Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPS3X360
Okładka Indiana Jones 2010 (PS3)

Indiana Jones 2010

Indiana Jones jest nieukończonym projektem przygodowej gry akcji z tytułowym archeologiem w roli głównej. Prace nad tytułem prowadziło studio deweloperskie firmy LucasArts.

Akcji | TPP | filmy

Okładka Indiana Jones 2010 (PS3)

producent: LucasArts

wydawca: LucasArts

Strona oficjalna

data premiery gry:

anulowana

PS3 X360

Indiana Jones to pierwsza przygodowa gra akcji ze słynnym archeologiem w roli głównej, która została stworzona przez koncern LucasArts z myślą o konsolach nowej generacji.

Akcja programu, którego scenariusz powstał pod dyrektywą George’a Lucasa, przeniesie nas do burzliwego roku 1939. Indiana Jones weźmie udział w fantastycznej przygodzie, która jak zwykle kręci się wokół biblijnych artefaktów. Podróżując po całym świecie, począwszy od dzielnicy Chinatown w San Francisco, na świętych miejscach naszego globu kończąc, archeolog i awanturnik w jednej osobie jest zmuszony walczyć z wrogiem przy pomocy pięści, bicza i rewolweru oraz układać w całość kolejne elementy układanki, prowadzące do odkrycia wielkiej tajemnicy. W trakcie zabawy spotkasz starych, znanych z filmowej trylogii znajomych, poznasz nowych bohaterów i odwiedzisz sojuszników, rozrzuconych po całym globie.

Indiana Jones zachwyca wykorzystaniem nowatorskich technologii, które wysoko podnoszą poprzeczkę producentom gier akcji. Najlepszym przykładem jest tu NaturalMotion, czyli zbiór algorytmów odpowiedzialnych za zachowanie bohaterów niezależnych, sterowanych przez komputer. Technologia pozwala postaciom na poruszanie się, działanie, a nawet myślenie w taki sposób, jak robią to ludzie. Gra cały czas śledzi aktualną sytuację i w locie dostosowuje wszystkie reakcje. W przypadku potknięcia się, bohaterowie spróbują natychmiast odzyskać równowagę. Jeśli dana postać spadnie w przepaść, w trakcie lotu wykona ruchy pozwalające na złapanie się krawędzi skał. Każda akcja jest niepowtarzalna, dlatego powtórna rozgrywka okaże się zupełnie inna.

Drugą z technologii wykorzystanych w Indiana Jones jest Digital Molecular Matter, która została opracowana przez studio Pixelux Entertainment. Przynosi ona niespotykany dotąd realizm w grach kolejnej generacji. Środowisko, w którym porusza się gracz jest całkowicie interaktywne i reaguje na jego poczynania tak, jak w rzeczywistym świecie. Kruszące się ściany, pękające szkło, kołyszące się rośliny – wszystkie obiekty liczone w czasie rzeczywistym zachowują się piekielnie realistycznie. W pełni interaktywne środowisko przekłada się oczywiście na sposób prowadzenia rozgrywki. W Indiana Jones elementy otoczenia można zniszczyć – wszystko zależy od użytych środków. Wykorzystując zmieniające się z każdą chwilą warunki oraz zachowanie bohaterów niezależnych, gracz może pozbyć się wrogów w różnorodny sposób – ogranicza go tylko jego inwencja.

W Indiana Jones zobaczymy również szalone pościgi, przypominające doskonale znane sceny z filmowej trylogii. Rajd ciężarówkami z Poszukiwaczy Zaginionej Arki, ucieczka wagonikami w kopalni ze Świątyni Zagłady, czy też próba przechwycenia czołgu z Ostatniej Krucjaty – wiele podobnych sytuacji czeka nas podczas eksploatacji gry.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 BD

Oczekiwania czytelników: 8,2 / 10 na podstawie 425 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Indiana Jones 2010

odpowiednia dla każdego wieku

Indiana Jones 2010 - przed premierą
Indiana Jones 2010 - przed premierą

Przed premierą 31 marca 2008, 10:32

Ten technologiczny smaczek robi wrażenie. Podczas wspominanego pościgu na kolejce wszyscy przybiorą nieco ostrożniejszą pozę i ugną kolana, aby nie spaść z pojazdu. A gdy maszyna zacznie gwałtowniej zjeżdżać w dół uliczki, każda wirtualna postać na dachu na moment straci równowagę. Najlepsze w tym wszystkim jest to, że nie są to zachowania oparte na skryptach. Bohaterowie zawsze będą poruszali się inaczej, upadną w inny sposób i podniosą się, raz o własnych siłach, innym razem wspomagając się zderzakiem samochodu stojącego tuż obok. Piksele na ekranie będą miały świadomość tego, co się wokół nich dzieje. W tym roku pojawią się dwa głośne tytuły, wykorzystujące te rozwiązania techniczne. Będzie to wymieniany przeze mnie Force Unleashed oraz Grand Theft Auto 4. Najpewniej te dwie gry zdefiniują pojęcie next-genowej rozgrywki. A Indy z pewnością na tym skorzysta.

PS3
X360