Sony i Immersion rozpoczynają współpracę

Nie od dziś wiadomo, że zgoda buduje, a niezgoda rujnuje. Dwie zwaśnione ze sobą firmy – koncern Sony Computer Entertainment oraz przedsiębiorstwo o nazwie Immersion – chyba wreszcie zdały sobie z tego sprawę i po latach sporów o to, kto jest prawowitym właścicielem technologii force feedback, postanowiły wreszcie nawiązać współpracę.

futurebeat.pl

Marek Grochowski

Nie od dziś wiadomo, że zgoda buduje, a niezgoda rujnuje. Dwie zwaśnione ze sobą firmy – koncern Sony Computer Entertainment oraz przedsiębiorstwo o nazwie Immersion – chyba wreszcie zdały sobie z tego sprawę i po latach sporów o to, kto jest prawowitym właścicielem technologii force feedback, postanowiły wreszcie nawiązać współpracę.

Sony i Immersion rozpoczynają współpracę - ilustracja #1

Przypomnijmy, że w ciągu kilku ostatnich wiosen wspomniane podmioty niejednokrotnie spotykały się w sądzie, gdyż ekipa Immersion twierdziła, że japoński gigant bezprawnie używa opatentowanej przez nią techniki, służącej do implementowania efektów wstrząsów w gamepadach do konsol PlayStation. W końcu obie firmy postanowiły połączyć swoje siły, na czym szczególnie zależało mniejszej z nich. Dzięki zawartemu porozumieniu Immersion wzbogaci się o pokaźną kwotę pieniędzy, która przeznaczone zostanie na kreowanie nowych rozwiązań, dedykowanych urządzeniom spod znaku Sony.

Pomijając wzajemne, wymuszone komplementy ze strony szefów obu przedsiębiorstw, należy zastanowić się nad skutkami rozpoczętej dziś kooperacji. Specjaliści przewidują, że w najbliższym czasie - na polecenie swego azjatyckiego partnera - Immersion stworzy funkcję wibracji dla sławnego SIXAXIS, kontrolera PLAYSTATION 3. Byłaby to doskonała wiadomość dla wielu graczy, którzy chcieli już zrezygnować z zakupu next-gena Sony właśnie ze względu na brak wstrząsów w dołączonym doń padzie. Tym niemniej, z ust żadnego z pracowników którejkolwiek z zainteresowanych firm nie padł jeszcze w tej sprawie stosowny komentarz, toteż powyższe opinie należy traktować jedynie jako spekulacje.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

marzec
Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum PlayStation
2007-03-03
22:17

Wojduś Generał

Albz74 masz rację musieli zmieniać dużą część kodu źródłowego aby coś takiego dać.

Komentarz: Wojduś
2007-03-02
22:03

zanonimizowany1254 Generał

😜

edit: nie aktualne ;)

Komentarz: zanonimizowany1254
2007-03-02
20:59

zanonimizowany251643 Legend

cioruss - patche na konsolach to już niestety norma; nawet takie 'hity' jak Texas Hold'em Poker doczekały się patcha.

Ale tutaj to jest po prostu awykonalne, nie było a API takich funkcji, nikt nic nie programował pod tym kątem. Od nowych gier może to zrobią ale w starych musieliby zmienić mnóstwo kodu.

Ale może się mylę?

Komentarz: zanonimizowany251643
2007-03-02
20:31

zanonimizowany1278 Senator

😁

lol i jeszcze raz lol. ciekawe, czy wypuszcza teraz patche do np MS i GT aby pozniej supportowaly 'nowa i przelomowa technologie' (bo z pewnoscia tak to nazwa).

Komentarz: zanonimizowany1278
2007-03-02
19:51

zanonimizowany349699 Legionista

👍

To jest tak piękne,że nie mogę jeszcze uwierzyć czy to jest prawda!TAK,są tacy,którzy dla pada bez wibracji mogliby nie kupić PS3.NIby miała być nowa generacja a w kwestii pada wykonali krok w tył.Mi tilt nie zastąpiłby w żaden sposób wibry.

Komentarz: zanonimizowany349699

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl