Sadness. Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego

Sadness

SADNESS
  • Producent: Nibris
  • Platformy: Wii
  • Data kasacji: 2010

Sadness było z kolei jedną z pierwszych gier zapowiedzianych na konsolę Nintendo Wii, jeszcze w czasach, gdy funkcjonowała ona pod kodową nazwą Revolution. Autorzy, czyli ludzie z polskiego studia Nibris, mieli bardzo ambitne plany. Chcieli stworzyć dojrzałą fabularnie przygodówkę, z akcją osadzoną na kilka lat przed wybuchem II wojny światowej. Opowieść miała być utrzymana w klimacie horroru, dodatkowo wzmocnionym przez czarno-białą stylistykę.

Konsola Wii została wybrana na platformę docelową z powodu kontrolera ruchowego, gdyż Nibris chciało zrobić pełny użytek z jego możliwości. Ten kawałek plastiku zastępowałby nam m.in. pochodnię w ręku bohatera podczas eksploracji oraz broń w trakcie walki. Każda akcja w wirtualnym świecie miała być odwzorowana odpowiednimi gestami gracza.

Sadness zapowiedziano na początku 2006 roku i potem głównie informowano o kolejnych opóźnieniach i zmianach partnerów biznesowych. Tytuł stał się wręcz polskim odpowiednikiem Duke Nukem Forever i po pewnym czasie gracze przestali wierzyć w zapewnienia twórców o postępach w pracach. W lutym 2010 roku zamknięto oficjalną stronę i nawet najwięksi optymiści musieli pogodzić się z faktem, że projekt nigdy nie ujrzy światła dziennego. Kilka miesięcy później pojawiły się jeszcze nieśmiałe pogłoski o możliwym wznowieniu produkcji, ale na tym zakończyła się historia gry, a załoga Nibris została przemianowana na Bloober Team.

2

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Który ze skasowanych projektów zapowiadał się najciekawiej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl