Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 stycznia 2003, 10:23

Rome: Total War – szczegóły

Po nagłym i niespodziewanym wycieku informacji dotyczących trzeciej części serii Total War, który miał miejsce 30 grudnia ubiegłego roku, nie trzeba było długo czekać, by zespół Creative Assembly oficjalnie ujawnił, iż pracuje nad grą strategiczną zatytułowaną Rome: Total War. Wczorajszej nocy uruchomiono też oficjalną stronę tego tytułu, przedstawiając przy okazji szczegółowe informacje na jego temat.

Po nagłym i niespodziewanym wycieku informacji dotyczących trzeciej części serii Total War, który miał miejsce 30 grudnia ubiegłego roku, nie trzeba było długo czekać, by zespół Creative Assembly oficjalnie ujawnił, iż pracuje nad grą strategiczną zatytułowaną Rome: Total War. Wczorajszej nocy uruchomiono też oficjalną stronę tego tytułu, przedstawiając przy okazji szczegółowe informacje na jego temat.

Jak mówi sam tytuł tym razem panowie z Creative Assembly zafundują nam podróż w daleką przeszłość, tj. czasy rozkwitu i panowania Imperium Rzymskiego. Będziemy mogli uczestniczyć w znanych z historii i ekscytujących zarazem wydarzeniach jak: powstanie niewolników, któremu przewodził Spartakus, Wojny Punickie (wojny Rzymu z Kartaginą o panowanie nad zachodnią częścią basenu Morza Śródziemnego) w tym i słynny marsz Hannibala przez Alpy i walki na terenie samej Italii, czy też ostateczne unicestwienie Galów przez Juliusza Cezara.

Rome: Total War – szczegóły - ilustracja #1

 

Naturalnie, podobnie jak to miało miejsce w dwóch poprzednich częściach serii Total War (Shogun: Total War, Medieval: Total War) twórcy postawili na autentyczność i wierne odtworzenie realiów tego okresu, możemy więc być pewni, że zobaczymy tu wszystkie ówczesne jednostki i formacje wojskowe wykorzystywane zarówno przez samych Rzymian, Egipcjan, Greków jak i inne kraje oraz plemiona antycznego świata. Będziemy również wykorzystywać autentyczne machiny wojenne. Do gry zostaną też zaimplementowane wszystkie dotychczasowe innowacje serii Total War, czyli oblężenia twierdz i miast (wprowadzone w Medieval: Total War), możliwość przeprowadzania rozpoznania wrogich oddziałów przed rozpoczęciem walki oraz planowania wkraczania odwodowych oddziałów do walki (wprowadzone w Medieval: Total War - Viking Invasion), itp. Jeżeli chodzi o zależności ekonomiczne, gospodarcze, handlowe i polityczne to także możemy się spodziewać pełnej zgodności z historią.

Gra nadal podzielona będzie na dwie części: turową, gdzie rządzimy królestwem, oraz bitewną, toczoną w czasie rzeczywistym; jednakże teraz za przedstawienie walki odpowiadać będzie całkiem nowy silnik graficzny, o dużo większych możliwościach niż ten wykorzystywany dotychczas. W starciach może brać udział ponad 10 tysięcy jednostek, czyli podobnie jak to miało miejsce w Medieval: Total War, jednakże jakość ich przedstawienia i poziom detali stoją na dużo wyższym poziomie, co czyni bitwy jeszcze bardziej spektakularnym widowiskiem. W Rome: Total War, podobnie jak w poprzedniczkach, wzięto też pod uwagę indywidualne predyspozycje i wymagania graczy, dlatego też istnieje możliwość pełnego zautomatyzowania czynności odpowiedzialnych za rządzenie państwem i zajęcie się tylko dowodzeniem wojsk w bitwach, bądź też wręcz odwrotnie, pozostawienie bitew komputerowemu A.I, a zajęcie się rozwojem gospodarki i handlu, polityką zagraniczną, itd.

Na zakończenie należy dodać, iż zespół Creative Assembly podniesie stopień zaawansowania sztucznej inteligencji, co uczyni grę z komputerem dużo bardziej wymagającą, oraz zaimplementuje tryb rozgrywki wieloosobowej, umożliwiającej jednoczesną grę maksymalnie ośmiu osobom.

Przewidywany termin premiery Rome: Total War to koniec listopada tego roku.

Oficjalna strona gry.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej