Wyszukiwarka gier
Sadness

Sadness

Nintendo
anulowana

Data wydania: Anulowana

Przygodowe, TPP, Survival horror, Horror, 2D, Polskie, Indie, Tytuły ekskluzywne Nintendo, Singleplayer

Gra Sadness miała być przygodówką w konwencji survival horroru, utrzymaną w czarno-białej tonacji i gotyckiej stylistyce. Niestety plany polskich deweloperów wzięły w łeb i gra nigdy nie ujrzała światła dziennego.

Platformy:

Nintendo Wii U

Nintendo Wii UAngielskie napisy i dialogi

Nintendo Wii

Nintendo WiiAngielskie napisy i dialogi

Producent: HullBreach Studios

Ograniczenia wiekowe: 18+

Sadness powstawało pierwotnie z myślą o Wii, ale z czasem miało zostać przeniesione na Wii U, po tym jak pierwotny projekt – tworzony przez krakowskie studio Nibris – został zawieszony (było to w 2010 roku). Produkcję wznowili dwaj współpracujący ze sobą deweloperzy z USA – HullBreach Studios i Cthulhi Games – będący małymi niezależnymi zespołami. Co ciekawe, nowi twórcy mieli przedtem pewien udział w procesie produkcyjnym pierwowzoru. I chociaż postanowili oni podtrzymać zamysł oryginału i zachować ogólne założenia wytyczone przez Nibris, prace rozpoczęto praktycznie od zera, wprowadzając spore zmiany w sferze technicznej gry.

Mamy do czynienia z mroczną przygodówką, reprezentującą podgatunek survival horror. Akcja toczy się na początku XX wieku, a główni bohaterowie opowieści to Maria Lengyel i jej synek Aleks. Są oni jedynymi ocalałymi z katastrofy kolejowej, mającej miejsce gdzieś na terenie Europy Wschodniej. W wyniku wypadku chłopiec traci wzrok, ponadto zaczynają objawiać się u niego różne schorzenia, jak narkolepsja, schizofrenia czy nyktofobia (chorobliwy lęk przed ciemnością). Konieczność poradzenia sobie w nieprzyjaznym środowisku, zamieszkałym przez złowrogie istoty nie z tego świata, i coraz bardziej niepokojące zachowanie dziecka składają się na przerażającą historię, w której bierze udział gracz.

Czytaj więcej

Publicystyka

Opinie

15 grudnia 2013

Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego

Z okazji startu nowej generacji konsol spoglądamy na osiem lat poprzedniej w poszukiwaniu najbardziej obiecujących projektów, które zostały skasowane przez premierą.

Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego
Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego

Wiadomości

Bez tej porażki nie byłoby Silent Hill 2 Remake. Poznajcie historię gry, która dla wielu nigdy nie istniała

Bez tej porażki nie byłoby Silent Hill 2 Remake. Poznajcie historię gry, która dla wielu nigdy nie istniała

Niespełna dwie dekady temu nad Wisłą zaczęła powstawać gra, która miała połączyć gotycki horror z mitologią słowiańską. Sadness nigdy nie zadebiutowało, ale położyło podwaliny m.in. pod Silent Hill 2 Remake, The Medium czy Layers of Fear.

gry

Krystian Pieniążek

5 października 2025 20:00

Bez tej porażki nie byłoby Silent Hill 2 Remake. Poznajcie historię gry, która dla wielu nigdy nie istniała

Sadness wraca do produkcji z nowymi deweloperami i sporymi zmianami

Sadness – mroczna przygodówka tworzona pierwotnie przez polskie studio Nibris – wraca z zaświatów. Produkcję przejęły niezależne studia HullBreach i Cthulhi Games, zmieniając docelową platformę sprzętową gry z Wii na Wii U i wprowadzając trochę innowacji do pierwotnych założeń gry (np. nowi twórcy przestawią się na grafikę 2D). Tytuł ma ujrzeć światło dzienne w 2016 roku.

gry

Krzysztof Mysiak

20 maja 2014 20:59

Sadness wraca do produkcji z nowymi deweloperami i sporymi zmianami

Sadness ponownie w produkcji?

