Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 września 2005, 07:19

Specjalna edycja Sid Meier's Civilization IV dla amerykańskich użytkowników

Do premiery czwartej odsłony serii Civilization, (14 listopada) pozostało co prawda jeszcze trochę czasu, ale już teraz wydawca programu – firma 2K Games - kusi potencjalnych użytkowników jego specjalną wersją, oferowaną tylko w przedsprzedaży. Już wkrótce w największych sieciach amerykańskich sklepów pojawi się możliwość zamówienia gry, która w pudełku zawierać będzie kilka bonusów.

Do premiery czwartej odsłony serii Civilization, (14 listopada) pozostało co prawda jeszcze trochę czasu, ale już teraz wydawca programu – firma 2K Games - kusi potencjalnych użytkowników jego specjalną wersją, oferowaną tylko w przedsprzedaży. Już wkrótce w największych sieciach amerykańskich sklepów pojawi się możliwość zamówienia gry, która w pudełku zawierać będzie kilka bonusów.

Oprócz nośnika z grą, do zestawu dołączone zostaną: dodatkowa płyta CD ze ścieżką dźwiękową, nakładka na klawiaturę, zmieniona graficznie w stosunku do podstawowej wersji instrukcja oraz podręczny arkusz przedstawiający drzewo technologiczne. Oczywiście zmieniony zostanie również wygląd pudełka, aby każdy bez problemu rozróżnił limitowaną wersję od tradycyjnej. Firma 2K Gamesb zapowiada, że każdy, kto zamówi Civilization IV w rozszerzonej formie, zapłaci tyle samo co za zwykłą edycję. Jedynym warunkiem jest to, że musi to zrobić przed premierą programu. Powyższa oferta dotyczy tylko i wyłącznie rynku w Stanach Zjednoczonych, ale nie jest wykluczone, że specjalne wersje gry trafią również do Europy.

W Sid Meier’s Civilization IV przyszedł czas na rewolucyjne zmiany, zarówno pod względem wizualnej strony programu, jak i jego zawartości merytorycznej. Jeśli chodzi o ten pierwszy czynnik, programiści z firmy Firaxis Games zastosowali trójwymiarowy silnik Gamebryo, który napędzał również ich poprzedni produkt – Sid Meier’s Pirates! Dzięki niemu, na mapie świata pojawiło się mnóstwo animowanych obiektów, np. zwierząt, które żywo reagują na rozwój kolejnych metropolii. Oczywiście wprowadzono również możliwość operowania zawieszoną nad lądem kamerą, która pozwala zobaczyć wybrany kawałek świata, nie tylko z dowolnego kąta, ale również w dużym zbliżeniu i oddaleniu. Wszystkie cudy świata będą teraz doskonale widoczne na mapie głównej, dzięki czemu gracz nie będzie musiał przekopywać się przez listę miast, aby je odnaleźć.

Więcej informacji na temat nowości zawartych w Sid Meier’s Civilization IV przeczytasz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej