Geneza Command & Conquer wiąże się z projektem Command & Conquer: Generals 2, czyli planowanego sequela wydanej w 2003 roku gry studia EA Pacific. W trakcie prac deweloperskich wydawca – koncern Electronic Arts podjął decyzję o zmianie docelowej formuły. Tytuł tworzony przez Jona Van Caneghema (twórca King's Bounty oraz serii Might & Magic i Heroes of Might & Magic) i ekipę Victory Games (dawniejsze BioWare Victory) stał się bazą dla darmowej platformy usług sieciowych Command & Conquer.
Głównym zadaniem postawionym przed twórcami było scalenie zróżnicowanych uniwersów serii Command & Conquer w jedno. Cel udało się osiągnąć dzięki modułowej konstrukcji platformy, pozwalającej na koegzystencję realiów sub-cykli Command & Conquer Generals, Command & Conquer: Tiberium oraz Command & Conqer: Red Alert, a także dodanie nowych elementów.
Wspólnym mianownikiem platformy Command & Conquer jest mechanika rozgrywki, bazująca na klasycznych dla gatunku RTS-ów rozwiązaniach. Gracze wcielają się w role dowódców i stają po stronie wybranej przez siebie frakcji. Do ich zadań należy przede wszystkim pozyskiwanie surowców (zaopatrzenie i ropa), rozbudowa bazy, a także tworzenie armii i kierowanie jednostkami na polu bitwy.
C&C zaprojektowano głównie z myślą o zabawie wieloosobowej za pośrednictwem sieci Internet. Stąd chociażby mnogość wariantów rozgrywki w rywalizacji lub kooperacji z innymi graczami, a także rozbudowane funkcje społecznościowe. Dla zwolenników trybu single-player twórcy przygotowali natomiast kampanie fabularną wydawaną w formie epizodów.
Od strony technicznej Command & Conquer bazuje na możliwościach silnika Frostbite 2, znanego z takich gier jak Battlefield 3 czy Need for Speed: The Run. Technologia ta zapewnia wysokiej jakości oprawę audiowizualną, a także wsparcie dla zaawansowanego systemu fizyki i realistycznego modelu destrukcji otoczenia w grze.
Uwaga: platforma Command & Conquer dystrybuowana jest w oparciu o model biznesowy free-to-play. Pozwala to na grę za darmo. Niektóre opcje i udogodnienia oferowane są jednak odpłatnie poprzez system mikrotransakcji.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy i dialogi
Ograniczenia wiekowe: 12+



18GIER
Osadzona w realiach science fiction seria strategii czasu rzeczywistego (RTS). Cykl został wykreowany przez ekipę Westwood Studios, jednak obecnie marka stanowi własność koncernu Electronic Arts, rozwijającego ją w oparciu o własne studia deweloperskie (m.in. Victory Games i EA Phenomic).
12 listopada 2022
Co ma wspólnego automat do Coca-Coli z NieR-em i Pac-Man z serią GTA? Czym było Stray przed pomysłem z kotem? Przedstawiamy najciekawsze inspiracje stojące za powstaniem słynnych gier.
15 grudnia 2013
Z okazji startu nowej generacji konsol spoglądamy na osiem lat poprzedniej w poszukiwaniu najbardziej obiecujących projektów, które zostały skasowane przez premierą.
10 stycznia 2013
Nowa odsłona cyklu Command & Conquer pragnie przywrócić dawny blask podupadającej serii. W jaki sposób? Wracając do korzeni!
29 grudnia 2011
Electronic Arts chce naprawić błędy popełnione przy Tiberian Twilight. Generals 2 zapowiadane jest jako twórczy powrót do korzeni, który przypadnie do gustu miłośnikom klasycznych RTS-ów. Wszystko to w pięknej oprawie, napędzanej silnikiem Battlefielda 3.
Command & Conquer: Generals był wysoko ocenianym reprezentantem kultowej serii RTS-ów. Gra mogła doczekać się kontynuacji od BioWare, jednak z czasem cały projekt przeszedł gruntowną przebudowę, która ostatecznie go pogrążyła.
gry
Krystian Pieniążek
3 listopada 2024 20:00
Dziś piszemy o próbce odświeżonej muzyki, która pojawi się w Command & Conquer Remastered i Command & Conquer: Red Alert Remastered, dacie premiery pecetowej wersji Six Ages: Ride Like the Wind i remake'ach The House of the Dead tworzonych przez polskie studio MegaPixel. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
gry
Miłosz Szubert
26 września 2019 15:00
Firma Electronic Arts poinformowała na stronie pomocy technicznej, że wstrzymane w zeszłym miesiącu prace nad grą Command & Conquer zostaną wznowione w innym studiu.
gry
Kamil Zwijacz
19 listopada 2013 12:17
Jeszcze kilka dni temu wydawało się, że prace nad najnowszą grą z serii Command & Conquer posuwają się naprzód. Tymczasem koncern Electronic Arts podjął dzisiaj decyzję o anulowaniu prac nad produkcją. Dodatkowo zamknięte zostało studio Victory Games, wchodzące w skład EA, które pracowało nad grą.
gry
Adam Zechenter
29 października 2013 22:02
Dobra wiadomość dla fanów serii Command & Conquer. Producent najnowszej odsłony serii, zatytułowanej po prostu Command & Conquer, poinformował o terminie uruchomienia zamkniętej bety, a także o dacie premiery wersji finalnej. Do debiutu tej ostatniej dojdzie w lutym 2014 roku.
gry
Adam Zechenter
28 października 2013 10:50
Electronic Arts potwierdziło, że kampania fabularna w Command & Conquer zostanie opublikowana w formie epizodycznej po oficjalnej premierze gry. Misje będziemy mogli przechodzić samotnie lub w kooperacji z innymi graczami.
gry
Michał Kułakowski
20 sierpnia 2013 19:12
Nowa odsłona serii gier wideo Command & Conquer będzie tytułem free-to-play, który pod względem rozgrywki powróci do swoich korzeni. Twórcy produkcji opublikowali drugi dziennik dewelopera, który postanowiliśmy dla Was przetłumaczyć na rodzimy język.
gry
Kamil Zwijacz
7 sierpnia 2013 08:42
Firma Electronic Arts opublikowała nowy zwiastun z RTS-a Command & Conquer. Zapowiedziano również, że zamknięte beta testy ruszą latem tego roku.
gry
Adrian Werner
11 czerwca 2013 04:04
Pojawił się pierwszy dziennik dewelopera z gry Command & Conquer. Dodaliśmy do niego polskie napisy. Można się z niego dowiedzieć, że twórcy planują wrócić z nową grą do korzeni serii.
gry
Kamil Zwijacz
13 maja 2013 09:06
Niedawna zapowiedź połączenia uniwersów trzech podserii Command & Conquer w darmowej grze strategicznej była dość istotną wiadomością dla wielu fanów marki. O komentarz w tej sprawie pokusili się UV oraz Łosiu z redakcji gry-online.pl.
gry
Marcin Skierski
5 marca 2013 11:20