Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 17 sierpnia 2006, 12:30

autor: Piotr Doroń

Raid over the River - krótkie demo technologiczne i kilka słów komentarza

Krakowskie studio Nibris, pracujące aktualnie nad grami Raid over the River na konsolę Nintendo DS oraz Sadness na Wii, upubliczniło wczoraj film prezentujący pierwszą z wymienionych pozycji. Trwające kilka sekund demo technologiczne ukazuje nową koncepcję rozgrywki – wykorzystującą oba ekrany DSa.

Krakowskie studio Nibris, pracujące aktualnie nad grami Raid over the River na konsolę Nintendo DS oraz Sadness na Wii, upubliczniło wczoraj film prezentujący pierwszą z wymienionych pozycji. Trwające kilka sekund demo technologiczne ukazuje nową koncepcję rozgrywki – wykorzystującą oba ekrany DSa.

Dowiedzieliśmy się również, że na chwilę obecną niemożliwe jest uruchomienie powyższego dema na konsoli Nintendo DS. Ujawnił nam to w krótkiej rozmowie Marek Okoń, game designer w firmie Nibris. „Zastanawiamy się jednak nad otwartymi beta-testami w późniejszym etapie produkcji”. Film ukazuje jeden z etapów głównego trybu gry – prawdopodobnie jest to poziom rozgrywany w okresie II wojny światowej. Trzeba przyznać, że rozgrywka prezentuje się bardzo dynamicznie i nie odbiega w żadnym stopniu od bardzo dobrych gier należących do tego samego gatunku. Marek Okoń: „Chciałbym mocno podkreślić, że gra jest jeszcze we wczesnej fazie produkcji (dlatego np. przeciwnicy jeszcze nie strzelają) i codziennie ścigamy programistów, by wycisnęli z konsoli jak najwięcej. Niemal pewnym jest zatem, że finalna wersja gry wyglądać będzie trochę inaczej - mamy nadzieje, że lepiej”.

Bystrzy obserwatorzy z pewnością odnotują fakt, że pracownicy Nibris zmienili w nieznacznym, ale zauważalnym stopniu styl graficzny RotR. Marek Okoń tłumaczy to w następujący sposób: „Poprzednio pokazane screeny były bardziej testowymi renderami, które miały jak najlepiej zaprezentować akcje na konsoli, niż pokazaniem jak gra będzie wyglądać. A same założenia dotyczące engine’u się nie zmieniły. Został trochę udoskonalony, ale to praktycznie ten sam system hybrydowy: dwuwymiarowe tła i trójwymiarowe obiekty. Zmieniliśmy wygląd tekstur i ogólnie podejście do grafiki – na sposób bardziej realistyczny – co zaowocowało taka zmianą w wyglądzie gry. Dla nas chwilowo większym problemem niż grafika jest jednak pojemność carta. Mamy zamiar zrobić naprawdę długą grę i nie wiemy czy wystarczy nam miejsca...”.

Okoń zapewnił również, że gracze mogą liczyć na sporą interakcję z otoczeniem w trakcie misji. Skomentował również brak tego typu zagrań w zaprezentowanym demie: „Oczywiście, że pojawi się interakcja. Nasz pojazd będzie posiadał nawet opcje bombardowania, by poradzić sobie z większymi naziemnymi przeciwnikami. Nie było tego w tech demie, ale przypominam raz jeszcze – był to tylko pokaz częściowych możliwości graficznych oraz dwuekranowej akcji, a nie samej gry. Do tego jeszcze długa droga przed nami”.

Marek Okoń prosił również, by nie traktować Raid over the River, jak prostej, arcade’wej strzelaniny na szynach. „Myślenie, że będzie to prosta arcade’owa strzelanka jest trochę błędne – to będzie tylko jedna z opcji. W trybie story mode tłem naszych misji będzie rozbudowana fabuła, ilustrowana komiksowymi przerywnikami. Ponadto kilka trybów rozgrywki dla jednego gracza (story mode, dogfight, survival, arcade), różne rodzaje zabawy wieloosobowej (miedzy innymi tryb kooperacji oraz wyścigi pojazdów) oraz kilka mini gierek opartych na enginie gry sprawia, że gra będzie warta swojej ceny i zapewni długie godziny zabawy, nie tylko maniakom shmupsów („shmups” to fachowe określenie wertykalnych i horyzontalnych strzelanin – przyp. red.). Naprawdę wkładamy dużo wysiłku w to, by był to jeden z najlepszych tytułów na konsole DS”.

Raid over the River trafi na półki sklepowe w przyszłym roku. Marek Okoń podaje jednak dokładniejszą datę – czerwiec 2007 roku. Zastrzega jednak, że w tym wypadku wszystko zależy od wydawcy, który może zmienić termin premiery.

Na koniec rozmowy zapytaliśmy jeszcze o to, jak wygląda sytuacja z grą Sadness, przy której Okoń zajmuje sie kreacją graficzną. Powróciliśmy także do kwestii firm współpracujących przy produkcji tejże pozycji: „Frontline Studio to ekipa, z którą współpracujemy przy realizacji Sadness. Ta polsko-amerykańska firma ma naprawdę utalentowanych programistów, którzy zamienią nasze wizje w ekranową rzeczywistość. Frontline Studio nie jest jedyną firmą, z którą współpracujemy - również Digital Amigos będzie miało swój udział w powstawaniu tej gry. Podsumowując - wybraliśmy do współpracy ludzi, którzy gwarantują nam realizacje Sadness jako gry z najwyższej półki. Nibris nie stawia na ilość tylko na jakość. Nie oddamy naszych produktów na półki, dopóki nie będziemy pewni, że stworzyliśmy grę, która w pełni zadowoli naszych przyszłych Klientów”.

Jeszcze w tym roku powinny zostać opublikowane wszystkie najważniejsze informacje związane z Sadness – pierwsze zrzuty ekranowe, szczegółowe informacja, być może data premiery. Wszystko jednak zależy od wydawcy gry, którego powinniśmy poznać już niebawem.

Więcej informacji na temat Raid over the River znajdziecie w tym miejscu. Nasza Encyklopedia zawiera również materiały związane z grą Sadness.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej