Sony i Immersion rozpoczynają współpracę
Nie od dziś wiadomo, że zgoda buduje, a niezgoda rujnuje. Dwie zwaśnione ze sobą firmy – koncern Sony Computer Entertainment oraz przedsiębiorstwo o nazwie Immersion – chyba wreszcie zdały sobie z tego sprawę i po latach sporów o to, kto jest prawowitym właścicielem technologii force feedback, postanowiły wreszcie nawiązać współpracę.
Nie od dziś wiadomo, że zgoda buduje, a niezgoda rujnuje. Dwie zwaśnione ze sobą firmy – koncern Sony Computer Entertainment oraz przedsiębiorstwo o nazwie Immersion – chyba wreszcie zdały sobie z tego sprawę i po latach sporów o to, kto jest prawowitym właścicielem technologii force feedback, postanowiły wreszcie nawiązać współpracę.
Przypomnijmy, że w ciągu kilku ostatnich wiosen wspomniane podmioty niejednokrotnie spotykały się w sądzie, gdyż ekipa Immersion twierdziła, że japoński gigant bezprawnie używa opatentowanej przez nią techniki, służącej do implementowania efektów wstrząsów w gamepadach do konsol PlayStation. W końcu obie firmy postanowiły połączyć swoje siły, na czym szczególnie zależało mniejszej z nich. Dzięki zawartemu porozumieniu Immersion wzbogaci się o pokaźną kwotę pieniędzy, która przeznaczone zostanie na kreowanie nowych rozwiązań, dedykowanych urządzeniom spod znaku Sony.
Pomijając wzajemne, wymuszone komplementy ze strony szefów obu przedsiębiorstw, należy zastanowić się nad skutkami rozpoczętej dziś kooperacji. Specjaliści przewidują, że w najbliższym czasie - na polecenie swego azjatyckiego partnera - Immersion stworzy funkcję wibracji dla sławnego SIXAXIS, kontrolera PLAYSTATION 3. Byłaby to doskonała wiadomość dla wielu graczy, którzy chcieli już zrezygnować z zakupu next-gena Sony właśnie ze względu na brak wstrząsów w dołączonym doń padzie. Tym niemniej, z ust żadnego z pracowników którejkolwiek z zainteresowanych firm nie padł jeszcze w tej sprawie stosowny komentarz, toteż powyższe opinie należy traktować jedynie jako spekulacje.
Więcej:Gracze mogą zrecenzować swoje gry na PlayStation 5, ale tylko wydania cyfrowe
Kalendarz Wiadomości
Komentarze czytelników
Wojduś Generał
Albz74 masz rację musieli zmieniać dużą część kodu źródłowego aby coś takiego dać.
zanonimizowany251643 Legend
cioruss - patche na konsolach to już niestety norma; nawet takie 'hity' jak Texas Hold'em Poker doczekały się patcha.
Ale tutaj to jest po prostu awykonalne, nie było a API takich funkcji, nikt nic nie programował pod tym kątem. Od nowych gier może to zrobią ale w starych musieliby zmienić mnóstwo kodu.
Ale może się mylę?
zanonimizowany1278 Senator
lol i jeszcze raz lol. ciekawe, czy wypuszcza teraz patche do np MS i GT aby pozniej supportowaly 'nowa i przelomowa technologie' (bo z pewnoscia tak to nazwa).
zanonimizowany349699 Legionista
To jest tak piękne,że nie mogę jeszcze uwierzyć czy to jest prawda!TAK,są tacy,którzy dla pada bez wibracji mogliby nie kupić PS3.NIby miała być nowa generacja a w kwestii pada wykonali krok w tył.Mi tilt nie zastąpiłby w żaden sposób wibry.