Data wydania: Anulowana
The Lord of the Rings: The White Council to nieukończony projekt gry cRPG w realiach tolkienowskiego Śródziemia. Według założeń deweloperów fabuła miała przedstawiać wydarzenia rozgrywające się 80 lat przed wybuchem Wojny o Pierścień, a gracz wcieliłby się w rolę agenta tytułowej Białej Rady. Prace nad grą zostały wstrzymane w 2007 roku.
The Lord of the Rings: The White Council to tytuł z gatunku cRPG, osadzony w szalenie popularnym ostatnimi czasy uniwersum, stworzonym przez J. R. R. Tolkiena – Śródziemiu. Twórcy gry porównują swoje dzieło do Obliviona – w obu tytułach mamy do czynienia z olbrzymim światem, który możemy przemierzać w poszukiwaniu przygód i doświadczenia, a wszystko powiązane jest intrygującą i wyrazistą fabułą.
Akcja dzieje się około osiemdziesiąt lat przed wydarzeniami znanymi z trylogii Władca Pierścieni. Stworzona przez nas postać rozpoczyna grę jako zwykły poszukiwacz przygód, a jej zadaniem jest zostanie agentem tytułowej Białej Rady. W skład Rady wchodzą bohaterowie znani wszystkim wielbicielom dzieł Tolkiena: Elrond, Galadriel, Gandalf, Cirdan, Radagast i Saruman. Owa grupa, mocno zaniepokojona złem odradzającym się w fortecy Dol Guldur, poszukuje śmiałka wystarczająco odważnego i sprytnego, by zająć się zbadaniem sprawy. Zanim jednak będziemy w stanie stawić czoła temu wyzwaniu musimy sporo się nauczyć i zdobyć wiele umiejętności. Znakomicie ułatwia nam to zadanie możliwość niemal niczym nie skrępowanego podróżowania po świecie. Główna intryga nie wymusza na nas ciągłego wykonywania pleceń, mamy mnóstwo czasu na robienie wszystkiego według własnego uznania.
Postać bohatera tworzymy wybierając jedną z czterech dobrych ras Śródziemia: Ludzi, Hobbitów, Elfów i Krasnoludów. Twórcy nie zdecydowali się na tworzenie klas właściwych tylko i wyłącznie dla jednej rasy, mamy więc do czynienia z kilkoma podstawowymi dla fantasy i cRPG archetypami, np.: wojownik, czarodziej, łowca itp. Dla urozmaicenia zdecydowano się na drobne modyfikacje poszczególnych klas, tak by na przykład krasnoludzki wojownik posiadał trochę inne umiejętności od jego odpowiednika z rasy Ludzi. Wybór profesji oczywiście wpływa na rodzaj posiadanych zdolności ale ma też dodatkowe znaczenie - dla każdej klasy przygotowano zestaw kilku questów pobocznych.
W trakcie przygody spotkamy niejednego złego stwora zamieszkującego tolkienowski świat (począwszy od goblinów, a skończywszy na potężnym smoku), warto więc wspomnieć o systemie toczenia walk. Tutaj panowie z EA zdecydowali się szukać inspiracji w innych komputerowych adaptacjach dzieł Tolkiena. Tak więc mamy do czynienia z połączeniem elementów zręcznościowych (zaczerpniętych z gier LOTR: The Two Towers i LOTR: The Return of the King) oraz elementów taktycznych i typowych dla gatunku cRPG (tu z kolei wzorowano się na LOTR: Third Age). Zatem gracz musi znakomicie opanować zadawanie ciosów w czasie rzeczywistym, a także brać pod uwagę swoje obecne wyposażenie (używaną zbroję, miecz itd.) i stopień rozwinięcia bohatera.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PlayStation 3Angielskie napisy i dialogi
Xbox 360Angielskie napisy i dialogi
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Producent: Electronic Arts Inc.
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
15 grudnia 2013
Z okazji startu nowej generacji konsol spoglądamy na osiem lat poprzedniej w poszukiwaniu najbardziej obiecujących projektów, które zostały skasowane przez premierą.
8 listopada 2011
Kontynuujemy naszą opowieść o grach komputerowych odwołujących się do prozy słynnego pisarza, J.R.R. Tolkiena.
4 listopada 2011
Po prozę J.R.R. Tolkiena twórcy gier komputerowych sięgali już blisko trzydzieści lat temu. Z okazji premiery Wojny na Północy przypominamy jak skończyły się te próby.
2 lutego 2007
Gdyby w tym wypadku Oblivion skoligacił się z Władcą Pierścieni i powstało coś na kształt „The Elder Scrolls V: Middle Earth”, niejeden gracz zacząłby zbierać na taką krzyżówkę i sprzęt nań potrzebny...
Kiedy marka Władca Pierścieni znajdowała się w rękach Electronic Arts, miała doczekać się reprezentanta mogącego nawiązać wyrównaną walkę z serią The Elder Scrolls. LotR: The White Council miało być grą RPG z otwartym, żyjącym światem.
gry
Krystian Pieniążek
9 lutego 2025 20:00
Długo musieliśmy czekać na oficjalne stanowisko koncernu Electronic Arts w sprawie anulowania projektu The Lord of the Rings: The White Council. Po kilku tygodniach ciszy, przedstawiciele giganta branży elektronicznej rozrywki przyznali wreszcie, że prace nad grą zostały wstrzymane.
gry
Krystian Smoszna
2 lutego 2007 09:55
Electronic Arts nie zamierza komentować plotek mówiących o zawieszeniu prac nad grą The Lord of the Rings: The White Council, ale nie oznacza to, że przedstawiciele tej firmy nie chcą mówić na ten temat. Jeden z pragnących zachować anonimowość pracowników koncernu potwierdził rewelacje, opublikowane po raz pierwszy przez serwis 1Up.
gry
Krystian Smoszna
8 stycznia 2007 09:49
Czy prace nad grą The Lord of the Rings: The White Council zostały zawieszone? Takie rewelacje przyniósł nam wczoraj serwis 1Up, który powołuje się na wieści uzyskane od tajemniczego informatora. Koncern Electronic Arts nie zamierza komentować sprawy.
gry
Krystian Smoszna
5 stycznia 2007 08:46
Peter Jackson nie będzie reżyserem filmu The Hobbit, opartego na słynnej książce Johna Ronalda Reuela Tolkiena. Powodem rozstania twórcy trzech odsłon Władcy Pierścieni z wytwórniami New Line Cinema oraz MGM (jednocześnie dystrybutorem filmu) były różnice w kwestii wysokości wynagrodzenia za tę trylogię.
gry
Piotr Doroń
22 listopada 2006 15:52
zanonimizowany727268 Legionista
Lepsza gra nie wyjdzie ? MONSTER HUNTER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Mateusz16b Generał
Szkoda , ze EA nie ma już praw autorskich do Władcy Pierścieni . Wielka szkoda :(
zanonimizowany892667 Centurion
Szkoda ,że ta gra nie wyjdzie bo z założenia gra idealna .
zanonimizowany994511 Pretorianin
Ale za to jak jakiś gniot będzie w planach to prac nie wstrzymają
TheCerbis Senator
Zapowiadało się tak pięknie... Naprawdę brakuje porządnego cRPG z otwartym światem w uniwersum Tolkiena, ale takiego lore-wise.