Czyżby (nie)sławne studio Nibris wznowiło prace nad projektem Sadness – tajemniczą grą przygodową na Nintendo Wii? Do takich wniosków doszła redakcja serwisu goNintendo, która natknęła się przypadkiem na aktualizację youtube’owego kanału należącego do polskiego dewelopera.

gry

Piotr Doroń

20 września 2010 10:38

Sadness ponownie w produkcji?

Smutny koniec Sadness

Polska gra Sadness (przeznaczona na konsolę Wii) najprawdopodobniej została anulowana – z sieci zniknęła oficjalna strona produkcji, a sama domena została wystawiona na sprzedaż. Nasze dość pewne źródła zdają się potwierdzać domysły, że projekt, o którym słuch zaginął na wiele długich miesięcy, po prostu został skasowany.

gry

Szymon Liebert

4 lutego 2010 09:38

Smutny koniec Sadness

Prezentacja Sadness już za miesiąc

Pamiętacie jeszcze Sadness? Zapowiedziana blisko trzy lata temu gra miała łączyć elementy survival horroru z interaktywnym filmem. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że za produkcję tytułu odpowiada krakowskie studio Nibris. Po kilku miesiącach milczenia deweloper oznajmił, że zaprezentuje swoje dzieło podczas tegorocznego E3.

gry

Michał Zieliński

7 maja 2009 09:40

Prezentacja Sadness już za miesiąc

Sadness ukaże się pod koniec przyszłego roku

Zgodnie z tym co niedawno pisaliśmy, jest już dostępna odświeżona wersja strony Sadness, survival horroru przygotowywanego wyłącznie z myślą o konsoli Nintendo Wii. Jego tworzeniem zajmuje się krakowskie studio Nibiris. Podobnie jak sama gra, witryna utrzymana jest w charakterystycznej mrocznej stylistyce.

gry

Dorota Drużko

3 lipca 2008 10:16

Sadness ukaże się pod koniec przyszłego roku

Sadness ma się dobrze. Podobno.

Tak przynajmniej wynika z wywiadu, jakiego redaktorom serwisu Wiicast udzielił Adam Spencer z Fog Studio, zaangażowanego w powstający projekt. Przypomnijmy, iż Sadness to "dziecko" krakowskiego studia Nibris, dedykowane konsoli Wii. Problem w tym, że do tej pory o tym survival horrorze utrzymanym w czarnobiałej stylistyce tak naprawdę niewiele wiadomo.

gry

Maciej Myrcha

22 czerwca 2008 14:32

Sadness ma się dobrze. Podobno.

Sadness na silniku Obliviona

Nareszcie doczekaliśmy się bardziej konkretnych informacji na temat Sadness – długo wyczekiwanego survival-horroru naszego rodzimego studia Nibiris. Dotychczas wokół tejże produkcji było jedynie sporo zamieszania teraz w końcu sytuacja staje się bardziej klarowna – otrzymaliśmy informację o silniku, na którym gra ma powstać – będzie to Gamebryo autorstwa Emergent Game Technologies.

gry

Dorota Drużko

14 kwietnia 2008 15:59

Sadness na silniku Obliviona

I ty możesz wspomóc powstawanie potencjalnych polskich hitów

Dobra wiadomość dla szukających pracy osób obeznanych z językiem C++. Krakowskie studio Nibris rozpoczęło poszukiwania osoby na stanowisko „Programista Nintendo Wii”.

pozostałe

Maciej Makuła

25 lutego 2008 08:56

I ty możesz wspomóc powstawanie potencjalnych polskich hitów

Nibris o Sadness

Gra Sadness powstaje i ma się dobrze. Tak przynajmniej twierdzi Nibris, krakowski deweloper opracowujący tę produkcję. Po kilku dniach od zamieszczenia przez nas wiadomości o braku informacji od Nintendo na temat tej interesująco się zapowiadającej polskiej gry na Wii, firma odpisała na nasze zapytanie.

gry

Artur Falkowski

8 stycznia 2008 10:47

Nibris o Sadness
Wszystkie wiadomości

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl