Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Command & Conquer (PC)

Command & Conquer PC

Jedna z najsłynniejszych strategii czasu rzeczywistego, która przedstawia alternatywną wersję świata i historię konfliktu dwóch organizacji. Przygotowana przez studio Westwood produkcja rozwija mechaniki opracowane wcześniej przez twórców na potrzeby innego RTS-a - Dune 2.

Strategiczne | science fiction | RTS | strategiczne wojenne

PC Windows
Okładka Command & Conquer (PC)

Polskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

anulowana

Geneza Command & Conquer wiąże się z projektem Command & Conquer: Generals 2, czyli planowanego sequela wydanej w 2003 roku gry studia EA Pacific. W trakcie prac deweloperskich wydawca – koncern Electronic Arts podjął decyzję o zmianie docelowej formuły. Tytuł tworzony przez Jona Van Caneghema (twórca King's Bounty oraz serii Might & Magic i Heroes of Might & Magic) i ekipę Victory Games (dawniejsze BioWare Victory) stał się bazą dla darmowej platformy usług sieciowych Command & Conquer.

Głównym zadaniem postawionym przed twórcami było scalenie zróżnicowanych uniwersów serii Command & Conquer w jedno. Cel udało się osiągnąć dzięki modułowej konstrukcji platformy, pozwalającej na koegzystencję realiów sub-cykli Command & Conquer Generals, Command & Conquer: Tiberium oraz Command & Conqer: Red Alert, a także dodanie nowych elementów.

Wspólnym mianownikiem platformy Command & Conquer jest mechanika rozgrywki, bazująca na klasycznych dla gatunku RTS-ów rozwiązaniach. Gracze wcielają się w role dowódców i stają po stronie wybranej przez siebie frakcji. Do ich zadań należy przede wszystkim pozyskiwanie surowców (zaopatrzenie i ropa), rozbudowa bazy, a także tworzenie armii i kierowanie jednostkami na polu bitwy.

C&C zaprojektowano głównie z myślą o zabawie wieloosobowej za pośrednictwem sieci Internet. Stąd chociażby mnogość wariantów rozgrywki w rywalizacji lub kooperacji z innymi graczami, a także rozbudowane funkcje społecznościowe. Dla zwolenników trybu single-player twórcy przygotowali natomiast kampanie fabularną wydawaną w formie epizodów.

Od strony technicznej Command & Conquer bazuje na możliwościach silnika Frostbite 2, znanego z takich gier jak Battlefield 3 czy Need for Speed: The Run. Technologia ta zapewnia wysokiej jakości oprawę audiowizualną, a także wsparcie dla zaawansowanego systemu fizyki i realistycznego modelu destrukcji otoczenia w grze.

Uwaga: platforma Command & Conquer dystrybuowana jest w oparciu o model biznesowy free-to-play. Pozwala to na grę za darmo. Niektóre opcje i udogodnienia oferowane są jednak odpłatnie poprzez system mikrotransakcji.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet    

Oczekiwania czytelników: 8.9 / 10 na podstawie 446 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Command & Conquer

12+

Command & Conquer - powrót do korzeni na silniku Battlefielda

Przed premierą 10 stycznia 2013, 10:00

Każda ze stron konfliktu zaoferuje zupełnie unikalny model rozgrywki. Odmienność stronnictw nie ograniczy się do kosmetycznych różnic między nimi ani do statystyk poszczególnych jednostek. Twórcy z BioWare Victory twierdzą, że „symetryczny balans jest nudny” – dlatego zamierzają zaproponować kilka filozofii zabawy, dostosowanych do potrzeb graczy. Możemy się więc spodziewać, że przeciwko silnym (ale drogim) wojskom Unii Europejskiej staną tanie (ale liczne) zastępy bojowników. Frakcje będą posiadać swoje mocne i słabe strony, uzupełniane dodatkowo przez obszerne i nieliniowe drzewka rozwoju. Każde z ugrupowań uzyska możliwość ukierunkowanego doskonalenia się – poznanie wszystkich technologii podczas jednej rozgrywki okaże się nieefektywne lub zwyczajnie niemożliwe. Z pewnością wpłynie to na zwiększenie różnorodności dostępnych taktyk oraz wymusi na graczach daleko idącą współpracę.