Star Wars: 1313. Zaginione w akcji - gry, którym nie udało się ujrzeć światła dziennego

Krystian Smoszna

Star Wars: 1313

STAR WARS 1313
  1. Producent: LucasArts
  2. Platformy: PC, 360, PS3
  3. Data kasacji: 2013

Podczas zeszłorocznych targów studio LucasArts zorganizowało demonstrację gry Star Wars: 1313. To, co pokazano w trakcie niej, powaliło na kolana zgromadzonych dziennikarzy pod względem graficznym. Żaden inny tytuł prezentowany na targach nie oferował aż tak wspaniałej oprawy wizualnej i był to pierwszy prawdziwy przedsmak tego, jak wyglądać będą najlepsze produkcje następnej generacji. Demo działało na mocnym pececie i choć zapowiedziano także edycje na współczesne konsole, to gracze konsolowi odliczali już dni do ujawnienia wydań na PlayStation 4 i Xboksa One.

Grafika nie była jednak jedynym powodem zainteresowania tym projektem. Star Wars: 1313 miało być pierwszą grą osadzoną w uniwersum Gwiezdnych wojen, która byłaby przeznaczona wyłącznie dla odbiorców dorosłych. Zamiast w rycerza Jedi wcielilibyśmy się w zwykłego łowcę nagród, próbującego przeżyć w półświatku planety Coruscant. Mechanizmy rozgrywki wyglądały na mocno zainspirowane serią Uncharted, ale nikomu to nie przeszkadzało, gdyż w akcji prezentowały się bardzo atrakcyjnie.

Niestety, projekt padł ofiarą decyzji finansowych. W październiku 2012 roku George Lucas sprzedał całe swoje imperium firmie Disney. Oddział tego giganta odpowiedzialny za produkcję gier już od pewnego czasu koncentrował się wyłącznie na małych tytułach mobilnych oraz casualowych. Początkowo zapewniano co prawda, że prace nad Star Wars: 1313 są kontynuowane, ale była to tylko zasłona dymna i nowy właściciel w rzeczywistości szybko rozpoczął masowe zwolnienia. Niecałe pół roku później Disney zamknął studio LucasArts i skasował wszystkie znajdujące się w produkcji projekty, w tym także Star Wars: 1313.

Podobało się?

2

Krystian Smoszna

Autor: Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat, do 2023 pełnił funkcję redaktora naczelnego. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

Który ze skasowanych projektów zapowiadał się najciekawiej?

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl