamierzają zakończyć prace. Dziś wiemy już oficjalnie, że nie nastąpi to szybko. Wielce oczekiwana strzelanina, na pewno nie zadebiutuje na rynku w bieżącym roku kalendarzowym.

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl i Supreme Commander dopiero w przyszłym roku - ilustracja #1
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl – ileż można czekać?

O zmianach w planie wydawniczym poinformowała wczoraj firma THQ. Podsumowując ostatni kwartał roku fiskalnego, przedstawiciele koncernu powiedzieli, iż premiery programu S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl można oczekiwać dopiero w czwartym kwartale przyszłego roku fiskalnego. Oznacza to, że produktukraińskiego developera zadebiutuje pomiędzy 1 stycznia a 31 marca 2007 roku! Opóźnienie dotknęło też gry o nazwie Supreme Commander, który aktualnie powstaje w studiu Gas Powered Games. Również ten program pojawi się najwcześniej za jedenaście miesięcy.

S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl i Supreme Commander dopiero w przyszłym roku - ilustracja #2
Supreme Commander – również tej gry nie zobaczymy w tym roku.

THQ na rynku radzi sobie całkiem nieźle. W ostatnim kwartale fiskalnym, który zakończył się 31 grudnia 2005 roku, firma osiągnęła obroty na poziomie 357 milionów dolarów. Co prawda w analogicznym okresie roku ubiegłego, wyniki były lepsze (ponad 400 milionów dolarów obrotu), ale szefowie koncernu nie mają powodów do paniki, gdyż i tak jest lepiej, niż zakładano kilka miesięcy temu.

Największym wzięciem w ofercie firmy THQ, cieszyła się produkcja o nazwie WWE SmackDown vs Raw. W sumie kupiło ją ponad 2.5 miliona użytkowników. Aż siedem gier koncernu przekroczyło barierę miliona sprzedanych sztuk, w tym dwie nowe marki na rynku elektronicznej rozrywki – Juiced i Destroy All Humans!.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej