Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego

Z okazji startu nowej generacji konsol spoglądamy na osiem lat poprzedniej w poszukiwaniu najbardziej obiecujących projektów, które zostały skasowane przez premierą.

Krystian Smoszna

Obecnie tworzenie gier stało się bardzo kosztowym biznesem i budżety często sięgają kilkudziesięciu milionów dolarów. Należałoby przypuszczać, że przy takim poziomie wydatków firmy bardzo starannie dobierają cele inwestycji i nie są skore do kasowania projektów, na które wyłożyły już niemałe pieniądze. W rzeczywistości jest jednak inaczej i wiele obiecujących tytułów zostaje porzuconych nawet na zaawansowanym etapie produkcji. Wydawcy często wolą stracić środki niż ryzykować dodatkowe koszty.

Kilka tygodni temu nowa generacja konsol stała się faktem, więc to doskonała chwila, by spojrzeć wstecz na osiem lat poprzedniej i przypomnieć projekty, których skasowania żałujemy najbardziej.

Podobało się?

2

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Który ze skasowanych projektów zapowiadał się najciekawiej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl